Ubisoft flyger The Division-spelare till Malmö för att laga spelet

Robot
Ubisoft flyger The Division-spelare till Malmö för att laga spelet
Medlem
Ubisoft flyger The Division-spelare till Malmö för att laga spelet

Detta är ju riktigt snyggt av dem! Förhoppningsvis är det på allvar också och inte bara ett PR-stunt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Synd de inte pågår när de hade festivalen, då hade man ansökt å åkt ner å gått runt å käkat å gett 10min feedback varje dag.

Medlem
Skrivet av delli:

Synd de inte pågår när de hade festivalen, då hade man ansökt å åkt ner å gått runt å käkat å gett 10min feedback varje dag.

Ja, det är nog precis så det skulle fungera. Du lämnar en liten lapp i lobbyn med dina idéer och sen kan du glida tillbaka till det betalda hotellrummet.

Medlem

wow titeln är så otroligt fel, dom flyger inte spelare dit för laga spelet, utan för att diskutera om framtiden om spelet.

Ska ge massive cred till att dom försöker, men herregud, det är fan dags att gå vidare och inse ert spel floppade.

Medlem

Dom lyssna inte precis på testerna(hos dom) eller under stängda eller öppna betan, så varför dom skulle göra det denna gången tror jag först när jag ser det.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

wow titeln är så otroligt fel, dom flyger inte spelare dit för laga spelet, utan för att diskutera om framtiden om spelet.

Ska ge massive cred till att dom försöker, men herregud, det är fan dags att gå vidare och inse ert spel floppade.

Du behöver nog läsa på lite själv innan du kläcker ur dig kritik av den typen, Ubisoft sade att uppdatering 1.4 kommer att fokusera helt på att fixa buggar:

"Update 1.4 will be released in October independently from Survival, and will focus entirely on bug fixing,"
http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-US/news/detail.a...

Den Workshop som Massive flyger spelare till handlar helt om uppdatering 1.4 och därmed om att fixa buggar:

"As it was already announced during yesterday’s State of the Game stream, the developers at Massive in Malmö, Sweden are inviting people from the community to join critical workshops and discussions in order to make The Division’s Update 1.4 as good and valuable as possible."
https://division.zone/2016/08/26/join-the-divisions-elite-tas...

Medlem

Är det här ett bra spel att skaffa till Xbox? Är det som Destiny när det gäller MP-delen att man spelar med andra eller kan man jämföra det med något annat spel?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det här ett bra spel att skaffa till Xbox? Är det som Destiny när det gäller MP-delen att man spelar med andra eller kan man jämföra det med något annat spel?

Destiny är ett mer actionbetonad fps medans det här är 3rd person action.

Jag har inte spelat speciellt mycket men du gör uppdrag som du kan göra själv eller med andra spelare. Finns en dark zone där du kan döda andra spelare.
Till PC sitter ryssar bakom väggar och skjuter på en när man är i dark zone.
Alltid lika roligt att kolla streams när någon spelar och blir ägd av en aimbot ryss som sitter inne i en vägg.

Striderna är inte lika snabba som i Destiny och handlar mer om att gömma sig bakom objekt (stol, väggar) och ta ut olika typer av fiender (melee, sniper, shotgunners osv.)
Du har olika typer av abilities som du själv kan välja med mods osv. (medikits, scanner, rockets osv.)
I multiplayer blir spelet rejält mycket roligare då du kan flanka fienden och med en kombination av olika abilities kan ni komplettera varandra.

Spelet blir rätt enformigt efter ett tag då striderna blir svårare men spelmekaniken är samma.
I story missions är det ofta inom ett mindre område man slåss mot en tyngre boss + adds och då blir det lite mer variation och kräver att man tänker lite.

Om du ska spela spelet köp det då till Xbox eller PS4 och kör det tillsammans med en vän eller två.
Betala aldrig fullpris för spelet, plocka det på en rea eller liknande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det här låter riktigt bra faktiskt. Jag har inte köpt spelet, men det dom gör här tyder på att dom verkligen vill få det till ett bra spel.

Medlem

Hade ens avatar bara haft ett main-vapen istället för två hade nog spelet enligt mej varit mycket mer annorlunda. Olika klasser hade också varit grymt.

Ambassadör
Xbox

Bara en tanke; är det inte smidigare att testa sitt spel innan det släpps?


signatur

Jump in.

