Nu går det att streama direkt från Battle.net-klienten till Facebook

Robot
Nu går det att streama direkt från Battle.net-klienten till Facebook
Medlem

Värt att notera är att detta endast funkar i USA än så länge.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

"Facebook har i grund och botten två syften: möjligheten att hålla kontakten med gamla vänner och skryta över hur bra ditt liv är."

Nej, syftet är att samla in information om dig för att sälja till högstbudande.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Funkar endast för NA? Ser inte knappen i EU-klienten...

Medlem
Skrivet av StrongBad:

"Facebook har i grund och botten två syften: möjligheten att hålla kontakten med gamla vänner och skryta över hur bra ditt liv är."

Nej, syftet är att samla in information om dig för att sälja till högstbudande.

Nu syftar ni på två helt olika saker. Fail.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Värt att notera är att detta endast funkar i USA än så länge.

Funkar då för mig med beta-klienten av Battle.net.

Medlem

Streama till Facebook? Aldrig i livet.

Medlem

Facebook? Vad e det?

Medlem
Skrivet av robbis:

Facebook? Vad e det?

Har funnits några år. Kan läsa om det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Facebook

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Värt att notera är att detta endast funkar i USA än så länge.

Jag fick det att funka med battlenet-betan för ett par veckor sen. Men det gick inte så bra för att min uppladdningshastighet är alldeles för låg.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

"Facebook har i grund och botten två syften: möjligheten att hålla kontakten med gamla vänner och skryta över hur bra ditt liv är."

Nej, syftet är att samla in information om dig för att sälja till högstbudande.

Precis som Google, YouTube och i stort sett alla större onlinetjänster om det är så du definierar målriktad annonsering. De här tjänsterna skulle ju dock aldrig ha blivit särskilt stora om inte användarna hade nytta av dem och jag skulle nog vilja påstå att man får enormt mycket tillbaka för den information man delar med sig för annonseringen.

Medlem

Hur får man battle.net appen då i beta för jag har inte beta appen alls.

Medlem
Skrivet av storm72:
Skrivet av robbis:

Facebook? Vad e det?

Har funnits några år. Kan läsa om det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Facebook

Tack ska kolla upp vad det är för nåt

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av StrongBad:

"Facebook har i grund och botten två syften: möjligheten att hålla kontakten med gamla vänner och skryta över hur bra ditt liv är."

Nej, syftet är att samla in information om dig för att sälja till högstbudande.

Frost pratade i och för sig om syften ur användarperspektiv. Antar att inte ovanstående är anledningen till att DU använder Facebook.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av StrongBad:

"Facebook har i grund och botten två syften: möjligheten att hålla kontakten med gamla vänner och skryta över hur bra ditt liv är."

Nej, syftet är att samla in information om dig för att sälja till högstbudande.

Precis som Google, YouTube och i stort sett alla större onlinetjänster om det är så du definierar målriktad annonsering. De här tjänsterna skulle ju dock aldrig ha blivit särskilt stora om inte användarna hade nytta av dem och jag skulle nog vilja påstå att man får enormt mycket tillbaka för den information man delar med sig för annonseringen.

Tror han menar att så fort du delar med sig av ett foto eller ett verk ger du Facebook all rätt att göra som dom vill med det. Bland annat sälja vidare för annonsering.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

De sista människorna på jorden som vill se på när jag spelar datorspel är nog de som finns i mitt Facebookflöde.

Kära Bullen, är jag onormal?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar