Hipp hipp! NES fyller 30 år i Sverige!

Robot
Skägg.
10 Chambers
Hipp hipp! NES fyller 30 år i Sverige!

Jag hade nog inte haft jobbet jag har idag om det inte vore för den där kommunalgrå tingesten.


signatur
Medlem

Det var tider det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Good old times


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bytte lägenhet i somras och rensade ut en hel del gammalt bös. Jag slängde tex. gamla födelsedagskort från Nintendoklubben Bergsala Det var tider det!

Yeej! Det var ett tag sedan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jäklar vad man blivit gammal, var medlem nr:320 i nintendoklubben. ☺️

Medlem

Julen '86, syrran och jag hade önskat oss ett tvspel, (vi hade en kompis som hade ett Intellivision, så det var ju ett sånt vi hoppades på).
Som tur var så fick vi ett NES med Ice Climber istället, bästa julen ever.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör

Jag fick en servad NES och lite spel av några kompisar i bröllopspresent i somras, den första NES jag äger. Det var C64 hemma när det begav sig, så bättre sent än aldrig.


signatur
Medlem

En del skulle säga "30 år för mycket".


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Gen
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag fick en servad NES och lite spel av några kompisar i bröllopspresent i somras, den första NES jag äger. Det var C64 hemma när det begav sig, så bättre sent än aldrig.

"...så bättre tre decenniers evighet än aldrig."

Medlem

Jag åkte förbi bergsala för någon månad sen och Mario statyn är borta utanför deras byggnad. Någon som vet varför?

Redaktör
Skrivet av TenderInkFish:

Jag åkte förbi bergsala för någon månad sen och Mario statyn är borta utanför deras byggnad. Någon som vet varför?

De slängde upp en ny häromveckan, för att fira att de fyllt 40.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TenderInkFish:

Jag åkte förbi bergsala för någon månad sen och Mario statyn är borta utanför deras byggnad. Någon som vet varför?

De slängde upp en ny häromveckan, för att fira att de fyllt 40.

https://twitter.com/Bergsala/status/768822242042122240

Medlem

30 år, shiet. Jag vara alltså bara 7 år gammal när NES släpptes i Sverige.

Medlem

Ahhhh.........

Vet inte vad som hände... men något hände... när jag såg den där bilden på kassetterna med de svarta fodralen perfekt utskuren så man såg spelbilden.

Nostalgi..? Nää, kanske bara var något jag åt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TenderInkFish:

Jag åkte förbi bergsala för någon månad sen och Mario statyn är borta utanför deras byggnad. Någon som vet varför?

De slängde upp en ny häromveckan, för att fira att de fyllt 40.

https://twitter.com/Bergsala/status/768822242042122240

"Marios gata 21"... Charmigt att till och med adressen är en hyllning till Nintendo.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Skrivet av Blackwolfe:

30 år, shiet. Jag vara alltså bara 7 år gammal när NES släpptes i Sverige.

Plättsmet.


signatur
Medlem

Vilken nostalgi! Ett tidigt 1986 låg jag på akademiska sjukhuset i uppsala. Då kom det fram en läkare och frågade om jag ville prova en ny "spel maskin" Nintendo" som dom precis hade fått in. Jag vet inte varför akademiska hade lyckas få tag på ett ex flera månader in realase. Men jag var helt fast , Har fortfarande mitt fungerade Nintendo som jag fick julen 1986

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TenderInkFish:

Jag åkte förbi bergsala för någon månad sen och Mario statyn är borta utanför deras byggnad. Någon som vet varför?

De slängde upp en ny häromveckan, för att fira att de fyllt 40.

https://twitter.com/Bergsala/status/768822242042122240

Ah! Phu! Danke!

1
Skriv svar