Hello Games försäkrar: det här är bara början för No Man's Sky

Robot
Hello Games försäkrar: det här är bara början för No Man's Sky
Medlem
Hello Games försäkrar: det här är bara början för No Man's Sky

Jag har redan tröttnat tyvärr. De borde inte släppt spelet, de borde ha fokuserat mer på gameplay delen, då den kan bli väldigt reparativ efter ett tag.. Men vackert är det iaf när man upptäcker nya planeter..

Medlem

Tror att folk är besvikna att mycket av det som utvecklarna sa skulle finnas i spelet inte fanns, så som att man kunde stöta på andra spelare.

Medlem

gör klart spelet innan ni säljer nästa gång. så trött på det här nu

Medlem

Bara början av lögner...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Härligt då fortsätter jag vänta med mitt köp

Medlem

Sean Murray sa redan innan release att NMS inte var en färdig produkt. Jag misstänker att Sony hade ett slemmigt finger med i spelet och hotade med att dra in finansiering om spelet blev försenat ytterligare en gång. För en liten studio som haft många motgångar, bland annat översvämning, så hade detta kanske varit slutet för spelet, vilket gjorde att man desperat gick med på Sonys ultimatum.

Detta försvarar inte deras handling. Fel är fel. Men det är nog inte många som blivit pressade av stora multiföretag som kan sätta sig in i deras situation. Sen så tycker jag att folk har sig själva att skylla som förbokade ett spel ännu en gång.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Medlem

Bra. De har en del att (mot)bevisa.

Blir bara så jävla trött på fegheten. Folk har varit jäkligt bra på att själva hypa upp spelet, och hycklerin bland fansen är enorm. Visst. Men faktum återstår att det är mycket som utlovats, i många videos, artiklar och intervjuer, som inte införlivats. Det är bara fel, och man tycker att Sean Murray & Co borde ta sig i kragen och ta ansvar för spektaklet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sean Murray sa redan innan release att NMS inte var en färdig produkt. Jag misstänker att Sony hade ett slemmigt finger med i spelet och hotade med att dra in finansiering om spelet blev försenat ytterligare en gång. För en liten studio som haft många motgångar, bland annat översvämning, så hade detta kanske varit slutet för spelet, vilket gjorde att man desperat gick med på Sonys ultimatum.

Detta försvarar inte deras handling. Fel är fel. Men det är nog inte många som blivit pressade av stora multiföretag som kan sätta sig in i deras situation. Sen så tycker jag att folk har sig själva att skylla som förbokade ett spel ännu en gång.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Man kan inte skylla på dom stora företagen som går in.
Du får själv ha nån form av plan i såna lägen, har du inte de så osis.
Dom måste suttit å diskuterat de internt och inte bara sagt ja tack utan nån kalkyl.

Medlem

Bara vänta tills dom släpper expansioner med saker som skulle ha varit med i spelet.
3-4 år och vi kan nog plocka upp en "complete" edition för $5 på steam eller playstation store.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lite mer On-topic, så tog jag en "30-days open, No questions asked" refund från GOG efter patch nr 3, då jag fortfarande hade problem med spelet (Med hårdvara som ska kunna köra det felfritt).

Men det lilla jag spelade (~12h) så ja, det var ju inte riktigt vad man hade förväntat sig, men men.
Kanske plockar upp det igen någon gång i framtiden, om de nu löser prestanda-problemen, samt faktiskt lägger in saker som har "lovats".

zsm
Medlem

Jag har lärt mig min läxa att aldrig förboka något igen i alla fall.

Medlem

Sälj spelet för €39.99 på lansering eller t.om €24.99, men €59.99? Helvete heller.

Medlem

Jag köper det nog för en hundring om två år när det innehåller något som liknar det som utlovades från början.

Medlem

Undra vad spelet kommer kosta när det lämnar Early Access. /s

Medlem

Jag blir så trött på folk som köper spel på releasedagen och sedan gnäller att det har skavanker.

Medlem

Kommer nog aldrig köpa något från Hello Games igen

Medlem
Skrivet av billybob:

Jag blir så trött på folk som köper spel på releasedagen och sedan gnäller att det har skavanker.

Det är en sak att köpa ett spel på release och ha problem med det. Jag köpte Mirror's Edge Catalyst på release men kunde inte spela det pga Cutscene-lagget. Klagade inte, väntade bara på en patch. Spelet i sig var som förväntat för övrigt så var inga problem egentligen.

Men så har vi No Man's Sky där spelet knappt innehåller något av vad som utlovades. Det är en ganska stor skillnad... Köper man ett spel så förväntar man sig åtminstone att spelet ska ha det som utvecklaren sagt att det innehåller. Klart som fan att man klagar?

Medlem

"Spelarna försäkrar; detta är slutet för Hello Games"

Medlem
Skrivet av Xzander:

Bra. De har en del att (mot)bevisa.

Blir bara så jävla trött på fegheten. Folk har varit jäkligt bra på att själva hypa upp spelet, och hycklerin bland fansen är enorm. Visst. Men faktum återstår att det är mycket som utlovats, i många videos, artiklar och intervjuer, som inte införlivats. Det är bara fel, och man tycker att Sean Murray & Co borde ta sig i kragen och ta ansvar för spektaklet.

Studion har hittills bara bestått av 15 personer som alla är utvecklare, i valet mellan att patcha spelet och sitta och bemöta kritik ser jag hellre att de jobbar på spelet.

Det har ju varken funnits personal eller kompetens att bedriva kundservice gentemot miljontals kunder och om de hade gett sig in på den banan hade de antagligen förvärrat problemen.
Att starta upp ett team för kundrelationer är helt rätt väg att gå.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Xzander:

Bra. De har en del att (mot)bevisa.

Blir bara så jävla trött på fegheten. Folk har varit jäkligt bra på att själva hypa upp spelet, och hycklerin bland fansen är enorm. Visst. Men faktum återstår att det är mycket som utlovats, i många videos, artiklar och intervjuer, som inte införlivats. Det är bara fel, och man tycker att Sean Murray & Co borde ta sig i kragen och ta ansvar för spektaklet.

Studion har hittills bara bestått av 15 personer som alla är utvecklare, i valet mellan att patcha spelet och sitta och bemöta kritik ser jag hellre att de jobbar på spelet.

Det har ju varken funnits personal eller kompetens att bedriva kundservice gentemot miljontals kunder och om de hade gett sig in på den banan hade de antagligen förvärrat problemen.
Att starta upp ett team för kundrelationer är helt rätt väg att gå.

Håller med om att ett dedikerarat team är ett mycket bra val, men fram tills dess hade räckt med en "We're sorry"-tweet. Hittills har ju frågan ignorerats helt.

Medlem

BWAHAHAH!! right...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av billybob:

Jag blir så trött på folk som köper spel på releasedagen och sedan gnäller att det har skavanker.

Det är en sak att köpa ett spel på release och ha problem med det. Jag köpte Mirror's Edge Catalyst på release men kunde inte spela det pga Cutscene-lagget. Klagade inte, väntade bara på en patch. Spelet i sig var som förväntat för övrigt så var inga problem egentligen.

Men så har vi No Man's Sky där spelet knappt innehåller något av vad som utlovades. Det är en ganska stor skillnad... Köper man ett spel så förväntar man sig åtminstone att spelet ska ha det som utvecklaren sagt att det innehåller. Klart som fan att man klagar?

Men hade ditt lidande uppstått om du vänta i en vecka eller två?

Medlem

De kan ju börja med att ändra trailern på steam till något som existerar spelet :\

http://store.steampowered.com/app/275850/?l=swedish

Det är ganska fult att visa dessa vackra vyer med stora dinosaurier som ej existerar i spelet just nu...

Medlem

Precis som när de försäkrade att .. .

Det skulle finnas olika planetär fysik
Olika skeppklasser with meningsfulla skillnader
Rykte i faktioner med meningsfulla konsekvenser i spelet
Homogen resursfördelning
Förmåga att landa på asteroider
Förmåga att förstöra stationer och flottor
Stora flottor
Resande fraktskepp
Storskaliga rymdslag där spelaren kunde delta
Strider i planeters atmosfär
NPCs som man mötte utanför handelsstationer och byggnader på planeter
Planeter med ringar
Sandplaneter
Att kunna flyga mellan stjärnor (i motsats till att använda warp i galaxgränssnittet)
Komplext beteende hos olika varelser, inklusive interaktion med de olika miljöerna
Floder
Fraktskepp som kraschat (i planeter, eller exploderat i rymden)
Förmåga att "hacka" låsta dörrar
Radiobrus
Interaktion med andra spelare


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag har inte spelat det eftersom jag är Xbox-människa men det verkar ganska tomt och dött, alla världar. Man ser djur på planeterna men det saknas lite själ.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av billybob:

Jag blir så trött på folk som köper spel på releasedagen och sedan gnäller att det har skavanker.

Jag blir trött på att detta är så accepterat. Såhär var det inte förut. Det är ett fenomen som uppstått tack vare att det är så enkelt för utvecklare att putsa till spelen efter release.

Vänta tills spelet är testat och färdigt. Sen släpper de spelet. Klarar de inte det så gör inte spel.

Medlem

Ja exakt hade det här handla om något annat så hade det inte varit okej. Som att köpa en platt-TV men man får istället en skruttig tjock-TV.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

de borde ha fokuserat mer på gameplay delen, då den kan bli väldigt reparativ efter ett tag..

Hur menar du "reparativ"?

Fast jag antar att du menar repetativ, det andra ordet betyder ju något helt annat

Medlem
Skrivet av billybob:

Jag blir så trött på folk som köper spel på releasedagen och sedan gnäller att det har skavanker.

Är det alltså accepterat idag, att spelen är skräp vid lansering? Så var det inte när jag började spela videospel, i alla fall. Det handlar om bra mycket annat än skavanker i det här fallet.

12
Skriv svar