Gör inga affärer med xhosa - A True Legend

Inaktiv
Gör inga affärer med xhosa - A True Legend

Killen sålde spel på blocket som jag var jävligt dum nog och förskottsbetalade.

Över en vecka senare har jag ej fått se röken av något spel.

I början fick jag tag i honom, men då kom det 1000 orsaker till att det ej skickat

Har förståelse att saker kommer mellan, men sist jag pratade med han skulle han skickat i söndags
Nu är det Tosdag, men så klart ej några spel..

Fy fan var trött jag är på oärligt folk och att man kan sjunka så jävla lågt att bedra andra folk för några st hundralappar..

Sjuk värld vi lever i...

Medlem

-


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Medlem

Hej!

De flesta här, vet att jag blev pappa i förra veckan, samma dg jag fick pengarna av dig. De förklarade jag i söndags och att jag inte hunnit posta men skulle ordna det - det gjorde jag.

När inget kommit i Tisdags(?) så slår du på stora trumman och är riktigt otrevlig när jag försöker vara tillmötesgående och erbjuder mig även att direkt betala halva summan (155;-) för att sedan direkt göra en reklamation etc. Det hann jag inte igår, jag har en 6dygns bebis att ta hand om samt sköta ett hem, jag har dock hela tiden svarat i telefon osv, du har fått alla mina uppgifter hur du når mig.

Du ringer från dolt nummer, du verkar ha ringt 16 gånger på någon timma idag, när jag väl såg att du ringde svarade jag(har man en bebis har iaf jag telefonen på ljudlös) och då började du hota förolämpa mig, mina föräldrar osv. Du hotade även mig och ett litet barn, hur är man funtad då, ursäkta uttrycket, med diverse saker, som tur är har jag spelat in samtalet. Du påstår även att du varit i kontakt med polis osv. Det har JAG varit idag efter samtalet och precis som jag sade, när jag frågade om anmälan mot
mig, så sade hon att visst får man diareinummer m.m direkt. Men det nekar du till.

Dunsäger att du inte lurar folk eftersom du är 40år och utesäljare. Låter väl som toppen av skojjare? Du sitter sen och skriker att jag är en jävla fitta osv. Samt att min dotter dragit nitlotten i livets lotteri.

Många på detta forumet vet att jag är väldigt framgångsrik inom mitt yrke, at jag har det mycket väl ställt. Att jag i princip blivit rekryterad till jobb utomlands för IBM via denna site, jo, jag blåser nog någon på 280;-.

För att inte tala om att du fyra-fem gånger säger att jag är 26år.... Nej jag är 24, som jag sagt till dig flertalet gånger.

Mods - låt tråden vara kvar.

Medlem

Det va jag som rekryterade xhosa till IBM Dublin och jag kan gå i god för hans karaktär.

Han må vara ett forumtroll ibland och alla gillar honom inte... men du får väl för i helvete ha förståelse för att skicka spel för 280 spänn knappast är prioritet med en nykommen bebis?

Skämmes tamejfan!


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Klart han ska prioritera en främling på internet före sin familj, vad för sjuk värld lever vi i egentligen där ens nära & kära skulle vara viktigare än att sända iväg ett spel?!

Fy fan xhosa, det här trodde jag inte om dig, inte alls 420!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

OFF-TOPIC:

"De flesta här, vet att jag blev pappa i förra veckan"

"Många på detta forumet vet att jag är väldigt framgångsrik inom mitt yrke"

Har du en blogg, eller borde jag kolla upp användarprofiler oftare?

ON-TOPIC:

Hur hinner du med "Vi spelar RISK!" här på FZ, när du inte ens hinner skicka ett litet paket med några spel?

Eller är det något jag har missat?

Medlem
Skrivet av TobbeW:

OFF-TOPIC:

"De flesta här, vet att jag blev pappa i förra veckan"

"Många på detta forumet vet att jag är väldigt framgångsrik inom mitt yrke"

Har du en blogg, eller borde jag kolla upp användarprofiler oftare?

