Star Citizens Squadron 42-del kan dröja till tidigt nästa år

Robot
Star Citizens Squadron 42-del kan dröja till tidigt nästa år
Medlem
Star Citizens Squadron 42-del kan dröja till tidigt nästa år

Inte förvånad, de får ta den tid det tar. Inte så att man inte ser att dom gör framsteg med alla videos och uppdateringar dom släpper.

Ingen No Man Sky igen tack.

Medlem

Smart drag att släppa nyheten nu så eventuell "shit storm" hinner dra över lagom till rampljuset av CiticenCon.

Testpilot

Det var länge sen jag satte åren : 2017 på Squadron 42 och 2018 på Star Citizen

Som sagts innan , hellre fördröjningar och ett komplett spel än nåt halvfärdigt på tok för tidigt.

k3m
Medlem

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Medlem

vi får njuta lite av den här grymma trailern så länge


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Givetvis är det en dålig sak när en deadline inte hålls. De har bevisligen estimerat sig vara klara i år och det faktum att de misslyckats med det är en dålig nyhet.

Sen är det givetvis positivt att de tar tid på sig att göra klart vad som behövs istället för att släppa något ofärdigt. Men grunden i nyheten är ju trots allt att något tråkigt/dåligt har skett. Det är åtgärden som är positiv.

Redaktör
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.


signatur
Medlem
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

det ändrar inte det faktum att dom faktiskt har flyttat fram datumet flera gånger, du behöver inte bli upprörd över att FZ rapporterar en sån sak eller ska vi alla bli fanboys och aldrig skriva om saker som ens kan uppfattas som kristiskt om Star Citizen?

Medlem

Att det skulle bli en försening misstänkte man men va fan 15 månader? Om det stämmer dvs.

Medlem

Sikta på 2018 så kanske det finns grafikkort till bra pris som drar runt detta lass i 60fps

Medlem

Detta är bra! Dom borde finslipa på Squadron 42 så länge som det behövs!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Så länge resultatet blir bra så är jag inte bitter. Inte direkt ett litet projekt dom håller på med


signatur

Game long and prosper

Medlem

Man väntar på PCI Express 4.0 -5.0 och annan ny hårdvara i nätverk och GPU -CPU

Man får helt enkelt använda det nyinköpta 1080 som bokstöd snart

https://www.msi.com/Graphics-card/GeForce-GTX-1080-SEA-HAWK-X...

Medlem

Det är synd att communityn fortsätter att kasta pengar på Starcitizen.

De har blivit alldeles för bortskämda med sin budget och nu har det nått en no point of return så nu kommer det slängas pengar på de oavsett om det tar 10 år till för de att släppa spelet.

Communityn har alldeles för låga krav på de som är bakom Starcitizen.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Sikta på 2018 så kanske det finns grafikkort till bra pris som drar runt detta lass i 60fps

Största problemet som drar ner FPS idag är servrarna. Det skickas alldeles för mycket data( de i port Olisar behöver ju inte veta vad man håller på med i GrimHex). Men det ska de fixa med 3.0.
Men sen vet vi ju inte hur framtiden blir när vi kan landa på en planet full med skog etc etc

Medlem

Undrar om detta spelet någonsin kommer bli färdigt?


signatur
Medlem

Enkelt, de har medvetet gett sken av att spelet skulle komma tidigare än beräknat för att behålla hypen och klämma ur så mycket pengar som möjligt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Precis som med Elite: Dangerous, ta den tid som behövs. Jag väntar hellre än ser ett No Man's Sky. Om man är förtjust i såna här typer av spel så får man nog också vara tålmodig och bara förstå att det tar en jävla tid att utveckla också.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

För utveckling är svårt och att planera utveckling är ännu svårare.

Medlem

Vem är förvånad egentligen vid det här laget?

Skrivet av Tompa:

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

Tror du någon hade gett CR några pengar vid kickstartern/Crowdfundingen om han frågat om 100 miljoner och satt release datum på singleplayer spelet till 2018 och MMO delen till 2020 dock när det begav sig 2012?

Vem hade velat fronta upp med pengar i ett spel som har 6-8 års utvecklingstid...

Medlem

No worries at all. Skjut på det så mycket ni bara vill och orkar med. Ingen minns eller bryr sig om förseningar när ett spel väl släppts, men många minns ett dåligt släpp, typ NMS bl.a.
Polera polera och fortsätt polera.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

För utveckling är svårt och att planera utveckling är ännu svårare.

Går man från "Release 2015" till "Slutet av 2017" säljer man antingen ett luftslott eller har ingen som helst aning om vad man gör.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brona:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

För utveckling är svårt och att planera utveckling är ännu svårare.

Går man från "Release 2015" till "Slutet av 2017" säljer man antingen ett luftslott eller har ingen som helst aning om vad man gör.

^^ This guy gets it.

Medlem

Vad är det för fel med att ha en budget? Kan man göra vad man tänkt utan att behöva kompromissa för att det tar slut, eller avbrytas för att det är slut. Inte bara pengar det handlar om för att få något klart. Då det är ett nystartat företag, massor med utveckling inte bara av spel utan även de interna verktyg de har för att underlätta arbetet för dem själva.

Ser inget större problem med en försening. Ser hellre något som är klart, fungerande och förhoppningsvis blivit bra nog att vänta på.

Finns många som gärna väntar. Inte direkt så att det står stilla på bygget hos dem, allt det gör, om man ser deras senaste prestation från gamescom exempelvis. Många andra företag som hakat på "sci-fi" och "space" nu troligtvis tack vare Star Citizen. "COD : Infinite Warfare" är ett gott exempel. Både "Activision" och "Inifinity Ward" har ett par fler år på nacken som existerande företag än vad "Cloud Imperium Games" och "RSI" har.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Brona:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

För utveckling är svårt och att planera utveckling är ännu svårare.

Går man från "Release 2015" till "Slutet av 2017" säljer man antingen ett luftslott eller har ingen som helst aning om vad man gör.

Eller så kan det ju vara så att spelet och utvecklarna befinner sig på helt ny mark, kan du nämna något spel som utvecklats under samma förutsättningar?

Redaktör
Skrivet av Brona:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

det här är en bra nyhet. släpp inte spelet förrän det är färdigt. att ni Fz skriver det som något negativt, får en att fundera om ni lärt er någonting alls om för tidiga släpp!?

Fråga istället varför företag slänger ur sig releasedatum de inte har en chans att hålla.

För utveckling är svårt och att planera utveckling är ännu svårare.

Det vet alla vid det här laget. Då vore det klokt att säga "Vi siktar på att släppa spelet 2016.", istället för att sätta releasedatum som man sen flyttar gång på gång. Exempel: det står "2016" på Squadron 42-hemsidan nu – man har ju svårt att se det som något annat än att spelet ska vara färdigt för release 2016 då.


signatur
Medlem

Dom måste ju ha vetat för typ ett år sen att releasen skulle bli 2017 (i bästa fall) istället. Ser MYCKET hellre att dom är så ärliga som möjligt. Och kan dom inte ge ett datum som håller så gör inte det. Ser sjukt mycket fram emot spelet men gillar inte sättet som dom sköter realeasedatumet.

Medlem

Kommer nog att floppa lika mycket som NMS, lika överhypat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

SMHI sa en gång att det skulle regna... sen ändrade dom sig och sa att det skulle vara sol.

Det blev som det blev... och jag kan inte påstå att det var goda eller dåliga nyheter. Det var helt enkelt bara information.

12
Skriv svar