Se imponerande Warhammer 40K-film skapad av fans

Robot
Se imponerande Warhammer 40K-film skapad av fans

The Lord Inquisitor är förmodligen dina bästa nio minuter idag.


Medlem
Se imponerande Warhammer 40K-film skapad av fans

for the emprah!
hoppas dom orka göra långfilmen färdig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Shiet,

Om jag var riktigt rik så hade jag köpt en licens av GW och låtit CD Project Red göra ett RPG i wh40K världen. Att få spela en inkvisitor eller Rogue Trader hade varit så j-vla fett.

Medlem

Det ser ju bättre ut än filmen "Ultramarines: A Warhammer 40,000 Movie" som kom 2010 iaf...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Det ser ju bättre ut än filmen "Ultramarines: A Warhammer 40,000 Movie" som kom 2010 iaf...

Herregud vad besviken jag blev på det skräpet....

Medlem
Skrivet av Quid:

Det ser ju bättre ut än filmen "Ultramarines: A Warhammer 40,000 Movie" som kom 2010 iaf...

Jag har för mig att Lord Inquisitor är ett svar på den bedrövliga Ultramarines, just av fans som blev så besvikna
Kan prata i nattmössan också så tare med en nypa salt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Får man verkligen göra en långfilm med nån annans material/licens?


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Får man verkligen göra en långfilm med nån annans material/licens?

GW har get han någon licens, ifall du vill veta mer
http://www.beastsofwar.com/warhammer-40k/lord-inquisitor-3d-i...

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Får man verkligen göra en långfilm med nån annans material/licens?

Sålänge du inte tjänar pengar på den utan gör det som hobby så får du göra nästan vad du vill...

Om de tänker sälja långfilmen så får de nog se till att komma överens om lite procentsatser med licensägarna först dock!

Deras mål kan ju också vara att licensägarna skall bli så imponerade att de rekryterar dem för att göra färdigt filmen med mer resurser.

Medlem

Skulle vilja se en Live Action WH40K film med samma Art Direction/ VFX team / George Hull** som bajsfilmen Jupiter Ascending, säga vad man vill om den, men jag tyckte de stora rymdskeppen i den hade nån sorts WH40K feeling, även om dom inte var lika GrimdarkGotiska.

Regissör vettifan dock, Guillermo del Toro kanske skulle passa.

**George Hull var även concept artist för bl. annat the Matrix och flera andra av Wachowski-brödernas-systrarnas filmer.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Skulle vilja se en Live Action WH40K film med samma Art Direction/ VFX team / George Hull** som bajsfilmen Jupiter Ascending, säga vad man vill om den, men jag tyckte de stora rymdskeppen i den hade nån sorts WH40K feeling, även om dom inte var lika GrimdarkGotiska.

Regissör vettifan dock, Guillermo del Toro kanske skulle passa.

**George Hull var även concept artist för bl. annat the Matrix och flera andra av Wachowski-brödernas-systrarnas filmer.

Darren Aronofsky
Med musik av clint mansell.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Får man verkligen göra en långfilm med nån annans material/licens?

För bara en fem år sedan så hade GW antagligen kommit ner hårt på honom men för något år sedan gjorde de en kovändning i sin attityd till att licensiera ut sitt IP. Nu är det jättelätt att få en licens vilket anledningen till den mängd warhammer/40k spel av väldigt varierande kvalitet som kommit på senare tiden.

Här är ett extra credits avsnitt som talar just om det http://youtu.be/GOVrmfXolQg

1
Skriv svar