Sierra-klassiker släppta på Steam

Robot
Sierra-klassiker släppta på Steam

Bli nostalgisk med Police, Kings, och Space Quest-samlingar.

#police-quest, #kings-quest, #space-quest, #phantasmagoria


Medlem
Sierra-klassiker släppta på Steam

Köpta Space Quest samlingen på Steams sommarea, den har funnits där ett tag. Men har väntat på Police Quest så får väl bli ett köp av den med.

Medlem
Skrivet av Refulgeo:

Köpta Space Quest samlingen på Steams sommarea, den har funnits där ett tag. Men har väntat på Police Quest så får väl bli ett köp av den med.

Police quest spelades mycket i min ungdom. Fan så svårt att köra runt med polisbilen

Space quest lirades mycket det med... vilka minnen


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skribent

Police Quest 1+2 är fantastiska för sin tid, och fortfarande väldigt fascinerande. Otroligt frustrerande, förstås, men det är en del av charmen.

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Refulgeo:

Köpta Space Quest samlingen på Steams sommarea, den har funnits där ett tag. Men har väntat på Police Quest så får väl bli ett köp av den med.

Police quest spelades mycket i min ungdom. Fan så svårt att köra runt med polisbilen

Space quest lirades mycket det med... vilka minnen

Police Quest var lite av mina favoriter. Nu är det bara Larry collection och Simon the Sorcerer 1-2 samt Discworld sen tror jag att jag har i stort sett alla gamla adventure spel utom King Quest som jag allrig föll för. Mycket minnen som sagt

Medlem

Det enda jag tänker på när jag ser Sierra är en nostalgisk känslokraft av Half life 1. I feel moist!

KoP
Medlem

Fina gamla titlar. Alla som inte ens var födda när dessa spel släpptes borde köpa dem och spela igenom dem i syfte att lära sig lite om spelhistoria.

Medlem

Fantastiska men obarmhärtiga spel.

Medlem

OooOoh! De har ju även Quest for Glory 1-5!! <3

Medlem
Skrivet av Refulgeo:
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Refulgeo:

Köpta Space Quest samlingen på Steams sommarea, den har funnits där ett tag. Men har väntat på Police Quest så får väl bli ett köp av den med.

Discworld har jag hoppats på ett bra tag att någon ska inse hur bra de egentligen är och släppa med uppdaterad men original-trogen grafik typ Monkey Island. Man tröttnar aldrig på Eric Idle som Renswind.

Police quest spelades mycket i min ungdom. Fan så svårt att köra runt med polisbilen

Space quest lirades mycket det med... vilka minnen

Police Quest var lite av mina favoriter. Nu är det bara Larry collection och Simon the Sorcerer 1-2 samt Discworld sen tror jag att jag har i stort sett alla gamla adventure spel utom King Quest som jag allrig föll för. Mycket minnen som sagt

Medlem

ScummVM med Retropie är ett hett tips.

Medlem

Hmm... Är det nåt nytt med dessa versioner? Jag kollade mitt bibliotek precis, och jag köpte Kings och Space Quest redan 2009.

Medlem

Just nu finns dessa paketen mycket billigt på Humble Bundle.

Medlem
Skrivet av BuFFyFZ:

Just nu finns dessa paketen mycket billigt på Humble Bundle.

Skulle just köpa och såg din kommentar, första gången jag drar nytta av humble bundle, tack ska du ha!

Medlem
1
Skriv svar