No Man's Sky raderar informationen för saker du döpt

Robot
No Man's Sky raderar informationen för saker du döpt

Efter två veckor verkar "fjongblomma" och andra lustigheter puts väck.

#no-mans-sky


Medlem
No Man's Sky raderar informationen för saker du döpt

Så jävla dåligt isåfall, är ju vitsen att äntligen komma till en planet som nån upptäckt innan, fult sätt att "göra universum större" i min mening, jävla fifflare!!!

Medlem

Alltså. Jag spelar inte ens spelet, och av allt jag hört så har det hittills bara varit att man inte kan möta varandra som stört mig.
(saker kunde varit BÄTTRE såklart, men men), men dethär stör ju ut hela iden med spelet. Illa isf!

Medlem

Om det stämmer så är det så extremt lågt gjort. När spelet representerades under e3 för första gången så har jag för mig att han nämnde att det var just en av spelets unika features att kunna ge namn åt saker och ting där du upptäcker dem.

Om det nollställs var annan vecka så vore det ju hur värdelöst som helst.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Lutar ju tyvärr åt att NMS blir det största misslyckandet på länge.
Vad faan tänkte de på när det marknadsförde spelet som de gjorde!?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:

Lutar ju tyvärr åt att NMS blir det största misslyckandet på länge.
Vad faan tänkte de på när det marknadsförde spelet som de gjorde!?

$$$

Medlem
Skrivet av Soulless:

Lutar ju tyvärr åt att NMS blir det största misslyckandet på länge.
Vad faan tänkte de på när det marknadsförde spelet som de gjorde!?

Dom marknadsförde den vision dom hade utav spelet, som så många andra gör. Dom hade säkert en massa saker som dom hade planerat att ha med, fast inte kunde ta med p.g.a.. tidsbrist, pengar, utrymme, eller att de rent av inte hade motivationen kvar längre att göra nåt mer på spelet. Det är väldigt många som säger att detta spelet är en bra början på en idé som kan bli stort. Och jag kan lätt tänka mig att den där nissen som har gjort spelet blaskade ur sig allt som spelet var tänkt att vara. Sen så bryr dom ju inte sig ett skit när väl stålarna kommer in.

Jag greps av hypen och kunde inte vänta till spelet skulle släppas.
Men sen besinnade jag mig och tänkte vänta en vecka eller två innan jag skulle köpa spelet ifall det var buggit o.s.v så att problemen hinner fixas.
Och jag är så jäv..a glad att jag inte trillade dit!
Det här tog ju priset i falsk marknadsföring och rena lögner. Det ENDA goda som kan komma av det här är väl att jag med många andra äntligen har lärt sig att aldrig, aldrig mer förhandsboka ett spel.
Tack för det Sean Murray och Hello Games!

Medlem

Trodde att utforska och namnge nya varelser var en del av spelet. Känns ju dassigt att allt man gjort raderas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Var väl hela idén med spelet? Riktigt jävla dåligt

Medlem

Så jävla uselt

Avstängd

Spelet är ett Sony-marknadsfört spel. Kanske det är dags att folk lär sig vilket pissföretag Sony är.

Medlem

Har iaf lärt mig att Hello Games är ett jävla ****företag iaf.

Medlem

Ajdå, låter inte bra, hoppas det är en bug det var ju en feature som skulle vara permanent annars missade dom informera
hårt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

signatur

autograph

Medlem

Man döper inte saker, djur eller maträtter - man namnger dem!


signatur

autograph

Medlem

Sjysst att det enda som faktiskt var "multiplayer" nu inte finns längre heh.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och var "mitten av universum" är har jag fortfarande inte fått ett vettigt svar på!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Och var "mitten av universum" är har jag fortfarande inte fått ett vettigt svar på!

Det byts säkert också varje vecka, så man kan aldrig vinna.

Medlem
Skrivet av autograph:

Man döper inte saker, djur eller maträtter - man namnger dem!

Bara att hitta lite heligt vatten eller vad det är man nu använder vid dop, slänga det på saken man vill namnge så har man döpt den.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Spelet är ett Sony-marknadsfört spel. Kanske det är dags att folk lär sig vilket pissföretag Sony är.

Sony har inte haft något med den falska marknadsföringen eller utvecklingen av spelet att göra vad jag vet. De har bara finansierat det. Har för mig att de till och med erbjöd sig att hjälpa till med utvecklingen men Hello Games tackade nej.

