Greps efter att ha spelat Pokémon Go i rysk katedral

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:
Skrivet av StrongBad:

Typiskt kristna att bli så kränkta

kristna är inte lättkränkta, vi är förlåtande o förstående. det är oftast ateisterna som är lättkränkta.

Den gemensamma nämnaren för alla lättkränkta är inte religiös eller politisk tillhörighet, utan intolerans.

Nä nu använder du dig nog lite för mycket av sunt förnuft tycker jag!

Inaktiv

Rysk, säger allt.

Medlem

Den sista meningen är så spot on.

Om man provocerar kan den provocerade bli arg och konsekvenser av det följa.

Gammalt Djungelordspråk


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Om personen hade gått in i byggnaden och bajsat på golvet så hade det varit ett sjyst gripande. Samma sak hade för övrigt gällt överallt, inte bara i kyrkan.
Om jag däremot går in på ett politiskt öppet möte eller annat och kritiserar något som man ser som idioti så är allt i sin ordning. Att däremot bli gripen i det läget vore lika tyranniskt som oetiskt. Och det är precis vad kyrkan och polisen i Ryssland nu gör sig skyldiga till.
Om något är urbota korkat så är det bättre att påpeka det snarare än sitta tigande för då fortsätter skiten.

På vilket sätt är religion något heligt som inte får kritiseras, skojas om eller t.o.m. göras narr av när inget annat fenomen i samhället har den rättigheten? Om jag börjar spela ett spel i något annat sammanhang så kan jag i värsta fall bli ombedd att gå därifrån. Men arresterad?

Religion har inte koll på de enklaste frågor om verklighet och sanning och vill heller inte ha det. Oärlighet genomsyrande ut i fingertopparna men kräver samtidigt att den skall vara helig och fridlyst. Hur i helvete går det ihop? Och en del här i forumet försvarar alltså denna kyrka och det statliga ingripandet. Man blir så mörkrädd så man vet inte var man ska ta vägen.

Medlem
Skrivet av Nybbe:

Ser att den antiryska propagandan nått fz.se

Fan, jag är chockad att detta kommer från en SD-sympatisör. Lmao.

Inaktiv
Skrivet av Zainter:
Skrivet av k3m:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Ifall lagen har fel då? Ska alla bara lägga sig ner och ta det för att det bryter mot lagen? Wow..

en hedervärd kommentar. man måste visa mer karaktär, än att lyda lagen villkorslöst.

Lite innanför pannbenet bör man väl ha? Eller menar du att jag kan ta "ordnandet" i egna händer utan konsekvens? Bara för att han är ateist och struntar i deras religion så bör han respektera det.

Han kommer ju att ta konsekvenserna av sitt handlande oavsett vad ¨konsekvenserna nu blir.
Det handlar heller inte om att respektera kyrkan eller ej utan faktumet att kyrkan har en särställning i landet där det är olagligt att bete sig som killen gjorde. Det är väl det han protesterar mot.
Provokation för sakens skull kan vara bra. Nu får ju alla se kyrkans särställning även fast de kanske inte tänkt så mycket på det innan och frågan väcks till liv om det bör vara på det här viset.

Medlem

Personen i fråga blev ju inte arresterad för en one timer. Han har ju provocerat å nu gick de för långt.
Han visste vad han gjorde å därmed basta.
Sen har olika länder olika lagar ja de hade inte hänt i Sverige men i en moske i Iran så hade de säkert också hänt utan att man behövt provocera först.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Är inte Gud stor nog att försvara sig själv?

Medlem

Religion is sig är ett hån mot mänskligheten. Hädelse när det kommer till sanningen.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Är man så j*via pantad att man gör något sådant efter man gått ut med information att det strider mot deras värdegrund/lag så ja! Sug på den sura karamellen och skaffa lite vett i finkan! Handlingar konsekvenser! Så less på vuxna bebisar som tro sig vara nått!

Håller med.

Men ändå inte.

Vilket som så är jag glad över att han gjorde det han gjorde då detta blir ett bra exempel, som kommer att få stor spridning i viss media, över vilken makt religion har och hur skev den makten faktiskt är.