ON-TOPIC:

Hur hinner du med "Vi spelar RISK!" här på FZ, när du inte ens hinner skicka ett litet paket med några spel?

Eller är det något jag har missat?

IRC min vän, dessutom, så är det ju skickat, du har nog inte riktigt läst...

Medlem

Känner något konstigt om just forza 3, xhosa och axelmonster
:crazy:

evh
Medlem
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Känner något konstigt om just forza 3, xhosa och axelmonster
:crazy:

+1


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem
Skrivet av evh:
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Känner något konstigt om just forza 3, xhosa och axelmonster
:crazy:

+1

+2

Medlem
Skrivet av axelmonster:

Det va jag som rekryterade xhosa till IBM Dublin och jag kan gå i god för hans karaktär.

är gamla spoc kvar än i dublin?


signatur

thank you, come again

Medlem

ÖVERGE BARNET FÖR FAN!

Serious: Grattis xhosa!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Ja grattis till ungen

Ballycoolin buisness park i Dublin?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ja grattis till ungen

Ballycoolin buisness park i Dublin?

[OFF-TOPIC]
Oh yes, very much so.
xhosa jobbade här ett tag, på NP.
Själv sitter jag på ABB CTS:en, varit här i 3 år.

Fler på FZ som jobbat här?

[ON-TOPIC]
Har du inget mer att säga Forza 3?
Såna som du borde spärras in... och det är förhoppningsvis vad som har hänt.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Inaktiv

Betalade spelet i Onsdag förra veckan på förmiddagen
Fick mail av honom att han skulle skicka spelt på eftermiddagen.
Bad han skicka mail när spelet är skickat, men han hörde ej av sig.
Jag mailade på Tosdag, men inget svar!
Jag ringde han på Fredag och då fick jag reda på att han blitt pappa och jag grattade killen och hade så klart förståelse att han haft annat i tanken än att skicka spelet.
Då i samma veva lovade han skicka spelet på Fredag eftermiddag,jag pratade med han under förmiddag.

Bad han då skicka mail att han skickat.
Åter igen inget svar via mail eller via telen
Mailade Lördag och Söndag och fick tag i han på Söndag och då hade han ej haft tid att poste spelet som han lovade skulle skickas i Fredag.
Han LOVADE VERKLIGEN att spelet skulle postas på Söndag och komma senast Tisdag.
Idag Torsdag är INTE något spel kommit och idag så vart jag förbannad för det är så otrligt mycket runt allt det här så jag skällde ut killen i telen
I Tisdags så spelet ej kommit så lovade han betala tillbaka mina pengar till mig konto så dom fanns på mitt konto tills Tosdag
Tror Ni jag fått tillbaka mina pengar!??!?!
Bara massa jävla snack och undanflykter och att skita ner sig för 310:- är så jävla lågt så jag fattar inte att man kan detta
xhosa - A True Legend Du är en jävla skitstövel med massa undanflykter och du snurrar in dig så otroligt mycket i dina egna lögner att du inte fattar det själv

Medlem

Vill man ha ett spel snabbt får man köpa det till fullpris.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Forza 3: Missade du att han blivit far, samma dag?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

bjosarn -Absolut inte vilket jag skrev att jag hade förståelse för att han ej haft tid att posta.

Men nu för första gången så har då äntligen xhosa - A True Legend hört av sig via mail och jag tror allt löser sig trots allt ändå.

Tråkigt bara att dålig komunikation leder till att man blir förbannad osv osv istället för att säga saker rent ut och vad det handlar om behöver jag ej skriva här

Så allt kommer lösas

Medlem

Jag lovade ingeting, jag sade mig vara villig att betala hälften direkt men då började du babbla om att du är 40+ osv.

