Battlefield 1-betan nu släppt för alla!

Medlem

Brukar det finnas nåt hardcoremode lr liknande? Har som nämnt inte spelat sen bf1 och med förklaringar här låter det ju helt idiotiskt med health regeneration osv, vill gärna ha bort all hud-info å, känns inte så ww1:..
Finns det nån chans att det kommer moddas?

Redaktör
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av beron:

Autostarta filmer/stream? Va i helvete FZ...är det aftonbladet jag är inne på?
Om ni måste autostarta filmer för och dra in pengar så lägg ner sidan.
Hör inte hemma här där vi har koll på våra datorer.

Det är Twitch som autostartar och det är svårt att göra nåt åt det, tyvärr.

Nja, det är bara att sätta autoplay till false på twitch iframen. Det ska fungera.

Jag får det inte att funka nu, (la in "autoplay=false" i embedkoden). Det fanns med default för något år sedan, men inte heller då funkade det. Möjligt att det går, men jag har inte lyckats.

Håller för övrigt med om att atuoplay är en styggelse.


signatur
Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Brukar det finnas nåt hardcoremode lr liknande? Har som nämnt inte spelat sen bf1 och med förklaringar här låter det ju helt idiotiskt med health regeneration osv, vill gärna ha bort all hud-info å, känns inte så ww1:..
Finns det nån chans att det kommer moddas?

Hardcore mode har funnits med sen BF3 tror jag och kommer troligtvis finnas här också
Där har du ingen health regeneration eller minimap.
Du kan plocka fram kartan om du trycker på "m", men du kan inte ha den framme samtidigt som du spelar. Därmed så är spotting systemet även begränsat. Spawn systemet är också annorlunda, du kan inte spawna på squadmates utan bara på din squadleader.
Du har inget crosshair heller så du måste ADS för att du ska ha någon chans att träffa när du skjuter. Har även för mig att vapen gör mer skada i hardcore.

Hoppas verkligen att "Hardcore mode" följer med även i BF1, älskade det i BF3 och BF4

Sitter i sommarstugan har bara 50gig. Hur mycket går det åt när man spelar online?

Medlem

Vart är battlefield känslan?
Hela spelet/texturer känns suddigt fast jag stängt av motion blur, allt på ultra + höjt render scale lite. Inget köp för mig.

Medlem
Skrivet av beron:

Autostarta filmer/stream? Va i helvete FZ...är det aftonbladet jag är inne på?
Om ni måste autostarta filmer för och dra in pengar så lägg ner sidan.
Hör inte hemma här där vi har koll på våra datorer.

Går att fixa i Firefox iallafall bara att gå till about:config, sen scrolla ner till media.autoplay.enabled och ändra till false. Sen måste du starta ALLA videor själv

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:
Skrivet av Notumforce:

vilka mogna personer det är som spelar nu lol skriker sig hesa över dålig prestanda, typ kanske fixa bättre dator;)

Dessa karto var iaf hyffsat optimerade några ställen som hade fastna i grafiken bug men minimalt..

Det jag kände var att laget måste verkligen jobba ihop om dom ska ta ut pansarvagnar dom är rätt op annars..

Nu var det mer skrik över att dom var op men ingen bytte klasser för att ta ut dom doh..

Jag hoppas på bra privata servrar med bra aktiva admin, ogillar servrar där folk kan bete sig som skit o inget händer..

Det är dåligt optimerat för vissa. Har gtx 970 och kan inte spela på någon setting vid vissa tillfällen. På Ultra får jag 90fps men drops till 7fps och på low får jag likaså drops till 7fps. Detta har alltså ingenting med datorn att göra, snarare dålig optimering i betastadiet. En kompis har ett 1070 och får inga problem alls, kanske något fel på optimeringen för 900-serien?

njae kör med 980ti själv och det är smoth as silk problemen som finns är server eller nätkods relaterade för mig iaf..

Sen lite andra ej prestanda relaterade buggar har jag sett folk spawnar utan vapen etc lol


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Potatisbullen:
Skrivet av Notumforce:

vilka mogna personer det är som spelar nu lol skriker sig hesa över dålig prestanda, typ kanske fixa bättre dator;)

Dessa karto var iaf hyffsat optimerade några ställen som hade fastna i grafiken bug men minimalt..

Det jag kände var att laget måste verkligen jobba ihop om dom ska ta ut pansarvagnar dom är rätt op annars..

Nu var det mer skrik över att dom var op men ingen bytte klasser för att ta ut dom doh..