Medlem

[quote=marcus8958]

Skrivet av Pretorian24:

.

Tack för svaret. Får kolla lite gameplay.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Så hur många seriösa över 18 år kan åka från sitt jobb en onsdag till en fredag för att "ge feedback på ett spel"?

Hade de gjort det en helg så hade det varit intressant.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Så hur många seriösa över 18 år kan åka från sitt jobb en onsdag till en fredag för att "ge feedback på ett spel"?

Hade de gjort det en helg så hade det varit intressant.

Dom har nog inga problem alls att hitta folk 18+ som kan åka ner till malmö dom dagarna. Speciellt svårt kan det inte vara när allt är inkluderat - resa, boende mat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

hehe jag som bor i malmö kanske skulle man gå ? eller nä det går inte för det är ju väl säkert på tider när man jobbar o så.. men det är kul dom alla fall tar sig tid att lyssna på spelare har själv slutat spela så kanske man får upp spelsuget igen snart då.

Gnällkuk

Får hoppas att MarcoStylesNL ansöker, vettig kille med bra idéer om spelet tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Titta vad vi bryr oss om vårt spel dess spelare!"

Om de verkligen brydde sig hade de inte släppt ett halvfärdigt spel från första början. Jävla PR-trick. Damage Control.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Jag fick erbjudande innan att komma till Massive och spela spelet på plats, men glömde faktiskt bort det. Om jag hade fått bestämma, skulle det haft dinosaurier.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är inget bra tecken när dom håller på me sånt här. Lyssna på spelarna i all ära, men faktum är att dom flesta spelarna vet inte alla faktorer som behövs för att göra ett bra och välbalanserat spel, utan tenderar att fokusera på saker som ger deras egen spelstil en fördel.

Dessutom vittnar det om ett utvecklingsteam som inte själva har några klara visioner om i vilken riktning dom vill ta sitt spel, utan hoppas att communityn ska göra jobbet åt dom.

Inga bra spel görs på det här sättet. Tänk er själva att ni sitter på en restaurang och kocken ber er komma in i köket för han behöver tips om hur han ska krydda maten.. Jag hade rest mig å gått...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det är inget bra tecken när dom håller på me sånt här. Lyssna på spelarna i all ära, men faktum är att dom flesta spelarna vet inte alla faktorer som behövs för att göra ett bra och välbalanserat spel, utan tenderar att fokusera på saker som ger deras egen spelstil en fördel.

Dessutom vittnar det om ett utvecklingsteam som inte själva har några klara visioner om i vilken riktning dom vill ta sitt spel, utan hoppas att communityn ska göra jobbet åt dom.

Inga bra spel görs på det här sättet. Tänk er själva att ni sitter på en restaurang och kocken ber er komma in i köket för han behöver tips om hur han ska krydda maten.. Jag hade rest mig å gått...

Eller så kan det bli en sansad diskussion med erfarna spelare som har bra idéer till skillnad från frustrerade tonåringar som skriker på ett forum. Förstår din poäng men ser inget större fel i att låta spelare komma till tals för att förbättra en produkt. Utvecklare som däremot tror att deras egna idéer är de enda som fungerar känns mer avskräckande i mina ögon.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ojoj vad många synpunkter jag har på detta spel efter 147 timmar.
Hela singelplayerstoryn sammanfattades i ett sista mission som öppnades upp efter slutbossen som var totalt ointressant och en femåring kunde gjort detta bättre.
Det märkliga är att de byggt upp en halv stad och med så många möjligheter att man undrar vad de egentligen tänker på... all fokus på simpel PVP.
Laddningstider till förbannelse, helt sjukt vad tid det går åt att vänta.
Skillnaden mellan hard och challenging, är ju helt sjukt stor, ungefär 4 ggr svårare.
Helt talanglösa attributes på ens gear som i vissa fall saknar helt och hållet betydelse som ex. Scavenging och Increased kill XP, där jag hade över 100% scavenging och brorsan 0% men vi hittar lika dåliga items hela tiden, och kill XP... efter lvl 30 så saknar den här helt och hållet funktion då man inte blir högre level men får den på var och varannat item. Det står ingenstans att det ger en xp i DZ.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det här ett bra spel att skaffa till Xbox? Är det som Destiny när det gäller MP-delen att man spelar med andra eller kan man jämföra det med något annat spel?