Talesmannen för den regionala polisen blir på riktigt så upprörd över händelsen att han anser det är bra att en ungdom hamnar i fängelse i minst 5 år. På skattebetalarnas bekostnad och i Guds ära.

För att ha använt sin smartphone i en lokal? För det strider ju mot Guds vilja enligt ett fåtal individer? Och samhället håller med?

Att denna grogrund för framtida hemskheter belyses är av godo och ger ett fint positivt värde till ungdomens övertramp.

Medlem
Skrivet av Utgardaloki:

Religion har inte koll på de enklaste frågor om verklighet och sanning och vill heller inte ha det.

Det har inte heller tex. datorspel, ändå finns det massor av gamers som lever för spelande men ändå har en viss grad av verklighetsuppfattning.

Religion definierar inte en människa, det är oftast något som folk vänder sig till för att hitta svar på det okända. Vetenskapen har inte svaren på de stora frågorna, vet du, utan är till stor del baserad på antaganden och det är där vetenskapen inte räcker till som de flesta religiösa fyller i med religionen.

Du kan tro på 'The big bang' om du vill men faktum är att vi har lika lite bevis för den som för guds existens.
I slutändan finns det lika mycket 'vetenskapliga' idioter som religiösa idioter, jag tycker att man ska respektera alla idioters val av världsuppfattning så länge det inte skadar någon annan.

Den här killen respekterade inte ett skit, han ville göra en provokativ video så han kunde håva in reklampengar, inget annat.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Utgardaloki:

Religion har inte koll på de enklaste frågor om verklighet och sanning och vill heller inte ha det.

Det har inte heller tex. datorspel, ändå finns det massor av gamers som lever för spelande men ändå har en viss grad av verklighetsuppfattning.

Religion definierar inte en människa, det är oftast något som folk vänder sig till för att hitta svar på det okända. Vetenskapen har inte svaren på de stora frågorna, vet du, utan är till stor del baserad på antaganden och det är där vetenskapen inte räcker till som de flesta religiösa fyller i med religionen.

Du kan tro på 'The big bang' om du vill men faktum är att vi har lika lite bevis för den som för guds existens.
I slutändan finns det lika mycket 'vetenskapliga' idioter som religiösa idioter, jag tycker att man ska respektera alla idioters val av världsuppfattning så länge det inte skadar någon annan.

Den här killen respekterade inte ett skit, han ville göra en provokativ video så han kunde håva in reklampengar, inget annat.

Skillnaden mellan vetenskap och religion är ju dock att religion är bullshit.
Datorspel försöker knappast beskriva verkligheten, datorspel är fantasi och säger sig även vara fantasi. Religion är fantasi men säger sig beskriva verkligheten.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Utgardaloki:

Religion har inte koll på de enklaste frågor om verklighet och sanning och vill heller inte ha det.

Det har inte heller tex. datorspel, ändå finns det massor av gamers som lever för spelande men ändå har en viss grad av verklighetsuppfattning.

Religion definierar inte en människa, det är oftast något som folk vänder sig till för att hitta svar på det okända. Vetenskapen har inte svaren på de stora frågorna, vet du, utan är till stor del baserad på antaganden och det är där vetenskapen inte räcker till som de flesta religiösa fyller i med religionen.

Du kan tro på 'The big bang' om du vill men faktum är att vi har lika lite bevis för den som för guds existens.
I slutändan finns det lika mycket 'vetenskapliga' idioter som religiösa idioter, jag tycker att man ska respektera alla idioters val av världsuppfattning så länge det inte skadar någon annan.

Den här killen respekterade inte ett skit, han ville göra en provokativ video så han kunde håva in reklampengar, inget annat.

Skillnaden mellan vetenskap och religion är ju dock att religion är bullshit.
Datorspel försöker knappast beskriva verkligheten, datorspel är fantasi och säger sig även vara fantasi. Religion är fantasi men säger sig beskriva verkligheten.

Precis, religion kan lätt bli en farlig dogma. För ateister (de flesta av oss i norden) så innebär vår icke-tro möjlig dödstraff där man tar gudstro på allvar.
http://i.imgur.com/mpQA0.jpg

12
Skriv svar