Pewdiepie avstängd från Twitter efter skämt om terrorgruppen IS

Robot
Pewdiepie avstängd från Twitter efter skämt om terrorgruppen IS
Medlem
Pewdiepie avstängd från Twitter efter skämt om terrorgruppen IS

Tänk, tryck, tala.

Medlem
Skrivet av Tabula:

Tänk, tryck, tala.

Tänk, tänkt igen, tänk en tredje gång. Låter det bra? Kanske? Tänk igen. Och igen. Sedan klicka.

Eller så skiter man i det för att man är anonym eller så vill man helt enkelt ha uppmärksamhet. Antingen visar man tuttarna eller så säger man något som upprör folk.... vilket i och för sig inte är så svårt 2016.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har för mig att det inte alls var han som startade det här problemet, utan en fejkad nyhetssajt som började sprida att han sympatiserade med ISIS?

Medlem

Vissa vill bara ha uppmärksamhet...

FML
Medlem
Skrivet av Ahris:

Har för mig att det inte alls var han som startade det här problemet, utan en fejkad nyhetssajt som började sprida att han sympatiserade med ISIS?

Ja, han sammanfattar händelsen på ett av sina klipp. Han blev avstängd för en penisbild som skulle vara ett "skämt" och test, o sen spårade de ut. Eller som han säger "then America woke up".

Medlem
Skrivet av Tabula:

Tänk, tryck, tala.

Klassiker!

Avstängd

Okej jag har ju tidigare typ tyckt och inte brytt mig ett dugg om vad det skrivs om honom etc...

Men nu detta här kan jag väl hålla med om att det var värt det till honom... (Är ingen hater till honom)

Medlem
Skrivet av Ahris:

Har för mig att det inte alls var han som startade det här problemet, utan en fejkad nyhetssajt som började sprida att han sympatiserade med ISIS?

Korrekt, vad som skrivs i FZ artikeln stämmer inte alls...

Han förklarar här varför han själv plockat bort sin verified stämpel: https://www.youtube.com/watch?v=GnkmQ2rllAM

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Ahris:

Har för mig att det inte alls var han som startade det här problemet, utan en fejkad nyhetssajt som började sprida att han sympatiserade med ISIS?

Ja, han sammanfattar händelsen på ett av sina klipp. Han blev avstängd för en penisbild som skulle vara ett "skämt" och test, o sen spårade de ut. Eller som han säger "then America woke up".

Den här eller?
https://twitter.com/pewdiepie/status/768524143881023488?lang=...

Medlem

Tack så förbannat mycket Bojkott!
Jag tittade på den videon och sen på den om Miranda joyce och slutligen på Miranda Joyces videos.

Jag kommer aldrig mer att bli den samma

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tabula:

Tänk, tryck, tala.

Tänk, tänkt igen, tänk en tredje gång. Låter det bra? Kanske? Tänk igen. Och igen. Sedan klicka.

Eller så skiter man i det för att man är anonym eller så vill man helt enkelt ha uppmärksamhet. Antingen visar man tuttarna eller så säger man något som upprör folk.... vilket i och för sig inte är så svårt 2016.

Shh, inte så högt. Vi vill inte att feministerna ska höra oss prata om "tuttar", då blir det högafflar och fackla!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Detta är väl inge farligt? IS är ju en parodi varför inte skämta om dom?

Medlem
Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tabula:

Tänk, tryck, tala.

Tänk, tänkt igen, tänk en tredje gång. Låter det bra? Kanske? Tänk igen. Och igen. Sedan klicka.

Eller så skiter man i det för att man är anonym eller så vill man helt enkelt ha uppmärksamhet. Antingen visar man tuttarna eller så säger man något som upprör folk.... vilket i och för sig inte är så svårt 2016.

Shh, inte så högt. Vi vill inte att feministerna ska höra oss prata om "tuttar", då blir det högafflar och fackla!

Ja precis Tapiwen, vill man ha uppmärksamhet och saknar tuttar är det precis som du man blir tvungen att göra. Eller är en ordentlig feminismdebatt precis vad den här tråden om PewDiePie och ISIS behöver?

Medlem

Granskat källan ordentligt FZ? Detta stämmer ju inte..

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Ahris:

Har för mig att det inte alls var han som startade det här problemet, utan en fejkad nyhetssajt som började sprida att han sympatiserade med ISIS?

Korrekt, vad som skrivs i FZ artikeln stämmer inte alls...

Han förklarar här varför han själv plockat bort sin verified stämpel: https://www.youtube.com/watch?v=GnkmQ2rllAM

Hahaha, är ju exakt det som han pratar om i videon - dålig källkritik. Snacka om ironi

Medlem

Komedi har ingen moralisk begränsning.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Komedi har ingen moralisk begränsning.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tabula:

Tänk, tryck, tala.

Tänk, tänkt igen, tänk en tredje gång. Låter det bra? Kanske? Tänk igen. Och igen. Sedan klicka.

Eller så skiter man i det för att man är anonym eller så vill man helt enkelt ha uppmärksamhet. Antingen visar man tuttarna eller så säger man något som upprör folk.... vilket i och för sig inte är så svårt 2016.

Shh, inte så högt. Vi vill inte att feministerna ska höra oss prata om "tuttar", då blir det högafflar och fackla!

Ja precis Tapiwen, vill man ha uppmärksamhet och saknar tuttar är det precis som du man blir tvungen att göra. Eller är en ordentlig feminismdebatt precis vad den här tråden om PewDiePie och ISIS behöver?

Nja, det är ju tre heta ämnen för tillfället. Jag skulle ju hellre föredra att prata om teorier för att krydda kycklingfiléer för jag är rätt trött på att tillaga dem på samma sätt hela tiden, men det hör inte hemma i den här tråden..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Att tala innan man tänkt efter är som att
Torka sig i arslet innan man skitit.☺


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Blev han inte avstängt medvetet genom att lägga upp en penisbild - som en protest mot verified accounts?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

"Kjellberg explained the decision to un-verify himself in a video on Wednesday morning, saying, “With the verification process being f—ing annoying, I decided to unverify myself.”

http://www.hollywoodreporter.com/news/how-top-youtuber-pewdie...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

KoP
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Okej jag har ju tidigare typ tyckt och inte brytt mig ett dugg om vad det skrivs om honom etc...

Men nu detta här kan jag väl hålla med om att det var värt det till honom... (Är ingen hater till honom)

Nej. Ta reda på vad som verkligen hänt istället för den inkorrekta vinklingen FZ ger så kanske du inte alls tycker att det var värt det.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Vissa vill bara ha uppmärksamhet...

Jag läste ditt rop på hjälp och klickade på tummen upp-knappen vid ditt inlägg.
Hoppas det känns bättre nu

Medlem

Jävligt lamt av Twitter.
Man kan, bör och ska kunna skämta om ALLT, utan undantag!

Medlem

Känns ju som att en uppdatering av artikeln vore på sin plats snart..

Medlem

googla fram det klipp som finns om när en amerikansk komiker börja skämta om 9/11 inte långt efter händelsen på nån typ av film gala tror jag det var.

När han märkte att det inte föll ut väl så började han dra ett internt skämt som egentligen är hundra ggr värre som dom kör komiker emellan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

6M views på hans "jag ska förklara" video.

$$$$$$$$$$

Mannen är ett geni, har ni inte fattat det än?

Medlem

"Really, what my globe means is my ranking in ISIS". Höll faktiskt på att kissa på mig av skratt där

Overreactions 1.0 eller? Jäklar så skitnödigt det börjar bli på nätet.

1
Skriv svar