Icke uppkopplade konsoler en orsak till Final Fantasy XV-förseningen

Robot
Icke uppkopplade konsoler en orsak till Final Fantasy XV-förseningen
k3m
Medlem
Icke uppkopplade konsoler en orsak till Final Fantasy XV-förseningen

det här borde vara en självklarhet. man släpper inte trasiga spel.

Medlem
Skrivet av k3m:

det här borde vara en självklarhet. man släpper inte trasiga spel.

Håller helt med men... hur kan man inte ha konsolen uppkopplad till nätet? Är mer fascinerad över det är anledningen snarare än att de vill släppa ett spel som inte är trasigt.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av k3m:

det här borde vara en självklarhet. man släpper inte trasiga spel.

Håller helt med men... hur kan man inte ha konsolen uppkopplad till nätet? Är mer fascinerad över det är anledningen snarare än att de vill släppa ett spel som inte är trasigt.

Speciellt Japan, som alltid brukar ligga i framkant i teknologin annars... eller är det en stereotyp? (Ja, det var allvarligt menat.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Wow! Hur lång tid tog det med 56K-modem och hur saftig blev telefonräkningen?

Medlem

"To all the people raging about the delay of Final Fantasy XV"
http://9gag.com/gag/a9Yy9PD


signatur

autograph

Medlem

Förstår också att de vill säkra kvalitén på sin produkt annars blir det: "I have brought shame upon my family" sedan seppuku.

Gnällkuk

Med tanke på hur rätt hyggliga fps-drops det har varit när man sett gameplay så misstänker jag att det fortfarande kommer droppa en hel del på sina ställen eller så får vi se en nedgradering av grafiken.

Tycker också det känns något märkligt att det är så pass många som inte har någon internetuppkoppling. Är det internetuppkoppling som verkligen saknas eller är det PS+ som säljer väldigt dåligt i Japan?

Kikar man på denna https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Internet_c... så känns det ju som om det knappast är hastigheten överlag som är problemet iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mycket sympatiskt. Många glömmer att stora delar även av den "civiliserade" världen har mycket sämre uppkopplingar än "vanliga" svenskar. Även i Sverige finns det många som tvingas köra mobil uppkoppling med begränsad datamängd, än värre är det i delar av USA och Europa.

Jag ska erkänna att jag inte har superkoll på Japan, men de måste ha liknande problem som Sverige har, av andra anledningar. Sverige är ett vidsträckt land med stora områden av glesbygd, Japan har en förbaskad massa bebodda öar.

Average connection speed betyder ju rätt lite för de som sitter på en ö med adsl-uppkoppling. Ser ju ut som om det "bara" är halva befolkningen som ligger på 10+ Mbit/s, ungefär samma siffra för Sverige. Lätt att glömma bort att alla inte har det lika bra som en själv.

Att tanka hem stora patcher är inget problem för utvecklarna - eller mig - men många av fansen kan ha betydligt större problem än man tror.

Samtidigt får man ju vara jäääähääävligt tacksam för att vi numer har en enkel väg för patcher, säger "grabben" som minns Jet Set Willy C=64.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av koleny:
Skrivet av k3m:

det här borde vara en självklarhet. man släpper inte trasiga spel.

Håller helt med men... hur kan man inte ha konsolen uppkopplad till nätet? Är mer fascinerad över det är anledningen snarare än att de vill släppa ett spel som inte är trasigt.

Speciellt Japan, som alltid brukar ligga i framkant i teknologin annars... eller är det en stereotyp? (Ja, det var allvarligt menat.)

När det kommer till nätverk, internet uppkoppling, hastigheter, tillgänglighet så är det verkligen en stereotyp. När jag var där så var det en jävla karusell kring mobilt bredband, telefon m.m. så det slutade att vi hyrde ett mobilt wifi-modem som vi använde till allt. Vi hyrde denna i 4 veckor med obegränsad mängd data och det var verkligen inte gratis.

Som jag har förstått det så handlar det om alldeles för få företag på marknaden samt att just dessa företag gått ihop sig och varit väldigt väldigt giriga. Samt att det verkar vara praxis i Japan att det ska finnas mängder av mellanhänder som alla ska ha sin beskärda del av kakan.

Medlem

Kommer vara en day 1 patch ändå när det väl släpps.

Medlem

Fattar inte hur det kan vara lagligt att sälja spel som är så trasiga som många spel är i dag när dom släpps...

Medlem

Kass ursäkt! Givetvis vill squeenix stoppa in så mycket mikrotransaktioner i spelet man bara kan, därav uppkopplingskravet. Och bör inte konsolspel släppas helt fria från spelförstörande buggar, som de en gång i tiden gjorde, vilket var en stor fördel med just konsoler?

Fan, se bara på hur mycket mikrotransaktioner och svindyr skit de tvingade in i nya Deus EX.

Inaktiv

Nämen oj?, inte uppkopplade när man spelar sina, enspelar kampanjspel. Varför inte då??
Menar, jag spelar The Elder Scrolls: Oblivion nu, och kopplar upp mig mot nätet ändå.

Medlem

Folk blandar ihop att dom inte har sina konsoler uppkopplade och ordentligt uppkopplade.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av k3m:

det här borde vara en självklarhet. man släpper inte trasiga spel.

Håller helt med men... hur kan man inte ha konsolen uppkopplad till nätet? Är mer fascinerad över det är anledningen snarare än att de vill släppa ett spel som inte är trasigt.

Ta mig som exempel. Har precis separerat från min sambo. Då det råder bostadsbrist där jag bor (vilket blivit ännu värre nu pga orsaker som inte behövs nämnas) så har jag blivit tvungen att köpa en husvagn att bo i närmaste tiden. Mobilt bredband har ett tak på hur mycket data mängd man kan ladda ner varje månad. Patcher på flera gb skulle bli rena döden för mitt internet, så får lov att strunta i spel som kräver day1 patch för att fungera korrekt. Sen finns det nog fler orsaker än så till att folk väljer att inte koppla upp sin ps4, vet att det finns i flera delar av vissa (om inte alla) länder som enbart har tillgång till internet med tak på hur mycket data man har tillgång till. Inte ens Sverige har bredband till alla hushåll, allra helst inte nu när Telia håller på att ta bort gamla telefon nätet så folk ute på vischan får förlita sig på mobilt internet

1
Skriv svar