Att du sedan skickat ett mail där du dikterar upp vilkoren exakt hur det ska gå till och sedan per. automatik tror att jag kommer göra precis som du vill är skrattretande, du förutsatte även att jag sitter och mashar F5 i min mailbox/konstant svarar i telefon. När jag idag helt sakligt och lugnt svarade på dina anklagelser, frågor, hot och liknande var jag helt plötsligt dryg och stöddig, var det för att jag att jag faktiskt et att jag inte gjort något fel utan istället bara fortsatte vara lugn och inte började grina? Jag vet inte jag, men det var som jag förklarade att jag har ett liv med som inte bara innefattar att ordna upp med sådant här. Men det var fint att du var vänlig o postade här.

Inaktiv

Nu är det ju faktist så här att vi var båda överens om att Du skulle skicka senast dagen efter alltså på Tosdag förra veckan.
Du själv sade Du postar på Onsdag alltså samma dag jag betalar.
Sedan försvinner du plötsligt och jag får ej tag på dig och när jag väl får tag i dig så förklarar du att du blitt pappa.
Jag grattar dig och har full förståelse att du ej hunnit postsa.
I alla fall så skulle du då, lovade du-posta på Fredan.
På tisdag inget spel åter igen kontatar jag dig och då säger Du att du postat i söndags och spelet skulle komma senast Tisdag

Inget spel på Tisdag eller Onsdag eller Tosdag

Handen på hjärtat så skulle nog du börjat misstänka att något ej stämmer eller hur.?

Sedan så sade du att du ej haft tid å posta, men när jag ringt dig så har du varje gång varit utomhus och i affär

Du har suttit uppkopplad här osv..
Att man har annat liv-vilket jag oxå har, men har man affärer på gång så måste man lösa dom eller säga från början att lev kan dra ut på tiden.
Då är det upp till mig att besluta om jag vill vänta eller köpa, men vet jag inget så är det fan inte heller lätt för mig att veta utifrån det jag skrivit.

Men utifrån ditt mail som jag nu fått så löser vi detta, bara du skrivit det tidigare som du nu skrivit i mailet för detta hade förenklat för oss båda

Medlem

Forza 3: Tråkigt att du flippar ut över ingenting då. Du verkar ju inte varken läsa eller förstå att han blev far. Vad du kanske inte har insett är att det medför en hel del saker, t.ex. att (hur konstigt det än kan låta) man tar hand om sin familj före allting annat.

Ps. Vadå xhosa, sa han att han var över 40 år gammal?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

bjosarn -Om DU läser så ser du att jag skrivit att jag FÖRSTOD dröjesmålet, men HAN SADE SJÄLV HAN SKALL POSTA FREDAG osv osv..
När inget spel dykt upp så börjar man undra speciellt då killen varje gång jag ringt varit i affär,på buss och utomhur..
Varför då inte ta med sig spelet samtidigt och posta?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Forza 3: Tråkigt att du flippar ut över ingenting då. Du verkar ju inte varken läsa eller förstå att han blev far. Vad du kanske inte har insett är att det medför en hel del saker, t.ex. att (hur konstigt det än kan låta) man tar hand om sin familj före allting annat.

Ps. Vadå xhosa, sa han att han var över 40 år gammal?

Ja, och det som svar på när jag sade "Anldningen till at jag tycker att jag först direkt betalar dig halva summan o sedan pratar med Posten, för jag kan ju faktiskt inte veta att du inte mottagit något". Men påpekade även att jag alltid svarat i telefon när jag varit utomhus ( en gång på bussen som jag tog en hållplats för att det var kallt tex. ) och att jag gjorde det endast för att jag skämmdes inför Pernilla och inte vågade prata om detta när hon var med.....

Och nu var det precis som några andra påpekat mister, att det inte gick att posta i fredags och det har/hade du full förståelse dör säger du; men ändå använder du det som ett argument om och om igen?
Jag förstår verklgen inte hur man lyckas göra en höna, inte utav en fjäder, utav ingeting.

Medlem

Gratulerar och lyckönskar faderskapet xhosa.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ta erat drama via pm eller över irc, plx.

1
Skriv svar