Greps efter att ha spelat Pokémon Go i rysk katedral

Robot
Greps efter att ha spelat Pokémon Go i rysk katedral

"Han jobbar på samma sätt som Charlie Hebdo."

#pokemon-go


Medlem
Greps efter att ha spelat Pokémon Go i rysk katedral

"Sokolovsky är ateist och har i tidigare filmer skarpt kritiserat krykliga påbud."

Krykliga?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Är inte Gud stor nog att försvara sig själv?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

Vilket trams. Har han skadat någon fysiskt eller psykiskt med sitt tilltag? Ja, kanske någon stackares självkänsla verkar det som.

Jag tycker han borde stämma kyrkan för att dom försöker propsa på folk sin religion ifrån det att man föds.

Medlem

Man vet att det inte är tillåtet - går och gör det ändå, kanske hade funkat i sverige, men ha så kul i 5 års fängelse i ryssland...

Medlem

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Medlem
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Ifall lagen har fel då? Ska alla bara lägga sig ner och ta det för att det bryter mot lagen? Wow..

Avstängd

Ser att den antiryska propagandan nått fz.se

Medlem

Killen är ju ateist, och samtidigt verkar han vilja ha sympati för att han inte får spela Pokémon Go i kyrkan. Gå direkt till fängelset.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Tror du har missuppfattat vad det handlar om. Antagligen för att du tar det för givet.
Om du hade blivit straffad för att skriva en kommentar här på FZ, hade du då följt lagen?


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

k3m
Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Ifall lagen har fel då? Ska alla bara lägga sig ner och ta det för att det bryter mot lagen? Wow..

en hedervärd kommentar. man måste visa mer karaktär, än att lyda lagen villkorslöst.

Medlem

Kan vi inte bara lägga ner det här med religion? Det slutar ju ändå bara med att någon blir kränkt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

emj
Medlem
Skrivet av k3m:

man måste visa mer karaktär, än att lyda lagen villkorslöst.

Det där är en knepig kommentar, bara en så enkel sak som att ignorera trafikljus så länga man inte åker runt i ett motorfordon är ju jätte kontroversiellt. Folk blir rabiata och skrika om att man borde mörda lagbrytarna. Inte lite konstigt att religionsfrågor väcker känslor, om tre lampor vid en korsning gör det.

Samtidigt så är det ju underbart att kyrkan anser att troende ortodoxas handlingar inte ska behandlas på samma sätt som en ateist.

Redaktör
Skrivet av Nybbe:

Ser att den antiryska propagandan nått fz.se

Jag läste det här reportaget med stort intresse för ett tag sen, och jag håller med om att det är rätt ensidig rapportering om Ryssland i svenska medier. Men det betyder inte att all rapportering är propaganda mot Ryssland: landet har en auktoritär ledare och lagar som känns tveksamma sett med svenska demokratiska glasögon. Just den här nyheten bedömde jag har nyhetsvärde för FZ:s läsare, därför skrev jag den.


signatur
Medlem

Jisses, att de orkar. Fängelse för en sådan sak... Men lite håller jag med om att det är fel plats. Vi har ett gym vid minneslunden här i hålan och det är inte kul att trängas med Pokemon Go spelare när jag ska lägga en blomma och sörja mamma. Jag har visserligen spelat där själv men går alltid ifrån ifall där kommer någon sörjande.

Medlem

Typiskt kristna att bli så kränkta


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Redaktör
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

Fast nu är det ju staten som är kränkt.


signatur
Medlem

Jag tror kärnproblemet är sammanfattat i en mening i texten:

"Den ryska ortodoxa kyrkan säger i ett uttalande att det var Sokolovskys provocerande beteende som ledde till att han greps, inte specifikt att han spelade spel i kyrkan"

Huvudpoängen är alltså inte att han spelade i kyrkan, utan att han precis som alla andra jäkla skitstövlar som gör lite vad som helst bara för att få uppmärksamhet gjorde endast för att provocera och få tid i media. Tyvärr så fungerade. igen, som vanligt. Anna Odell någon?

Sluta gör idioter/skitstövlar kända.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

Fast nu är det ju staten som är kränkt.

Det var kränkande beteende mot kyrkan, fast det var staten som blev kränkt, å kyrkans vägnar...?

Låter som Sverige det. Här har vi en liten skara som blir kränkta å de stackars [sätt in folkgrupp här] vägnar, trots att de som enligt ovanstående skulle bli kränkta inte ens bryr sig.

Homo Sapiens Kränktus


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

Fast nu är det ju staten som är kränkt.

Visst, mitt uttalande var ganska sarkastiskt menat, men i Ryssland har man inte kommit så långt med separationen mellan stat och kyrka. Så tyvärr är det på många sätt samma sak. Kränker du kyrkan så kränker du staten också.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Ifall lagen har fel då? Ska alla bara lägga sig ner och ta det för att det bryter mot lagen? Wow..

en hedervärd kommentar. man måste visa mer karaktär, än att lyda lagen villkorslöst.

Lite innanför pannbenet bör man väl ha? Eller menar du att jag kan ta "ordnandet" i egna händer utan konsekvens? Bara för att han är ateist och struntar i deras religion så bör han respektera det.

FML
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

Typiskt religlösa är mer passande.

Frågan är nu om ett par kristna fanatiker ska attackera Berlin eller Bryssel, eller kanske en gayclubb? Dont think so.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

#ryssland

Snarare #religion

k3m
Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av k3m:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Ifall lagen har fel då? Ska alla bara lägga sig ner och ta det för att det bryter mot lagen? Wow..

en hedervärd kommentar. man måste visa mer karaktär, än att lyda lagen villkorslöst.

Lite innanför pannbenet bör man väl ha? Eller menar du att jag kan ta "ordnandet" i egna händer utan konsekvens? Bara för att han är ateist och struntar i deras religion så bör han respektera det.

jag pratar inte om handling o konsekvens. jag pratar om att ha karaktär nog, att ta ordnandet i egna händer om behovet finns. finns så mycket mer än lagen att ta hänsyn till.

Medlem
Skrivet av Nybbe:

Ser att den antiryska propagandan nått fz.se

Antirysk? Tyckte det var en ganska neutral artikel som tog upp flera vinklar. Ta din bruna blomma nån annanstans om du inte kan läsa ordentligt.

k3m
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

kristna är inte lättkränkta, vi är förlåtande o förstående. det är oftast ateisterna som är lättkränkta.

Redaktör
Skrivet av k3m:
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

kristna är inte lättkränkta, vi är förlåtande o förstående. det är oftast ateisterna som är lättkränkta.

Den gemensamma nämnaren för alla lättkränkta är inte religiös eller politisk tillhörighet, utan intolerans.


signatur
Avstängd
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Nybbe:

Ser att den antiryska propagandan nått fz.se

Antirysk? Tyckte det var en ganska neutral artikel som tog upp flera vinklar. Ta din bruna blomma nån annanstans om du inte kan läsa ordentligt.

Oj, öm tå..

12
Skriv svar