Jag har fortfarande roligt i The Division, men då är inte jag någon hardcore division spelare som lagt 100tals timmar på det. Har ännu inte nått högsta leveln så jag har mycket kvar att se fram emot. Dessutom litar jag fullt ut på Massive.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det är inget bra tecken när dom håller på me sånt här. Lyssna på spelarna i all ära, men faktum är att dom flesta spelarna vet inte alla faktorer som behövs för att göra ett bra och välbalanserat spel, utan tenderar att fokusera på saker som ger deras egen spelstil en fördel.

Dessutom vittnar det om ett utvecklingsteam som inte själva har några klara visioner om i vilken riktning dom vill ta sitt spel, utan hoppas att communityn ska göra jobbet åt dom.

Inga bra spel görs på det här sättet. Tänk er själva att ni sitter på en restaurang och kocken ber er komma in i köket för han behöver tips om hur han ska krydda maten.. Jag hade rest mig å gått...

Eller så kan det bli en sansad diskussion med erfarna spelare som har bra idéer till skillnad från frustrerade tonåringar som skriker på ett forum. Förstår din poäng men ser inget större fel i att låta spelare komma till tals för att förbättra en produkt. Utvecklare som däremot tror att deras egna idéer är de enda som fungerar känns mer avskräckande i mina ögon.

Jag respekterar din synvinkel. Men jag står fast. Om man kollar på kompromisslösa utvecklare som vet redan från början vad dom vill så brukar det resultera i dom bästa spelen. Tex metall gear serien, the Witcher, battlefield 1942 osv.

Men det gäller att utvecklaren börjar med rätt tankegång från början. Att man har en klar tanke kring ett spelkoncept som man tror kommer fungera, och sedan bygger man på med story och setting och liknande. Jag tror tyvärr det började i fel ände med The division. Dom hade tom clancy licensen och ville ha ett mer mmo liknande spel i sin uppsättning på ubisoft och killarna i Malmö fick i uppdrag att göra nåt med det och uppfylla dom önskningarna.

Gen
Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Så hur många seriösa över 18 år kan åka från sitt jobb en onsdag till en fredag för att "ge feedback på ett spel"?

Hade de gjort det en helg så hade det varit intressant.

Bara att ta ledigt från jobbet om man kommer med i urvalet. Hur ofta får man en sådan chans?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det är inget bra tecken när dom håller på me sånt här. Lyssna på spelarna i all ära, men faktum är att dom flesta spelarna vet inte alla faktorer som behövs för att göra ett bra och välbalanserat spel, utan tenderar att fokusera på saker som ger deras egen spelstil en fördel.

Dessutom vittnar det om ett utvecklingsteam som inte själva har några klara visioner om i vilken riktning dom vill ta sitt spel, utan hoppas att communityn ska göra jobbet åt dom.

Inga bra spel görs på det här sättet. Tänk er själva att ni sitter på en restaurang och kocken ber er komma in i köket för han behöver tips om hur han ska krydda maten.. Jag hade rest mig å gått...

Din liknelse passar inte in i vad dom vill göra. Det dom vill göra är liknade som att en kock flyger in folk från olika delar av världen för att ge synpunkter på kryddningen för att kunderna har klagat på att det inte är lika gott som det kunde vara.

Jag förstår vad du menar med att en kund oftast inte vet hur en produkt utvecklas men det är i slutet endå kunden som kommer hantera produkten och deras synpunkter är overderliga för producenter. Och personerna dom tar in behöver inte nödväntigtvis vara dom som är hardcore pro spelare utan dom skriver att dom följer sina egna kriterier för vilka dom vill ta in.

Medlem
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ska ge massive cred till att dom försöker, men herregud, det är fan dags att gå vidare och inse ert spel floppade.

Du menar t.ex. så blizzard borde ha insett hur deras Diablo 3 floppade vid release och borde låtit det dö då det inte kunde räddas?
TheDivision _kan_ bli något bra, om de bara gör rätt. Det var jäkligt lovande i början men en serie av felbeslut gjorde det till den sörja det blev. Men inget som inte går att rädda genom en reboot, då spelidén är sund och grafiken och spelet som sådant är väldigt stämningsfullt och mysigt.

Medlem

You know what they say, you cant polish a turd.

1
Skriv svar