Microsoft: "3D är för dyrt för konsumenter"

Robot
Microsoft: "3D är för dyrt för konsumenter"
Medlem
Microsoft: "3D är för dyrt för konsumenter"

Tror det kommer dröja innan folk vill ha 3D. De flesta har säkert nyligen köpt ny tv i och med alla nya former av platt-tv.

Medlem

Jag håller faktiskt med MS på den här punkten, när tv inte längre kräver några glasögon så börjar det bli intressant men det är ca 5-7 år framåt.

Medlem

3D på de stationär konsolerna tror jag inte mycket på, däremot har jag höga förhoppningar på Nintendo 3DS. Känns som att det bärbara formatet är mycket bättre anpassat, och så slipper man köpa ny TV och ha glasögon på sig.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Jag håller faktiskt med MS på den här punkten, när tv inte längre kräver några glasögon så börjar det bli intressant men det är ca 5-7 år framåt.

Håller med där, fast jag vet inte om 3d intresserar mig alls nu iaf.

Medlem

3d är en fluga. och det är inte första gången den irriterar mig heller...

Medlem

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Inaktiv

Tekniken är för dålig och dyr, MS är nog inne på rätt spår.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Huvudet på spiken!

Och folk brukar förtära framför TV: n. Så snacket kommer gå:

- Vem fasiken har flyttat på chipsskålen?


signatur

Det var detta...

Medlem

I Sverige har inte ens de flesta skaffat HD Kanaler än mindre har bolagen börjat lansera det. Vi har ju bara SVT och TV4 så innan vi ser 3d i vardagsrummen ja en 10år kanske.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Det var inte många som hade råd med dom dyra HDTV-apparaterna heller när Xbox 360 släpptes, och nu är det standard. 3DTV är här för att stanna och Sony gör bara rätt med att uppdatera PS3 för att klara 3D.

Den enda anledningen att MS klagar på att 3D är för dyrt beror på att Xbox 360 inte klarar av äkta 3D och kommer aldrig att göra det heller. Hade stödet funnits hade dom varit dum i huvudet om dom inte uppdaterade 360n.

Så fort priserna för 3DTV gått ner så kommer jag att slå till. Jag har redan 3D till datorn och det är gudomligt.

Medlem

3D är mer som en kul grej nu, absolut inget man känner man behöver investera i ens, finns massor med folk som har både ps3 eller 360 men inte ens har en hdtv för dom tycker en vanlig tv räcker.

Medlem

tror som andra att det kommer komma, tv apparater kommer få det som standard i det närmaste och när folk köper ny tv så köper man en med 3d stöd. min nästa tv kommer ha 3d.

Medlem
Skrivet av Frisky:

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Vart har du fått för dig att 3D-glasögon skulle kosta hela 1000kr...? Det tror jag inte en sekund på. Källa?

Skrivet av Hymer:

I Sverige har inte ens de flesta skaffat HD Kanaler än mindre har bolagen börjat lansera det. Vi har ju bara SVT och TV4 så innan vi ser 3d i vardagsrummen ja en 10år kanske.

Viasat har flera HD-kanaler, tv1000, sport-kanalerna och säkerligen fler... 10 år, inte en chans, ett par, tre år max


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Om man ser till livslängden på konsoler så tror jag MS är på rätt bana, innan 3d slår igenom på allvar = gemene man har hd3d plattisar så är näst generation konsoler på väg.

Skrivet av V1per:
Skrivet av Frisky:

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Vart har du fått för dig att 3D-glasögon skulle kosta hela 1000kr...? Det tror jag inte en sekund på. Källa?

sony's egna glasögon kostar 1295 styck... vad många glömmer är att 3d glasögon till 3dtv'es inte är passiva som skiten man får på bio, utan aktiva alltså med batteri driven shutter och sync.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av Frisky:

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Vart har du fått för dig att 3D-glasögon skulle kosta hela 1000kr...? Det tror jag inte en sekund på. Källa?

Jo, det är faktiskt sant. De är svindyra.

Den billigaste modellen av Samsungs glasögon

Den dyraste modellen av Samsungs glasögon

Även om priset på glasögonen är skyhögt så kommer jag skaffa mig en 3DTV ganska snart. Har kollat på dem i butiker och gillar verkligen 3D-effekterna. Och att spela i 3D är nog även det riktigt effektfullt.