Jag hoppas på bra privata servrar med bra aktiva admin, ogillar servrar där folk kan bete sig som skit o inget händer..

Det är dåligt optimerat för vissa. Har gtx 970 och kan inte spela på någon setting vid vissa tillfällen. På Ultra får jag 90fps men drops till 7fps och på low får jag likaså drops till 7fps. Detta har alltså ingenting med datorn att göra, snarare dålig optimering i betastadiet. En kompis har ett 1070 och får inga problem alls, kanske något fel på optimeringen för 900-serien?

njae kör med 980ti själv och det är smoth as silk problemen som finns är server eller nätkods relaterade för mig iaf..

Sen lite andra ej prestanda relaterade buggar har jag sett folk spawnar utan vapen etc lol

Jo, de buggarna har man ju sett. Ryggsäckarna är speciellt buggiga för mig. Spelet flyter bättre idag och har inte upplevt några prestandaproblem. En polare däremot får stora dippar till 30-40 i low med sitt gtx 960.

Medlem

Hade lite issues med senaste windows 10 så blåste om med senaste builden för nån vecka eller 2 sen och efter så körde jag drivrutiner helt rent dvs inge geforce experiance program vilket gjort att spelen rullar på mycket lenare..

Fick äntligen till en bra fläkt kurva på min cpu vatten kylning nu kan jag spela utan att bli döv jippi:D


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av beron:

Autostarta filmer/stream? Va i helvete FZ...är det aftonbladet jag är inne på?
Om ni måste autostarta filmer för och dra in pengar så lägg ner sidan.
Hör inte hemma här där vi har koll på våra datorer.

Det är Twitch som autostartar och det är svårt att göra nåt åt det, tyvärr.

Nja, det är bara att sätta autoplay till false på twitch iframen. Det ska fungera.

Jag får det inte att funka nu, (la in "autoplay=false" i embedkoden). Det fanns med default för något år sedan, men inte heller då funkade det. Möjligt att det går, men jag har inte lyckats.

Håller för övrigt med om att atuoplay är en styggelse.

Ok, jag fick det att funka. Det var inte på ramen utan url:en (src) på iframen.

Så här:
<iframe src="https://player.twitch.tv/?video=v86599747&autoplay=false" frameborder="0"scrolling="no" height="300" width="455"></iframe>

Redaktör
Skrivet av Norrin:

[Ok, jag fick det att funka. Det var inte på ramen utan url:en (src) på iframen.

Så här:
&lt;iframe src="https://player.twitch.tv/?video=v86599747&amp;autoplay=false" frameborder="0"scrolling="no" height="300" width="455"&gt;&lt;/iframe&gt;

Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Norrin:

[Ok, jag fick det att funka. Det var inte på ramen utan url:en (src) på iframen.

Så här:
&amp;lt;iframe src="https://player.twitch.tv/?video=v86599747&amp;amp;autoplay=fa..." frameborder="0"scrolling="no" height="300" width="455"&amp;gt;&amp;lt;/iframe&amp;gt;

Tack!

Så lite så.

Medlem

Nu har jag spelat sex timmar och ja tyck hä ä kul ja! Har inte spelat nåt bf sedan det första så kan inte utala mig om det är samma samma eller vad men det finns vissa grejer som gör det till ett spel jag kan plöja några timmar i;
- Kul att det inte är nå målsökande skit å lasrar å sånna grejer. Vapnen hitills har kännts som ärliga, skräpiga vapen från en svunnen tid. Bra bullet drop å spridningen på skotten är ordentlig, det går inte att träffa med en kpist på 150m och det tycker iaf jag är bra.
- Väldigt enkelt att spela med kömpisar, att spawna på varandra..jag jämför här med DayZ där det tar flera veckor att ens hitta varandra. Det har också sin charm men inte om man bara tänkt spela en timme.
- Bra action, full rulle. Inget jag skulle spela fem timmar i sträck men det är nog lika bra det.
- Bra variation på hur man nu vill spela, häst å fordon å flyg å snajjper osv...blir nog ännu bättre när man låser upp mer grejer.
- När man går in på serverinfo ser man en massa grejer som jag antar kommer vara inställningsbara; health regen, friendly fire mm så man kanske kan göra det lite mer hardcore vilket jag skulle uppskatta.

Kan nog bli ett köp faktiskt!

Medlem

dom som kör aimbot har ju esp ser alla på kartan No spread och 1 shot kill and no bullet drop

123
Skriv svar