Tror vi har Sean och hans gäng att tacka för den här floppen.

Medlem

Det stämmer inte för mig, inte i loggen i alla fall - där är allt jag döpt från första dagen kvar i systemet. Tänker inte backtracka allt jag spelat hittills för att kolla om det jag döpt är kvar i spelvärlden, det känns mindre viktigt.
Jag förstår inte riktigt varför alla är så himla sura, det är inte första gången en spelutvecklare broderar sanningen.
Jag tycker att spelet de släppt är intressant och jag lockas av den lite äldre tanken/idén att man gör spelet större i sin fantasi, lite som när man körde Elite på C64an. Jag gillar att de har textavsnitt som en del av drivmotorn i spelet. Jag gillar atmosfären och känslan och jag ser fram emot vad de kommer göra av spelet i framtiden, de har mycket att bygga vidare på. Hoppas bara de gör det och inte tappar suget efter all ilska som riktas mot dem.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Pungvred:

Spelet är ett Sony-marknadsfört spel. Kanske det är dags att folk lär sig vilket pissföretag Sony är.

Sony har inte haft något med den falska marknadsföringen eller utvecklingen av spelet att göra vad jag vet. De har bara finansierat det. Har för mig att de till och med erbjöd sig att hjälpa till med utvecklingen men Hello Games tackade nej.

Tror vi har Sean och hans gäng att tacka för den här floppen.

Nej, Sony skötte all marknadsföring av spelet, och kontrollerade antaligen allt Sean fick säga. Läste du hans uttalande om PS4 neo? Haha han är årets tönt.

Medlem
Skrivet av autograph:

Och var "mitten av universum" är har jag fortfarande inte fått ett vettigt svar på!

Någon hittade tydligen riktiga mitten, såg visst ut så här... *spoiler*

Medlem

Om det nu är en features, lär väl hello games aldrig erkänna det och säger att det är en bugg. Är det en bugg säger de samma sak.
Sanningen lär vi nog aldrig få veta.
Buggiga spel vid release är inget nytt tyvärr.
Förstår de som betalat fullt pris känner sig lurade och besvikna.
På ett sätt tycker jag också synd om Hello games som säkert gör allt för att göra spelare nöjda. Samtidigt så hypade de sönder spelet rejält och tog bort features strax innan release.
Vi vet inte heller vilken press de fått från Sony. Om de inte kunde vänta längre.
Hur som helst blir det hello games som får ta smällen.

Medlem

Om planeter och system är orörda ser jag inget problem.

Medlem

Det är trist när en utvecklare säger en sak men gör en annan, men det slog mig att när jag läste folks ledsna kommentarer om detta, att va hände med tiden då vi spelade ett spel och tog det var vad det ÄR och inte för vad vi trodde det skulle vara?

Det var direkt ingen på SNES tiden eller fan på playstation tiden heller för del delen som satt å sa typ FAN dom sa att man kunde göra si å så i ett spel men det hände inte, utan folk satt igång spelen och spelade det, gillade dom det så var det bara så helt enkelt eller inte.

NU vill jag verkligen inte skydda spelutvecklare jag tycker dom har gjort ett sjukt misstag och sagt saker för hypa spelet sedan gjort något helt annat och det är grymt gjort av dom att göra på det sättet, Men om vi tar ett annat exempel här i livet, vi säger vi ska gå köpa en bil å när vi kommer för köpa bilen så har vi säkert gjort en massa saker för att försäkra oss om vad det är vi köper innan vi köper den, nu är självklart priset i detta exempel stor skillnad mot för ett pris på ett spel, men principen gäller väl. Varför vänta inte folk på att titta på vad spelet faktiskt erbjöd först innan dom köpte det. =D

Medlem

#Fuck Hello Games.

Medlem

Läste på en annan sida:
Dark_Nexis emailed to say that he was able to correct the problem by reinstalling and reloading the game—and waiting. "I don't know what happened but all the discoveries re-appeared on my starting planet," he wrote in an update to his original post. "It seems like a server bugs, like it takes a while for your old discoveries to re-download... It seems a little bugged where you get further and further away from your starting point and you can't see your old discoveries even when you find your way back. It's like the server lags behind big time and takes a while to find the old information. "

Så det verkar vara servertrubbel.

Medlem

Det är inte universums mitt man åker till, det är galaxens. Det har faktiskt Sean Murray t.om sagt. Vet inte vart folk har fått universum från.

12
Skriv svar