TV-apparaterna är inte så dyra som folk vill få det till. Med tanke på att du får en av marknadens bästa 46" LCDTV + 3D för under 17000kr så är det inte så farligt. Däremot om man vill ha LED så springer priset upp en bit.

De flesta 3DTV kan också "konvertera" vanligt 2D-material till 3D. Alltså kan du kolla på alla dina kanaler, foton och filmer i 3D. Hur bra detta funkar vet jag inte, men det är ju alltid något tills 3D-utbudet har ökat.

Så det enda negativa jag ser med 3DTV är priset på glasögonen och eventuell motion-sickness eller vad man nu ska kalla det, men det har jag aldrig drabbats av förut, så jag borde inte gjöra det nu heller.

Medlem

Håller även jag med om att Microsoft är inne på rätt spår, ser hellre att de satsar på annat än 3D i nuläget. Visst för att det blir vanligare och vanligare men tycker att det inte är tillräckligt många för att det enligt mig ska vara värt å satsa på. Dock så fort priserna på 3D tv går ner och de utvecklar bort glasögonen (finns ju liknande sådana som någon kines utvecklat där han i sig sätter på sig vanliga glasögon med saker på sidorna om ögonen... Så slippa de otroligt fula glasögonen som finns i nuläget borde inte dröja FÖR länge ) så får M gärna satsa på 3D ^^

Medlem
Skrivet av Posuic:

Håller även jag med om att Microsoft är inne på rätt spår, ser hellre att de satsar på annat än 3D i nuläget. Visst för att det blir vanligare och vanligare men tycker att det inte är tillräckligt många för att det enligt mig ska vara värt å satsa på.

En standard växer inte på träd. Någon måste ta initiativet och börja. Sony gjorde de med Blu-ray och nu gör dom de med 3D (fast mest har vi väl James Cameron att tacka som påminde oss om den döda tekniken)

Dom flesta nya tekniker har en seg start. HDTV och DVD såldes ju inte på löpande band från start precis, utan de tar ett tag innan konsumenterna får upp ögonen för nya produkter. Och när 3DTV är standard så kommer 3D som inte kräver glasögon, och efter de så är det väl dags för hologram.

Medlem

Har lite svårt å tänka mig att dagens konsoler kan köra 3D med nån vidare kvalitet. Bättre att vänta på nästa generation eller skaffa en hyffsad pc. 3D-vision är inte dumt.

Medlem
Skrivet av pontusneo:

Om man ser till livslängden på konsoler så tror jag MS är på rätt bana, innan 3d slår igenom på allvar = gemene man har hd3d plattisar så är näst generation konsoler på väg.

Skrivet av V1per:
Skrivet av Frisky:

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Vart har du fått för dig att 3D-glasögon skulle kosta hela 1000kr...? Det tror jag inte en sekund på. Källa?

sony's egna glasögon kostar 1295 styck... vad många glömmer är att 3d glasögon till 3dtv'es inte är passiva som skiten man får på bio, utan aktiva alltså med batteri driven shutter och sync.

Jag tycker då att den "skiten" fungerar alldeles utmärkt på bio, så varför slänga ut tusen spänn?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av pontusneo:

Om man ser till livslängden på konsoler så tror jag MS är på rätt bana, innan 3d slår igenom på allvar = gemene man har hd3d plattisar så är näst generation konsoler på väg.

Skrivet av V1per:
Skrivet av Frisky:

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Vart har du fått för dig att 3D-glasögon skulle kosta hela 1000kr...? Det tror jag inte en sekund på. Källa?

sony's egna glasögon kostar 1295 styck... vad många glömmer är att 3d glasögon till 3dtv'es inte är passiva som skiten man får på bio, utan aktiva alltså med batteri driven shutter och sync.

Jag tycker då att den "skiten" fungerar alldeles utmärkt på bio, så varför slänga ut tusen spänn?

Det är olika 3D-tekniker.

Medlem
Skrivet av EmBra:
Skrivet av V1per:
Skrivet av pontusneo:

Om man ser till livslängden på konsoler så tror jag MS är på rätt bana, innan 3d slår igenom på allvar = gemene man har hd3d plattisar så är näst generation konsoler på väg.

Skrivet av V1per:
Skrivet av Frisky:

3D är verkligen idiotiskt. Tänk om man har filmkväll hemma, då måste alla som ser på TV ha glasögon på sig som kostar 1000kr styck. Tänk om man är typ 8-10 pers, då är man nästan uppe i lika mycket som halva priset för TVn bara för ett par jävla glasögon.

