Fulkultur: Om världens bästa krigsskildringar

Robot
Fulkultur: Om världens bästa krigsskildringar

Från Napoleonkrigen och Gettysburg till D-dagen och Gulfkriget.


Medlem
Fulkultur: Om världens bästa krigsskildringar

Järnkorset! Krigsfilm no när det gäller slow motion, förstår man inte in täcka alla filmer men det smärtar min själ att ni inte nämnde Steiner i Järnkorset.

Tack ändå för ett grymt avsnitt fulkultur.

Medlem

Inte för att jag varit med om krig men Metal Gear Solid V tog den grejen till en helt ny nivå. Grafiska stilen, ljudet, tredjeperson, stämmningen... så mycket var rätt att jag haft svårt med att få inlevelse i andra spel sedan dess.

Medlem
Skrivet av AngryBecker:

Järnkorset! Krigsfilm no när det gäller slow motion, förstår man inte in täcka alla filmer men det smärtar min själ att ni inte nämnde Steiner i Järnkorset.

Tack ändå för ett grymt avsnitt fulkultur.

Du är en jäkligt fin människa, håller med dig till 100%.

Men ska ni nämna svenska krigsfilmer kan ni ju nämna Gränsen, från typ 2012. Oerhört välgjord för att vara svensk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Arcadia:
Skrivet av AngryBecker:

Järnkorset! Krigsfilm no när det gäller slow motion, förstår man inte in täcka alla filmer men det smärtar min själ att ni inte nämnde Steiner i Järnkorset.

Tack ändå för ett grymt avsnitt fulkultur.

Du är en jäkligt fin människa, håller med dig till 100%.

Men ska ni nämna svenska krigsfilmer kan ni ju nämna Gränsen, från typ 2012. Oerhört välgjord för att vara svensk.

Tack för tipset!


signatur
Medlem

Finns en del bra finska filmer. Fram om Främsta linjen och Tali-Ihantala ligger högt upp. Sen ska vi inte glömma de Korenaska Brotherhood of war och en spm jag inte minns namnet på. Handlade om en kulle/berg. Har inte hunnit se My Way ännu.

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns en del bra finska filmer. Fram om Främsta linjen och Tali-Ihantala ligger högt upp. Sen ska vi inte glömma de Korenaska Brotherhood of war och en spm jag inte minns namnet på. Handlade om en kulle/berg. Har inte hunnit se My Way ännu.

Just det.... framom främsta linjen kan jag bara hålla med om. Tack för att du tog upp den, hade glömt namnet på den pärlan.

Medlem

Det mesta nämndes men inte 12 fördömda män, en riktig kultklassiker!

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns en del bra finska filmer. Fram om Främsta linjen och Tali-Ihantala ligger högt upp. Sen ska vi inte glömma de Korenaska Brotherhood of war och en spm jag inte minns namnet på. Handlade om en kulle/berg. Har inte hunnit se My Way ännu.

Om du gillade Brotherhood of war skulle du nog gilla The Front Line också Ett tips!

1
Skriv svar