Rykte: Rockstar på Playstation-eventet – GTA 6 eller Red Dead 3 på gång?

Robot
Rykte: Rockstar på Playstation-eventet – GTA 6 eller Red Dead 3 på gång?
Medlem
Rykte: Rockstar på Playstation-eventet – GTA 6 eller Red Dead 3 på gång?

Man får väl hoppas på ett GTA VI Med tanke på hur bra de spelen säljer så lär de väl jobba på en uppföljare.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hade nöjt mig med en GTA V expansion i stil med The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony. Känns som den världen har mycket mer att ge story-wise än det de gjort. Förstår att pengarna finns i Online, men det känns nästan lite som bortkastad potential att inte göra något mer...

Medlem

Glömmer att Red Dead Redemption inte är det första i serien... blir lika förvirrad varje gång.

Medlem

insider information som inte "händer" kan ju fortfarande vara korrekt information vid tillfället den skaffades/twittrades...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Hoppas på en 6:a
Jag klarade nyligen av main-storyn i 5:an och hade riktigt kul


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Glömmer att Red Dead Redemption inte är det första i serien... blir lika förvirrad varje gång.

Vadå? Vad har jag missat Trodde det var första!

Medlem

GTA är ett riktigt grymt spel, men jag hoppas ändå på red dead.

Medlem
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Luciphear:

Glömmer att Red Dead Redemption inte är det första i serien... blir lika förvirrad varje gång.

Vadå? Vad har jag missat Trodde det var första!

Red Dead Revolver till xbox Gen1

Medlem

Känns för tidigt för ett nytt GTA6, gissar på en ny tshirt i online-läget, och har vi tur en ny långsam bil.

Medlem

Snälla ett Red Dead 3. Åååhhhhhhhhhhhh.

Medlem

Hoppas på Red Dead Redemption Remaster till pc och nextgen


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av jimmah:
Skrivet av Luciphear:

Glömmer att Red Dead Redemption inte är det första i serien... blir lika förvirrad varje gång.

Vadå? Vad har jag missat Trodde det var första!

Red Dead Revolver till xbox Gen1

Wow! Hade inte en aning. Tack för infon

Avstängd
Skrivet av Namn Namnsson:

Hade nöjt mig med en GTA V expansion i stil med The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony. Känns som den världen har mycket mer att ge story-wise än det de gjort. Förstår att pengarna finns i Online, men det känns nästan lite som bortkastad potential att inte göra något mer...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem

GTA VI? Jo, tjena. När det var fem år mellan GTA IV och V är det knappast troligt att sexan är på gång redan.

Medlem

Red Dead Revolver utvecklat så att det är sandboxstort! Det är aldelses för många av oss som aldrig hade tillfälle att spela igenom det. Eller ett med ännu mer "hell on wheels" tema -Red Dead Railrod!

Medlem

Fast har dem inte redan bekräftat att GTA 6 är under utveckling? Fö mig det kom ut redan strax efter GTA 5 släpptes.

Aja, att GTA 6 kommer komma är något alla vet. Men hoppas på ett nytt Red Dead Redemption hade varit trevligt.

Medlem

Red Dead 3???? Måste ha missat RD 2
XD

Medlem

En ny Guitarr Hero klon som heter Guitar Star.. (hoppas RDR2)

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Red Dead 3???? Måste ha missat RD 2
XD

Red Dead 2 är Red Dead Redemption. Första spelet i serien heter Red Dead Revolver och släpptes till förrförra generationen.

Medlem

Lär ju vara något extremt fantasilöst som t.ex. en RDR-remaster. Ligger ju i linje med den här konsolgenerationen i alla fall.

Medlem

Hörde att de höll på med GTA VI direkt efter de släppte 5an så en 6a kommer det förmodligen bli någon gång, det var ju trots allt 2013 typ 3 år sen 5an släpptes. Om nu de bekräftar något lär det inte släppas förrän 1-3 år eller nåt så jätte tidigt blir det ju inte

Var det inte ett rykte som cirkulerade under E3 att Rockstar skulle visa nytt? Men att de plockade bort det för att det var dålig tajming med skjutningen som ägde rum strax innan E3 (att klippet var för likt), och där istället visade gameplay från Days Gone.... bara ett rykte som sagt. Vad som händer på onsdag återstår att se.