Vart har du fått för dig att 3D-glasögon skulle kosta hela 1000kr...? Det tror jag inte en sekund på. Källa?

sony's egna glasögon kostar 1295 styck... vad många glömmer är att 3d glasögon till 3dtv'es inte är passiva som skiten man får på bio, utan aktiva alltså med batteri driven shutter och sync.

Jag tycker då att den "skiten" fungerar alldeles utmärkt på bio, så varför slänga ut tusen spänn?

Det är olika 3D-tekniker.

...D'uh.

Jaha, det är en annan teknik, ja men då måste man ju såklart slänga ut 1400 på det, dumma mig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Som vanligt gör nog Nintendo helt rätt. Hur mycket ska man satsa på att Sony visar upp en PSP med dubbla skärmar och 3D inom nåt år?

Medlem

Det är bra att tekniken får framåt, fler ändringar!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

"Nintendo 3DS som inte kräver några glasögon, men där är inte heller priset tillkännagivet - eller krav på en ny TV."
Jag antar att ni skämtar eller att någon skrev fel? <.< Vem behöver en TV för en portabel konsol?

Anyways, inte så viktigt.
Håller med Microsoft på denna punkten. Men med PS3 så är det nog mer i förebyggande syfte än att de tror det kommer öka försäljningen markant av PS3 just nu.

Men som de andra sade här, problemet ligger nog i att skaffa själva glasögonen och hur många som är beredda på att punga ut den summan för glasögon med 3D effekt.

Själv kommer jag skaffa 3DS men inte en 3DTV.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

"Nintendo 3DS som inte kräver några glasögon, men där är inte heller priset tillkännagivet - eller krav på en ny TV."
Jag antar att ni skämtar eller att någon skrev fel? <.< Vem behöver en TV för en portabel konsol?

Anyways, inte så viktigt.
Håller med Microsoft på denna punkten. Men med PS3 så är det nog mer i förebyggande syfte än att de tror det kommer öka försäljningen markant av PS3 just nu.

Men som de andra sade här, problemet ligger nog i att skaffa själva glasögonen och hur många som är beredda på att punga ut den summan för glasögon med 3D effekt.

Själv kommer jag skaffa 3DS men inte en 3DTV.

Min något långsökta humor i det fallet


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag arbetar som säljare på en av Sveriges största hem elektronik kedjor och som det är i nuläget är 3Dtv ENDAST för de riktigt rika, ja eller för dom som inte har något emot en fet delbetalning. Priset är sjukt högt för en 3d tv och att vara tvungen att ha glasögonen på sig skrämmer bort de flesta

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag arbetar som säljare på en av Sveriges största hem elektronik kedjor och som det är i nuläget är 3Dtv ENDAST för de riktigt rika, ja eller för dom som inte har något emot en fet delbetalning. Priset är sjukt högt för en 3d tv och att vara tvungen att ha glasögonen på sig skrämmer bort de flesta

Vem bryr sig om vart du jobbar..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av V1per:
Skrivet av EYEtriforce:

Jag arbetar som säljare på en av Sveriges största hem elektronik kedjor och som det är i nuläget är 3Dtv ENDAST för de riktigt rika, ja eller för dom som inte har något emot en fet delbetalning. Priset är sjukt högt för en 3d tv och att vara tvungen att ha glasögonen på sig skrämmer bort de flesta

Vem bryr sig om vart du jobbar..?

Wow, seriöst. Du har bara visat att du är okunnig och otrevlig i denna tråd. Lägg ner och försök att växa upp, jag vet att det är jobbigt men det blir lättare för dig på det viset.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av V1per:
Skrivet av EYEtriforce:

Jag arbetar som säljare på en av Sveriges största hem elektronik kedjor och som det är i nuläget är 3Dtv ENDAST för de riktigt rika, ja eller för dom som inte har något emot en fet delbetalning. Priset är sjukt högt för en 3d tv och att vara tvungen att ha glasögonen på sig skrämmer bort de flesta

Vem bryr sig om vart du jobbar..?

Wow, seriöst. Du har bara visat att du är okunnig och otrevlig i denna tråd. Lägg ner och försök att växa upp, jag vet att det är jobbigt men det blir lättare för dig på det viset.

Jasså du, och vad har jag sagt som gjort att jag verkar okunnig?

Otrevlig? Sanningen svider, snarare.

Så sluta komma med dumma kommentarer...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar