Gratisspelet Pokémon Go drar in miljarder

Robot
Gratisspelet Pokémon Go drar in miljarder
Medlem
Gratisspelet Pokémon Go drar in miljarder

Har köpt för ca 40 kronor.

Medlem

Har köpt för en 2hunka. Men nu är det väldigt tråkigt tyvärr. Det var värt pengarna dock.

Gen
Medlem

Känns skönt att jag hittills inte pröjsat en krona.

Medlem

och trots dessa enorma summor så kan dom inte lägga in lite nya funktioner och göra spelet lite mer intressant lata jävlar som bara sitter o räknar sina pengar...

Medlem

De är väldigt duktiga på att banna en om man kört kartprogram dock ifall ni undrar var pengarna gick. Verkar ju galet att man ska putsa spelet och få till det först

Medlem

Jag är skyldig. Jag köpte alla pokemon som fanns för 5000 så slapp jag springa runt och tramsa.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

och trots dessa enorma summor så kan dom inte lägga in lite nya funktioner och göra spelet lite mer intressant lata jävlar som bara sitter o räknar sina pengar...

Tycker dock att de har gjort en hel del faktiskt. Tänk bara tillbaka på hur det var när det släpptes, exploderade och var helt ospelbart. De har inte bara fixat servarna, men de har fixat spawn locations så att dessa är bättre, de har lagt in stöd för IV's som enormt stöd utanför spelet av privatpersoner, de har fixat en hel del buggar. De har tvingats lägga in massa meddelanden och irriterande popups när man åker för snabbt, osv.

De har även flyttat om lite i GUI, håller på att testa ett nytt trackingsystem för en del spelare, och sägs prioritera trade mellan spelare rätt flitigt. Även om man tycker att spelet är innehållsfattigt så tror jag att de jobbar på rätt bra med allt möjligt då spelet vid release var som ett såll som försökte hålla vatten.

Tyvärr är det inte tillräckligt snabbt. Sen finns det ingen större relation mellan mängd intäkt = högre utvecklingshastighet. Sen är det dock ett faktum att kommer det inget nytt snart så försvinner förmodligen spelet snart. Men jag tror inte direkt att dom badar i pengar och skiter i spelet.

Medlem

Så bittra och snåla folk är (som vanligt).

Själv har jag betalat cirka 800 kr för spelet.

Det har gett mig en fantastisk sommar utomhus i min vackra stad.
Spelnörd som jag är hade jag säkert suttit inne hälften av tiden jag nu istället har promenerat, cyklat och verkligen njutit.

För dessa 800 kr bedömer jag ha fått 200-300 timmar underhållning, cyklat och promenerat 657 km, fångat 5 519 Pokemon och min tränare har nått level 30 i spelet.

Känns spelet tråkigt och enformigt nu? Absolut inte. Jag är fortfarande lika hungrig på att gå ut och se vad nästa jaktrunda har att erbjuda. Dessutom är jag väldigt nyfiken på vad som kommer i framtiden (trading, dueller, möjligheten att rasta sina pokemons för extra candy).

Jag förstår att folk som fuskar och tar genvägar, som att t.ex. botta, spoofa sin gps och därmed kan sitta hemma i soffan och "spela" eller att köra mellan pokestoppen i bil, använda utomstående trackersystem för att snabbare hitta pokemons snabbt tröttnar, men de missar också den största tjusningen med spelet: att komma ut och röra på sig och lägga ner lite tid och arbete för sina pokemons.

Detta är en fantastisk spelidé som jag tycker Niantic förvaltar ganska bra trots allt som sägs.

Det klagas mycket på att spelet är buggigt, att de är dåliga på att ge information, att spelet borde innehållit fler funktioner m.m, men man måste ha i tanken att detta är ett onlinespel som spelas av flera hundra miljoner användare på en mängd olika enheter. De kan inte pusha uppdateringar och patcher hur som helst.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Så bittra och snåla folk är (som vanligt).

Själv har jag betalat cirka 800 kr för spelet.

Det har gett mig en fantastisk sommar utomhus i min vackra stad.
Spelnörd som jag är hade jag säkert suttit inne hälften av tiden jag nu istället har promenerat, cyklat och verkligen njutit.

För dessa 800 kr bedömer jag ha fått 200-300 timmar underhållning, cyklat och promenerat 657 km, fångat 5 519 Pokemon och min tränare har nått level 30 i spelet.

Känns spelet tråkigt och enformigt nu? Absolut inte. Jag är fortfarande lika hungrig på att gå ut och se vad nästa jaktrunda har att erbjuda. Dessutom är jag väldigt nyfiken på vad som kommer i framtiden (trading, dueller, möjligheten att rasta sina pokemons för extra candy).

Jag förstår att folk som fuskar och tar genvägar, som att t.ex. botta, spoofa sin gps och därmed kan sitta hemma i soffan och "spela" eller att köra mellan pokestoppen i bil, använda utomstående trackersystem för att snabbare hitta pokemons snabbt tröttnar, men de missar också den största tjusningen med spelet: att komma ut och röra på sig och lägga ner lite tid och arbete för sina pokemons.

Detta är en fantastisk spelidé som jag tycker Niantic förvaltar ganska bra trots allt som sägs.

Det klagas mycket på att spelet är buggigt, att de är dåliga på att ge information, att spelet borde innehållit fler funktioner m.m, men man måste ha i tanken att detta är ett onlinespel som spelas av flera hundra miljoner användare på en mängd olika enheter. De kan inte pusha uppdateringar och patcher hur som helst.

Har 1 gym och 3 pokestops i min stad, alla är dessutom inom 500m radie.

Medlem

1 sats sportclub och 3 pökstops... 3 barer med andra ord

Medlem

Visst hade man kunnat önska sig fler och bättre funktioner än de ganska slappt implementerade funktioner som finns nu, men de har ändå skapat ett fantastiskt spel som gjort under för mängder med människor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem

Är level 20 och har inte spenderat en krona. Kanske lägger en tjuga bara för att jag haft lite kul. Även om man inte gör så mycket annat än samlar så har det roat mig, och det betalar jag gärna för.

Medlem

Ah bra spel. Men spelar inte lika mycket just nu. Betalade 200 i en svag stund av dåligt med stopp och bollar.

Gen
Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Så bittra och snåla folk är (som vanligt).

Själv har jag betalat cirka 800 kr för spelet.

Det har gett mig en fantastisk sommar utomhus i min vackra stad.
Spelnörd som jag är hade jag säkert suttit inne hälften av tiden jag nu istället har promenerat, cyklat och verkligen njutit.

För dessa 800 kr bedömer jag ha fått 200-300 timmar underhållning, cyklat och promenerat 657 km, fångat 5 519 Pokemon och min tränare har nått level 30 i spelet.

Känns spelet tråkigt och enformigt nu? Absolut inte. Jag är fortfarande lika hungrig på att gå ut och se vad nästa jaktrunda har att erbjuda. Dessutom är jag väldigt nyfiken på vad som kommer i framtiden (trading, dueller, möjligheten att rasta sina pokemons för extra candy).

Jag förstår att folk som fuskar och tar genvägar, som att t.ex. botta, spoofa sin gps och därmed kan sitta hemma i soffan och "spela" eller att köra mellan pokestoppen i bil, använda utomstående trackersystem för att snabbare hitta pokemons snabbt tröttnar, men de missar också den största tjusningen med spelet: att komma ut och röra på sig och lägga ner lite tid och arbete för sina pokemons.

Detta är en fantastisk spelidé som jag tycker Niantic förvaltar ganska bra trots allt som sägs.

Det klagas mycket på att spelet är buggigt, att de är dåliga på att ge information, att spelet borde innehållit fler funktioner m.m, men man måste ha i tanken att detta är ett onlinespel som spelas av flera hundra miljoner användare på en mängd olika enheter. De kan inte pusha uppdateringar och patcher hur som helst.

Känns överdrivet att kalla folk för "snåla och bittra" bara för att de inte, som du, lagt pengar på spelet. Jag har gått runt några dagar, gjort lite saker och sen räckte det för mig. Trots allt är affärsmodellen P2W och just "payandet" är frivilligt och inget måste. Det är ju väldigt få som köper, ändå går det mer än runt. Kolla bara King och deras spel, de har ju en extrem vinstmarginal.

1
Skriv svar