Brittisk telekomoperatör stämmer Valve - säger sig ha patent på chat och streaming

Robot
Brittisk telekomoperatör stämmer Valve - säger sig ha patent på chat och streaming

Vi undrar varför British Telecommunications inte stämmer Internet när de ändå är igång.


Medlem
Brittisk telekomoperatör stämmer Valve - säger sig ha patent på chat och streaming

Fin spelinfo längst ner.

Valve har troligen djupa fickor och bra advokater, så detta kommer dom lösa. Men troligen läggs avgiften på användarna sen. För inte står företaget för notan inte.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Fin spelinfo längst ner.

Valve har troligen djupa fickor och bra advokater, så detta kommer dom lösa. Men troligen läggs avgiften på användarna sen. För inte står företaget för notan inte.

Eh.. men du ser väl absurditeten i detta? Eller du kanske var ironisk på en sån hög nivå att den ligger utom min förståelse?

Medlem

Jag har också patent på det där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Med de patenten tycker jag det låter som dom har fog för att stämma internet.

Medlem

Jaha så det är därför Elizabeth ser så sur ut hela tiden.

Medlem
Citat:

Företaget ska ha kontaktat Valve redan i oktober förra året för att uppmärksamma dem om deras patentintrång utan att få någon helst respons.

De får ju vänta lite längre än så om de vill kontakta valves support...

Inaktiv
Skrivet av broken-arrow:

Fin spelinfo längst ner.

Valve har troligen djupa fickor och bra advokater, så detta kommer dom lösa. Men troligen läggs avgiften på användarna sen. För inte står företaget för notan inte.

Bitterest man in the livingroom!

Medlem

Oh, en ny show att följa i höst, trevligt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Skratta kan man, men större företag än valve har betalat miljontals dollars till hittepåföretag med hittepåpatent. Får se vad valve gör

KoP
Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Fin spelinfo längst ner.

Valve har troligen djupa fickor och bra advokater, så detta kommer dom lösa. Men troligen läggs avgiften på användarna sen. För inte står företaget för notan inte.

Oavsett om dom står för pengarna själva så kommer ju dessa pengar ifrån "användarna" hur man än vrider och vänder på det. Eller ska Valve betala med pengar dom icke har tjänat via sina spel eller sin tjänst Steam? :S Eller är du orolig att dom ska bli tvingade att göra Steam till en betaltjänst utöver spelen man betalar pengar för på tjänsten? Föga troligt.

Medlem
FML
Medlem

Origin då? Battle.NET ? De har väl samtliga funktioner också.

BT är väl motsvarighet till Telia här hemma, inte så att de gå dåligt för företaget att de ska ta upp sån här kamp?

Medlem

Bor i England, och ja, BT är fan lite skumma... lycka till :S

Medlem

Tja, Sky TV har ensamrätt för ordet "Sky" enligt engelska domstolar, så varför inte?

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av broken-arrow:

Fin spelinfo längst ner.

Valve har troligen djupa fickor och bra advokater, så detta kommer dom lösa. Men troligen läggs avgiften på användarna sen. För inte står företaget för notan inte.

Eh.. men du ser väl absurditeten i detta? Eller du kanske var ironisk på en sån hög nivå att den ligger utom min förståelse?

Ja i stämningen, men hamnar valve i domstol hoppas jag dessa försvarar sig.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av broken-arrow:

Fin spelinfo längst ner.

Valve har troligen djupa fickor och bra advokater, så detta kommer dom lösa. Men troligen läggs avgiften på användarna sen. För inte står företaget för notan inte.

Oavsett om dom står för pengarna själva så kommer ju dessa pengar ifrån "användarna" hur man än vrider och vänder på det. Eller ska Valve betala med pengar dom icke har tjänat via sina spel eller sin tjänst Steam? :S Eller är du orolig att dom ska bli tvingade att göra Steam till en betaltjänst utöver spelen man betalar pengar för på tjänsten? Föga troligt.

Snarare lägger på symbolisk summa på varje spel. Alltså tappar valve vinst måste dessa ta igen det i andra änden och det får vi kunder betala.

Även om valve har en hög med pengar som vi gett dom genom att köpa spel, vill ju dessa inte att denna högen krymper (av flera orsaker). det är tyvärr så flesta storbolag gör, vi kunder får i slutet betala rättegången bara för företag tänker på kortsiktig vinst.

Gnällkuk

It's always the first of April somewhere in the world.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Tja, Sky TV har ensamrätt för ordet "Sky" enligt engelska domstolar, så varför inte?

Hoppsan då får Skynet passa sig då
Skulle vara synd om dess planer på att utrota männskligheten krossades på grund av pilska advokater


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

"messages are stored as files" enskilt meddelande som enskild fil? Antar att ingen i världen längre lagrar chatmeddelanden så hahaha

Medlem

Akta er grappar, ni vill väl inte bli stämda?

Medlem
Skrivet av aholman:

"messages are stored as files" enskilt meddelande som enskild fil? Antar att ingen i världen längre lagrar chatmeddelanden så hahaha

Min tanke också - där någonstans i teknikdelen i den löjligt luddiga och generella beskrivningen tror jag att Valve och eventuella potentiella måltavlor kommer undan rätt enkelt. Inte f*n lagras ett enstaka meddelande i en chat i en fil....
Sedan borde väl Skype, numera Microsoft varit en mer naturlig måltavla - det programmet är ju direkt ämnat för chat medans det i Steam är en liten finess.

Medlem

Det är inte så att det handlar om vissa funktioner/kod eller liknande?
Sen är ju amerikanska företag å svenska (Candy Saga eller va fan dom heter bitcha ju runt).
Men ja allt e ju fucked up så

Medlem

England försöker på alla vis bli ett USA 2.0, problemet är bara att de lite senare, mindre och sämre på allt, inklusive stämningar.

För inte fan uppfann British Telecom tjänster där man kan chatta&streama samtidigt, eller är det så att man kan ta två patent, använda dem tillsammans och stämma de båda företagen som uppfann och har patent på de två man just använt i England? Låter precis som BT försöker sig på detta, inte lika skrattretande löjligt som vissa stämningar man läser om i USA, men här handlar det om ett stort jävla företag som pysslar med sån här skit och inte en knäpp individ.

Medlem

Borde det inte vara olagligt att försöka stämma folk med så här vaga patent.

Also hur I helvete kan ett latentverk eller motsvarande dela ut patent på så här luddiga grunder.

Also get with the times det är nuvarande år


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar