Helgdiskussion: Spelar du massiva onlinerollspel?

Robot
Helgdiskussion: Spelar du massiva onlinerollspel?

Eller är de massiva onlinerollspelens tid förbi?

#destiny, #the-division-2


Medlem
Helgdiskussion: Spelar du massiva onlinerollspel?

ja

Medlem
Medlem

Ja, swtor. Men alla mmorpg spel har blivit en slags cash shop som ipadd och phone app spel. Jävligt synd faktiskt.

Medlem

Nej. jag spelar öppna spel som inte är massiva och där jag kan gå omkring som jag vill utan att behöva en hackyxa för att ta mig fram steg för steg.

Medlem

Nej, jag har aldrig fastnat för något MMORPG. Om jag vill upptäcka nya världar med massor av lore och djup story så gör jag det hellre ensam. Jag har svårt att leva mig in i en RPG-värld om det springer runt 200 andra personer i min närhet och spammar chatten med konstiga och meningslösa kommentarer.

Medlem

Spelar Wildstar lite till och från, annars är det rätt dött på den fronten.

Medlem

Lirar ESO på PS4, mest för att det funkar bra på konsol och jag gillar elder scrolls miljön. Går i vågor hur mycket eller alls det blir. Casual, helt enkelt.
Kör just nu lite Wow Legion, mest ur nyfikenhet, men vet redan nu att efter en månad har gått att jag inte kommer att fortsätta.

Jag lirar annars hellre en bra story-driven spel (med eller utan dåligt grafik) eller vissa open worlds spel. Dessutom Mer värde för pengar imho.

Medlem

Började med SWG sedan blev det WoW tills första expansionen efter WoW körde jag Eve att tag.
Efter Eve så var det inget mmo till SWTOR kom ut, det körde man ett tag tills det var slut på storry.
Nu kör man inget mmo för att det är slöseri med tid.

Medlem

Nix, inget längre. Alla nya(mmo) som kommer känns som same old same old. Skulle behövas ett rejält uppryck med originella idéer för att få mig tillbaka.

Skribent
Skrivet av Mesmerize:

Nix, inget längre. Alla nya(mmo) som kommer känns som same old same old. Skulle behövas ett rejält uppryck med originella idéer för att få mig tillbaka.

Känner likadant. Jag går och väntar på Crowfall (länk) och hoppas att deras koncept med bestående karaktärer i månadslånga kampanjer kan bli spännande.

I övrigt dött på mmo-fronten.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

www.project1999.com

Everquest. Det första. Som det var 1999.

Medlem

Ja Eve Online, då jag gillar sci-fi världar mer än fantasy och Eve ger en otrolig adrenalin kick i pvp ibland.
På senare år har jag börjat pilla med industry / crafting också då jag inte har lika mycket tid för Eve längre som när jag var yngre.

Medlem

Jodå, 11 år senare och jag spelar fortfarande WoW. Dock med pauser här och var nuförtiden, men det har blivit som något slags kärleksbarn.

Medlem

Nej, har försökt ggr flera men tröttnat på allt efter ca 2 veckor. FPS spel som Battlefield håller mig igång, krigsspel som ARMA, och War Thunder. Och RPG spel som Path of Exile, och ibland Diablo 3 vid nya säsongsstarten!


signatur
Medlem

Nej.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Lite Neocron till och från men annars inget.. "än"


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av superapan:

www.project1999.com

Everquest. Det första. Som det var 1999.

Daybreak har fixat en classic server sedan de tog över från Sony, men den är inte F2P.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av superapan:

www.project1999.com

Everquest. Det första. Som det var 1999.

Daybreak har fixat en classic server sedan de tog över från Sony, men den är inte F2P.

P99 eller Project 1999 är gratis. Lite meck att installera iom att man behöver EverQuest Titanium som är en specialutgåva utav EverQuest med ett antal expansioner som medföljer. Kör P99 ibland när jag behöver en retrotur (Kolla min avatar)

Medlem

ja
Darkfall Rise of Agon

Medlem

Har ju inte släppts något bra sen Warhammer Online, så svårt att svara ja...

Önskar dock att det fanns något, då det är en väldigt rolig genre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

yes, eve online dock, är det enda mmot som tilltalar mig :3

ELF
Medlem

Nja. Har The Secret World och Black Desert Online installerade men har inte rört något av spelen på ett bra tag.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Periodvis återkommer jag till de MMORPG's jag gillar mest: Project 1999 (EverQuest), The Saga of Ryzom och The Secret World men det är ganska sällan.
The Saga of Ryzom har mot alla odds hankat sig fram på ren envishet och med trogna fans. Efter 12 år har det precis landat på Steam som F2P, vilket är en stor bedrift för ett spel som har dött och återuppstått flera gånger. Coolare värld finns inte i genren.

Medlem

Nei

Jeg spilte Eve Online i over tre år og sluttet.

Mest moro er å spille Arma 3 Sa-Matra Wasteland multiplayer med opptil 80 spillere på Tanoa kartet el. gamle Chernarus kartet.

MMO spill er for dårlig laget og fantasiløst. Har ikke sett noe artig MMO spill etter Eve online dessverre.

Jeg kan godt forsøke designe mitt eget MMO spill, men jeg kan jo ikke programmere, så da kommer jeg ikke langt med dét.

Medlem

Wildstar och Black Desert Online.
Tråkiga är att bdo inte har dungeons och group content. I övrigt ett jävligt bra spel på många fronter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nä, spelade lite Lord of the Rings: Online en stund när det kom, samma med WoW, och så spelade jag SWTOR i några månader. Problemet för mig med MMORPG's är bristen på inlevelse, det är ständigt väldigt väldigt tydligt att det är just ett spel man spelar, och väldigt tydligt att spelet är designat för att saker ska ta tid. Storydelarna i SWTOR-var trevliga men allt annat blev mest tjatigt.

(Nu kanske det finns MMORPG'n som inte är lika "game-y" men det mesta jag har provat har varit sånt.)

Medlem

Ja
Blade and Soul

Medlem

Har provat ett stort antal mmorpg så som Wow, Eve, Aion, Conan, Lord of the rings, Elder scrolls, Star Wars m.m. Men jag lutar alltid tillbaka till Wow som jag kör just nu igen. Dock skulle jag nog aldrig ha provat de flesta av dem om inte man hade vänner att köra med.

Medlem

Spelar nästan bara TSW nuförtiden.Finns inget spel som är i närheten av miljöer/berättande/quests som det,synd att så få spelar det.


signatur

More COOP for the masses

12
Skriv svar