Duke Nukem 3D får remaster med nytt material

Robot
Medlem
Duke Nukem 3D får remaster med nytt material

Duke 3D förtjänar all kärlek. Men man har ju spelat det så många gånger...
Kanske köper det när det är på rea.


signatur

<3

Medlem

Solklart köp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har Megaton edition på Steam, otroligt att ett då gammalt spel fortfarande kan vara så underhållande att spela

Medlem
Skrivet av Mike.K:

Duke 3D förtjänar all kärlek. Men man har ju spelat det så många gånger...
Kanske köper det när det är på rea.

Tycker du inte att du säger emot dej själv i den kommentaren?

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Mike.K:

Duke 3D förtjänar all kärlek. Men man har ju spelat det så många gånger...
Kanske köper det när det är på rea.

Tycker du inte att du säger emot dej själv i den kommentaren?

Nej.


signatur

<3

Medlem

Hail to the King, Baby!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Medlem

Hade varit intressant för min del om det hade gjorts med dagens grafik. Grafik kåt som man är...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Det finns redan ett nytt, smått legendariskt, spel som visade att det där kanske inte alltid är en bra idé:
Duke Nukem Forever

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Ja för det gick ju så bra sist.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Coolt med de nya innehållet från de gamla skaparna

Medlem

så.. vad är skillnaden mot megaton edition? ett banpaket?


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

Är det överhuvudtaget någon ändring på grafiken från originalet eller är det bara en 3d rendering?
Kan inte hitta några preview bilder på det isf.
Om det bara är det senare så kan man ju lika gärna spela originalet än att lägga ut 200 spänn på vilket mer skulle vara en dlc till ett 20år gammalt spel.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Det finns redan ett nytt, smått legendariskt, spel som visade att det där kanske inte alltid är en bra idé:
Duke Nukem Forever

Doom och Wolfenstein gick att förnya på ett bra sätt. Även Duke Nukem skulle kunna förnyas.

Medlem

Blev så oerhört besviken över vad som utannonserades inatt. Satt mållös efteråt...

Har redan alla Duke Nukem spelen som har släppts på Steam - som nu ej går att köpa via Steam förutom Duke Nukem Forever collection & World Tour.

"Remastered" Duke Nukem 3D-motor, lite bättre högra upplösningar, bättre Frame rates - åtta nya banar...

Gearbox har jag inget förtroende för längre.
- Först kom DNF (2011) vilket var rena haveriet.
- Aliens Colonial Marines (2013) som... finner inga ord längre.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Det finns redan ett nytt, smått legendariskt, spel som visade att det där kanske inte alltid är en bra idé:
Duke Nukem Forever

Doom och Wolfenstein gick att förnya på ett bra sätt. Även Duke Nukem skulle kunna förnyas.

Det kräver att man har ett bra spel i grunden.
Alla håller inte med mig men Duke är historiskt för att det var ett av spelen som grundade FPS-genren samt för att det hade några roliga one-liners och gimmicks. Det hade dock inte så mycket annat och därför finns inte så mycket att bygga på. Duke Nukem Forever är i min mening det bästa man kunde hoppas på med tanke på grundmaterialet.

Medlem

Hoppas inte dem har gjort om Jon St. John's gamla voice over, tycker han låter sjukt omotiverad i det som varit sen DNF.

Medlem

I will buy this! So help me, Duke!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Det finns redan ett nytt, smått legendariskt, spel som visade att det där kanske inte alltid är en bra idé:
Duke Nukem Forever

Doom och Wolfenstein gick att förnya på ett bra sätt. Även Duke Nukem skulle kunna förnyas.

Det kräver att man har ett bra spel i grunden.
Alla håller inte med mig men Duke är historiskt för att det var ett av spelen som grundade FPS-genren samt för att det hade några roliga one-liners och gimmicks. Det hade dock inte så mycket annat och därför finns inte så mycket att bygga på. Duke Nukem Forever är i min mening det bästa man kunde hoppas på med tanke på grundmaterialet.

Doom och Wolfenstein hade inte mer grund att bygga på än Duke 3D. Kanske ännu mindre, när man tänker efter. Men båda spelen gick utmärkt att ta till 2000-talet. Det största problemet med att göra ett modernt Duke är just karaktären i sig, som känns som en lastgammal kliché av en ännu äldre stereotyp. Men även det skulle säkert gå att göra något av med rätt personer bakom spakarna.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Ja för det gick ju så bra sist.

Alla spelserier har toppar och dalar. Att DNF inte var ett bra spel betyder inte att spelserien inte går att modernisera.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Det finns redan ett nytt, smått legendariskt, spel som visade att det där kanske inte alltid är en bra idé:
Duke Nukem Forever

Absolut, men samtidigt finns de inget som säger att en vettig gjord uppföljare skulle bli lika kass. Ge projektet till Machine Games eller något och låt dem ta de från start till mål.

DNF var ju ihopskrapat av gearbox för att få ut det. 3D Realms misslyckades ju totalt och startade om projektet flera gånger, inte konstigt att det blev pannkaka i slutändan.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bennii:

Jag hade hellre sett ett helt nytt spel. Doom och Wolfenstein har visat att klassiska FPS går att modernisera utan att förstöra.

Det finns redan ett nytt, smått legendariskt, spel som visade att det där kanske inte alltid är en bra idé:
Duke Nukem Forever

Doom och Wolfenstein gick att förnya på ett bra sätt. Även Duke Nukem skulle kunna förnyas.

Det kräver att man har ett bra spel i grunden.
Alla håller inte med mig men Duke är historiskt för att det var ett av spelen som grundade FPS-genren samt för att det hade några roliga one-liners och gimmicks. Det hade dock inte så mycket annat och därför finns inte så mycket att bygga på. Duke Nukem Forever är i min mening det bästa man kunde hoppas på med tanke på grundmaterialet.

Skulle Doom och Wolfenstein ha en bättre grund menar du? Pff...

När spelen kom var de verkligen något unikt eftersom de var först i genren. Men det gör dem inte till bra spel på grund av det.

Medlem

någon fler som tror på 14års försening?

Medlem

Hell yeah! time to kick ass and chew bubblegum!

Medlem

*gäsp* Ställer mig skeptiskt då det är ju originalskaparnas personliga touch som gjorde orginalet så kul, som tex Levelord's små påskägg.

Tack och lov att man skaffade DRM-fritt DNF Atomic på GOG.com när det fanns där.
Och Eduke32 med HRP gör spelet ännu snyggare om det är det man vill ha!

Gen
Medlem
Skrivet av Piraten88:

Blev så oerhört besviken över vad som utannonserades inatt. Satt mållös efteråt...

Har redan alla Duke Nukem spelen som har släppts på Steam - som nu ej går att köpa via Steam förutom Duke Nukem Forever collection &amp; World Tour.

"Remastered" Duke Nukem 3D-motor, lite bättre högra upplösningar, bättre Frame rates - åtta nya banar...

Gearbox har jag inget förtroende för längre.
- Först kom DNF (2011) vilket var rena haveriet.
- Aliens Colonial Marines (2013) som... finner inga ord längre.

Så om jag förstår det rätt kommer spelet kunna köras på moderna OS och ha stöd för högre upplösningar men se precis likadant ut som originalet? Inget är omarbetat?

1
Skriv svar