Cyberpunk 2077 har fler utvecklare än The Witcher 3 någonsin hade

Robot
Cyberpunk 2077 har fler utvecklare än The Witcher 3 någonsin hade

Fullt fokus på dystopisk sci-fi hos CD Projekt.

#cd-projekt, #the-witcher-3, #cyberpunk-2077, #gwent


Medlem
Cyberpunk 2077 har fler utvecklare än The Witcher 3 någonsin hade

jag försöker dämpa min hype, vill inte bli besviken på detta spel.. minns fortfarande känslan när jag läste första nyheten om det här på FZ


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jag hade inget som helst intresse för "Cyberpunk" tema. Nu råkar det dock vara CDPR som gör detta, och om miljöerna så är hälften så intressanta som de i Witcher 3 så har jag många timmar framför mig.

Detta är, även om det är tabu i dagens samhälle, redan nu ett köp från min sida.

Medlem

Hoppas att "ju fler kockar desto sämre soppa" inte stämmer då.

Medlem

CDPR, trots allt - vad kan gå fel? Efter att (än så länge) lagt 50 timmar på The Witcher 3 har jag inga förväntingar, för jag är inte tokig, men jag ser fram emot att se vad detta blir.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thane:

Hoppas att "ju fler kockar desto sämre soppa" inte stämmer då.

Stämmer ju sällan i spelutveckling i alla fall.

Såvida man inte kör på kock = studio. Då stämmer det rätt bra!

Quake-konnässsör

Lite konstigt att vi inte har fått sätt något förutom denna teaser, tycker att de skulle vilja göra lite mera marknadsföring på 3 år. Kommer de överträffa sig själva med Cyberpunk? De har ganska hårda krav på sig efter WItcher serien...

Någon som vet om Cyberpunk är baserad från någon bok, eller om det är helt original?

Medlem
Skrivet av almblad:

Någon som vet om Cyberpunk är baserad från någon bok, eller om det är helt original?

Vad jag vet är det en helt ny ip.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

Cyberpunk 2020 är baserat på William Gibsons böcker samt några andra som Bruce Sterling. Gillar Gibsons böcker så de blir till att läsa dom igen innan release
Tror att CDPR inte vissat något av Cyberpunk 2077 är för att dom vile att vi skulle forsätta ha focus på Witcher 3. Nu när Witcher är slut tror jag att vi kommer får se mer av Cyberpunk.

Medlem

Cyberpunk 2077 är baserat på penna-och-pappers rollspelet Cyberpunk, eller som det heter i versionen från 1990 Cyberpunk 2020.

Det är ett spel som är roligare att läsa i än att spela, efter som det egentligen inte har något eget tankegods utan mest är rollspel i en värld som är typ den Wiliam Gibsonm skriver om, men så pass otydligt att det inte är en licensprodukt.
Stridskapitlet har dock det fantastiska namnet "Friday Night Firefight" så det är ju alltid något.

Men jämför man med tex Shadowrun eller svenska cyberpunkrollspel som Rotsystem, TeknoChock eller Neotech 3 (eller det vi sett av N3, som ju inte är särskillt mycket) så är Cyberpunk ett rätt så tomt ip. De kan, eventuellt, ha hittat på ordet Netrunner - men jag tror inte det.
Jag tvekar inte på att CD Project Red kan fylla det med bra innehåll och mening.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

CDPR, trots allt - vad kan gå fel? Efter att (än så länge) lagt 50 timmar på The Witcher 3 har jag inga förväntingar, för jag är inte tokig, men jag ser fram emot att se vad detta blir.

Jag förstår inte. Tycker du Witcher 3 är dåligt?

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dreijer:

CDPR, trots allt - vad kan gå fel? Efter att (än så länge) lagt 50 timmar på The Witcher 3 har jag inga förväntingar, för jag är inte tokig, men jag ser fram emot att se vad detta blir.

Jag förstår inte. Tycker du Witcher 3 är dåligt?

Oj, snacka om felformulerat. Menar bara att det kan bli bra, efter att ha spelat TW3 i 50 timmar, men att jag ändå inte vill ha några förväntningar, haha. Jag hyllar verkligen The Witcher 3.

Jahau. Det blir nog bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k3m
Medlem

en självklar förbokning. för Red har än så länge gjort mig mer än nöjd

Gnällkuk
Skrivet av almblad:

Lite konstigt att vi inte har fått sätt något förutom denna teaser, tycker att de skulle vilja göra lite mera marknadsföring på 3 år. Kommer de överträffa sig själva med Cyberpunk? De har ganska hårda krav på sig efter WItcher serien...

Någon som vet om Cyberpunk är baserad från någon bok, eller om det är helt original?

CDPR har gjort en sån megasuccé att kistorna nu är välfyllda och man har inget spelhus att svara för vilket gör att de har möjligheten att släppa spelet när det känns som det är klart. Ingen vits att ge en tidsplan när man inte vet.

Vi får nog datum när de känner att det är realistiskt att kommunicera något sådant


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av k3m:

en självklar förbokning. för Red har än så länge gjort mig mer än nöjd

Vill inte vara den som är den, men varför förboka på dom grunderna? Det är inte en kickstarter.
Ska bli kul att se vad dom gör med detta, väldigt nöjd med TW2 och TW3 också.