Medlem

Undrar om deras närvaro kommer vara lika stark som den var på E3.. Justja, dem kom inte.

Citat:

"Take-Two CEO Strauss Zelnick said that 'we will be there in a big way' when asked about E3 2016 plans".

Medlem

Table Tennis REMASTERED!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av ohGr:

Känns för tidigt för ett nytt GTA6, gissar på en ny tshirt i online-läget, och har vi tur en ny långsam bil.

Haha jupp. Det skulle vara väldigt konstigt om dom släppte GTA6, det smartaste draget skulle vara att släppa ett annat spel, RDR3 bland annat, och sen efter det släppa GTA6. Frågan är, kommer Rockstar släppa en fortsättning på en serie, eller ett helt nytt IP? Ett nytt Max Payne?

Skrivet av Warfighter320:

Hörde att de höll på med GTA VI direkt efter de släppte 5an så en 6a kommer det förmodligen bli någon gång, det var ju trots allt 2013 typ 3 år sen 5an släpptes. Om nu de bekräftar något lär det inte släppas förrän 1-3 år eller nåt så jätte tidigt blir det ju inte

Dom har nog ett team som arbetar på GTA6 sedan några år tillbaka, men jag tror inte dom släpper GTA6 efter GTAV, att släppa ett annat spel som kanske inte går lika bra i försäljning kommer bara krydda hypen för GTA6 ännu mer .... inte för att dom skulle göra ett sämre spel med vilje, men både Max Payne3 och Red Dead Redemption är ju två spel som Rockstar hade råd att chansa med .... och när folk väl tröttnar på dom så blir suget större efter GTA6. Rockstar borde fortsätta med att använda GTA som en pengar insamling, och sen göra andra spel i mellan som dom kan chansa med ... jag gillar det konceptet, tyvärr så tycker jag dom borde bli lite snabbare ... 1 år för länge har gått tycker jag.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Glömmer att Red Dead Redemption inte är det första i serien... blir lika förvirrad varje gång.

Red Dead Revolver var långt i från lika bra som Redemption, så det är nog därför man glömmer så lätt. Det jag minns var att jag föredrog Gun framför Revolver.

Medlem

Hoppas på GTA 6. Visst skulle en expansion till GTA 5 vara nice men faktum är att jag har kört spelet så mycket att jag heltänket tröttnat på dess omgivning. Ett nytt fräscht GTA i en ny stad helst utan sådan stor landsbygd som i 5an. Var roligast i staden imo...

Något som är sjukt jobbigt är att det tar för lång tid mellan varje GTA. Mjölka på lite tycker jag. 5 år mellan varje spel är en evighet...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Svinfet:

GTA VI? Jo, tjena. När det var fem år mellan GTA IV och V är det knappast troligt att sexan är på gång redan.

Tror personligen inte att det är GTA 6, men GTA5 utannonserades väl runt 2011, och släpptes två år senare. 2013 i september. Så en utannonsering och release 2018 är ju egentligen inte helt otänkbart.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lär ju vara något extremt fantasilöst som t.ex. en RDR-remaster. Ligger ju i linje med den här konsolgenerationen i alla fall.

Då så långt jag vet inga spel som släppts under remaster som även finns under bakåtkompatibelt, men du kanske talar om Revolver nu?

DLC hade suttit som smäcken i GTA V med att CJ beger sig ut och olycksmässigt hamnar i kläm med spelets trio, för att sedan trion ska hjälpa CJ med oupplösta konflikter från förr i Los Santos av någon morot.
En ny avdelning av kartan kunde ha varit San Fierro eller Las Venturas, där både gänget och du som spelare får andas nya trakter från förr i current gen.
One man can hope for the better!

12
Skriv svar