Dålig Battlefield 1-prestanda? Du kan ha pillat på fel reglage

Robot
Dålig Battlefield 1-prestanda? Du kan ha pillat på fel reglage
Avstängd
Dålig Battlefield 1-prestanda? Du kan ha pillat på fel reglage

Första problemet. Check!

Medlem

"Vilket lär förvandla frameraten till något som liknar ett stillsamt parti schack för de flesta."
Kom nog lite eftermiddagskaffe ur min näsa där allt, snyggt! Ska bli kul att få sig en egen uppfattning om spelet.


signatur

- Ingen kommer ihåg en fegis! -

Inaktiv
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

Haha i ren Dice-anda kan du nog räkna med att detta inte ens är ett problem. Det kommer mer. Var så säker

Medlem

Har inte rört res scale men resten är maxat @ 2560x1440 DX12 = 85+ FPS

So it begins ... again.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för informationen, kan garantera att jag hade pillat på det där annars


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bra att man kan ändra :).

Hade dock varit logiskt att visa upp bredvid hur mycket upplösningen ligger på när man skalar upp och ner.

Men men, man kan inte få allt, tydligen

Medlem

Om de inte ändrat något sedan alphan när det gäller rendering så är grafiken fortf jävligt luddigt @ 42% dock, imo. Speciellt löv, gräs och buskar osv. Strax över 80% drog jag upp det i innan bildkvalitén blev acceptabel.

Medlem

Förresten, ser att där finns DX12, någon större skillnad med det påslaget?

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Avstängd
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Blir riktigt svårt att fixa den här buggen. Inte precis som att det bara är att ändra en siffra som visas. Eller... vänta nu...

Skämt åsido så åkte jag själv dit på att försöka dra upp till 100%.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av grenadecx:

Förresten, ser att där finns DX12, någon större skillnad med det påslaget?

Verkar vara sämre just nu att ha på DX12
http://www.sweclockers.com/test/22567-snabbtest-battlefield-1...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

No Mans Sky är ganska utskällt. GOTY-material om man ska gå på siffrorna...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

Vilka försäljningssiffror ? Trollar du eller är du seriös nu - cant tell.

Medlem

Drog upp den till 100 först. Snittade 30fps (vilket är jävla imponerande ändå måste jag säga! Frostbite är en grym motor). Men kan någon förklara varför FYRTIOTVÅ% är native och inte 50%??

Medlem

Edit: enligt DF är 50% 100%; "In this case, 50 per cent is equivalent to 100 per cent in previous DICE games, with the max setting (confusing labelled 100 per cent) actually corresponding to 200 per cent in older Frostbite titles" - http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-o...

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

Vilka försäljningssiffror ? Trollar du eller är du seriös nu - cant tell.

No Mans Sky har väl sålt i feta nummer... Det förefaller vara den måttstock du mätte påståendet mot och kom fram till att det var falskt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ställde Resolution upscaling på 50% då jag antog att det var rätt och inte 42% men det ska alltså stå på 42%?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

Vilka försäljningssiffror ? Trollar du eller är du seriös nu - cant tell.

Skulle vilja svara samma sak angående trollandet. Försäljningssiffror = antalet sålda spel. Jag vet inte om det kommer som en blixt från klar himmel för dig, men DICE-spel har en tendens att sälja multum. Ergo; ditt påstående är falskt.

Ja, såtillvida du inte tror att 1) alla är förstagångsköpare av DICE-produkter eller 2) att konsumenterna fortsätter köpa spel efter spel trots att man är missnöjd...

Det vore i så fall än mer löjeväckande.

Inaktiv
Skrivet av Kane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

No Mans Sky är ganska utskällt. GOTY-material om man ska gå på siffrorna...

8)

Medlem
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på att det är Dice vi pratar om som har lärt sig från tidigare misstag med tex BF4 och därefter har Hardline och Battlefron haft i stort sett problemfria releaser

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Drog upp den till 100 först. Snittade 30fps (vilket är jävla imponerande ändå måste jag säga! Frostbite är en grym motor). Men kan någon förklara varför FYRTIOTVÅ% är native och inte 50%??

Fyra ord....

Liftarens
guide
till
galaxen

Medlem

@ Fz / alla

Resetta värde i profil-fil för exakt 1 till 1:

"If you already changed it from the default 42%, you might need to change "GstRender.ResolutionScale" to "1.0" to get exact native resolution again, in my case 42% was ~0.99 something. The file you need to edit is "Documents\Battlefield 1 Open Beta\settings\PROFSAVE_profile", confirm with render.drawscreeninfo 1 in console (the "internal" resolution)."


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Har inte rört res scale men resten är maxat @ 2560x1440 DX12 = 85+ FPS

Jag med fast resscale till 75 och får då 140+ fps

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av adamtore:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Kane:
Skrivet av SebastianV:

Första problemet. Check!

* Feature

Helt otroligt hur dom kan släppa ett spel med dylika uppenbara problem!! Dom borde kört en öppen Beta först så att vi vanliga dödliga kan hjälpa till och hitta dylika småfel innan hela spelet släpps...

Eller... vänta nu...

Som statistiken och historien tidigare förtäljer så kommer dessa problem kvarstå vid släpp. Det är Dice vi pratar om. Dom lämnar inga nöjda kunder.

Med tanke på försäljningssiffrorna deras titlar får törs jag våga mig på att påstå att det du säger är falskt.

Vilka försäljningssiffror ? Trollar du eller är du seriös nu - cant tell.

Skulle vilja svara samma sak angående trollandet. Försäljningssiffror = antalet sålda spel. Jag vet inte om det kommer som en blixt från klar himmel för dig, men DICE-spel har en tendens att sälja multum. Ergo; ditt påstående är falskt.

Ja, såtillvida du inte tror att 1) alla är förstagångsköpare av DICE-produkter eller 2) att konsumenterna fortsätter köpa spel efter spel trots att man är missnöjd...

Det vore i så fall än mer löjeväckande.

Jaha är det antal sålda spel. Man undrar ju hur dumma alla på Valve är, dom har ju inte sålt ett enda exemplar av Dota. Men visst, säger du att dom sålt "multum" så är det väl så. Menar, det är ju så vetenskapligt ordet "multum". Det enda som är fakta är att Dice skickade 36 mille i vinst 2014. Det finns på wiki. Det är den enda faktan. Resten som du skriver en ren rappakalja, såldes blir din åsikt lika mycket värd som det jag lämnade i min toastol imorse.

Presentera fakta. Eller avgå från diskussionen. Se även det som skrivs om No Mans Sky.

12
Skriv svar