Medlem

Lol 100 pers på Gwent? Känns nästan som om man skulle kunna göra det på egen hand...

k3m
Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av k3m:

en självklar förbokning. för Red har än så länge gjort mig mer än nöjd

Vill inte vara den som är den, men varför förboka på dom grunderna? Det är inte en kickstarter.
Ska bli kul att se vad dom gör med detta, väldigt nöjd med TW2 och TW3 också.

ja, förbokning är oftast onödigt för mig, förutom samlarutgåva. meeen som i det här fallet, så spelar det ingen roll (än så länge). då jag kommer införskaffa 2077 till nypris (max 499) elr (max 1499 för fläsk utgåva;) oavsett användarrecensioner. för att Red har hittills gjort mig nöjd med sina produkter. sedan kan det vara kul/bra för Red att folk förbokar?

Medlem

Jupp, given baj.

Medlem

Yes! Ryska mögelvirus, svart is, spegelglas, nanofiber, , galna AI:s, gauss-projektiler och syntetiserat kollagen!

Ge mig!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Ambassadör
Xbox

Det går inte göra framgångsrika spel utan att sälja sin röv till megacorpsen, eller hur var det nu?

CDPR är bäst, så är det bara.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av almblad:

Lite konstigt att vi inte har fått sätt något förutom denna teaser, tycker att de skulle vilja göra lite mera marknadsföring på 3 år. Kommer de överträffa sig själva med Cyberpunk? De har ganska hårda krav på sig efter WItcher serien...

Någon som vet om Cyberpunk är baserad från någon bok, eller om det är helt original?

Som andra påpekat är Cyberpunk2077 baserad på bordsrollspelet Cyberpunk2020, som i sin tur är baserad på den nära framtids science fiction som skrevs under 70-80talet.
Istället för rymdopera är det ofta technothrillers och istället för utomjordingar och krig hanteras ofta frågor om existens och mänsklighet då människor fyller sina kroppar med maskiner, sin hjärna med programvara och artificiell intelligens ofta är närvarande.

Cyberpunk var då en relativt möjlig framtid men idag känns den framtiden inte speciellt realistisk då vi redan sprungit förbi våra 80-tals fantasier i många områden, även om vi ligger väldigt långt efter i andra. Hurvida 2077 kommer utspela sig i en fiktiv "retro" cyberpunk eller i en nytappning med dagens kunskap i behåll vet jag inte.

En rolig grej är dock att Mike Pondsmith, författaren av original rollspelet, arbetar med CDPR på spelet! Och det planeras även en ny utgåva av bordsrollspelet, vilket gör en gammal rollspelsnörd varm i hjärtat


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av walter_iego:

Jahau. Det blir nog bra.

varför denna korta kommentar från en man med spritt ordföråd?
jag tror på CD ja och hoppas på super spel


signatur

New life, New hope

Skrivet av Kaldeman:
Skrivet av almblad:

Någon som vet om Cyberpunk är baserad från någon bok, eller om det är helt original?

Vad jag vet är det en helt ny ip.

Baserat på bordsrollspelet Cyberpunk 2020.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Quake-konnässsör
Skrivet av Soulless:
Skrivet av almblad:

Lite konstigt att vi inte har fått sätt något förutom denna teaser, tycker att de skulle vilja göra lite mera marknadsföring på 3 år. Kommer de överträffa sig själva med Cyberpunk? De har ganska hårda krav på sig efter WItcher serien...

Någon som vet om Cyberpunk är baserad från någon bok, eller om det är helt original?

Som andra påpekat är Cyberpunk2077 baserad på bordsrollspelet Cyberpunk2020, som i sin tur är baserad på den nära framtids science fiction som skrevs under 70-80talet.
Istället för rymdopera är det ofta technothrillers och istället för utomjordingar och krig hanteras ofta frågor om existens och mänsklighet då människor fyller sina kroppar med maskiner, sin hjärna med programvara och artificiell intelligens ofta är närvarande.

Cyberpunk var då en relativt möjlig framtid men idag känns den framtiden inte speciellt realistisk då vi redan sprungit förbi våra 80-tals fantasier i många områden, även om vi ligger väldigt långt efter i andra. Hurvida 2077 kommer utspela sig i en fiktiv "retro" cyberpunk eller i en nytappning med dagens kunskap i behåll vet jag inte.

En rolig grej är dock att Mike Pondsmith, författaren av original rollspelet, arbetar med CDPR på spelet! Och det planeras även en ny utgåva av bordsrollspelet, vilket gör en gammal rollspelsnörd varm i hjärtat

Får lite vibbar från ghost in the Shell series. Får se om det blir något trevligt att spela sedan.

Medlem

Hemsk titel dock.

Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av walter_iego:

Jahau. Det blir nog bra.

varför denna korta kommentar från en man med spritt ordföråd?
jag tror på CD ja och hoppas på super spel

Kaffet var inte färdigt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser fram emot vad dom kan göra av det här, cyberpunk 2020 var väldigt "gritty" där ond bråd och väldigt våldsam död drabbar dom flesta. De som cyberförstärker sig för mycket råder risk att drappas av cyberpsykos då dom går bärsärk och måste stoppas av lika förstärkta poliser med militär utrustning som inte bryr sig om dom jämnar ett par hus med marken bara dom löser uppgiften. CDPR tror jag helt klart är rätt för detta.

1
Skriv svar