Battlefield 1-betan "extrembelastas" för att testa servrarna

Robot
Battlefield 1-betan "extrembelastas" för att testa servrarna
Medlem
Battlefield 1-betan "extrembelastas" för att testa servrarna

Jag älskade i Battlefield 1 (det riktiga bf1) att köra i öknen med dom små jeeparna, detta är typ samma sak, det är grymt - nu finns det väder med.
Jag tycker spelet är väldigt kul och är level 41, men det är väl lätt att levla om man faktiskt gör det man skall och inte håller på och trollar som sniper bland kullarna.

----

Nu är det dock så här, dice har en massa designers som helt uppenbart är grafiker - eller så är det något annat fel där.

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

Sedan har vi detta med dom här jävla dörrarna och speciellt fönsterluckorna, ett rent jävla helvete, dåligt gjort.

När man lägger sig ner så börjar man glida, helt sjukt, det blir så jäkla svårt att skjuta med AT-vapen som man måste ligga ner med OCH hålla vapnen på marken, sedan börjar man glida och vapnen slutar funka. Dessutom glider man ut skydd och blir snipad av massa lirare på berget runt G/F.

Att man man fastnar när någon kör melee också asjobbigt och dåligt, man kan liksom inte göra något, eller så måste man själv göra en melee attack eller ja, vem vet.

Varför kan man inte stänga av musiken?! Sjukt jobbigt när man skall prata med sitt team med mic och sedan börjar liksom musiken stegra, precis när det är som mest stressigt.

Det finns mer, var så säkra. Jag har börjat bli lite av en expert på att hitta sådant här skit som görs nuförtiden, kanske för att jag är den enda som verkar störa mig på det - testa förresten att gå fram mot en stege och skjuta ner mot mark, då snappar du till stegen och blir skjuten i ryggen av någon lirare med en Luger...

Edit: Jag glömde den viktigaste saken, det här med att hoppa upp på berg och sådant, i många spel när det kommer en sådan animation, då förväntar man sig att man klarar hoppet, i detta är det inte så, så sitter man och hetsar space för att komma upp och blir skjuten i sidan av en Luger... Det finns ett väldigt specifikt sådan ställe precis söder om C, där man tror man kan lätt hoppa upp, men det är en chimär.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag älskade i Battlefield 1 (det riktiga bf1) att köra i öknen med dom små jeeparna, detta är typ samma sak, det är grymt - nu finns det väder med.
Jag tycker spelet är väldigt kul och är level 41, men det är väl lätt att levla om man faktiskt gör det man skall och inte håller på och trollar som sniper bland kullarna.

----

Nu är det dock så här, dice har en massa designers som helt uppenbart är grafiker - eller så är det något annat fel där.

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

Sedan har vi detta med dom här jävla dörrarna och speciellt fönsterluckorna, ett rent jävla helvete, dåligt gjort.

När man lägger sig ner så börjar man glida, helt sjukt, det blir så jäkla svårt att skjuta med AT-vapen som man måste ligga ner med OCH hålla vapnen på marken, sedan börjar man glida och vapnen slutar funka. Dessutom glider man ut skydd och blir snipad av massa lirare på berget runt G/F.

Att man man fastnar när någon kör melee också asjobbigt och dåligt, man kan liksom inte göra något, eller så måste man själv göra en melee attack eller ja, vem vet.

Varför kan man inte stänga av musiken?! Sjukt jobbigt när man skall prata med sitt team med mic och sedan börjar liksom musiken stegra, precis när det är som mest stressigt.

Det finns mer, var så säkra. Jag har börjat bli lite av en expert på att hitta sådant här skit som görs nuförtiden, kanske för att jag är den enda som verkar störa mig på det - testa förresten att gå fram mot en stege och skjuta ner mot mark, då snappar du till stegen och blir skjuten i ryggen av någon lirare med en Luger...

Ett ord, Beta.
Sen är det antagligen inte ens den senaste versionen av spelet vi får se just nu.

Meeen jag kan ha fel med då man aldrig vet då förläggare gillar att pressa ut ofärdiga produkter.

Medlem

Stängde just av med orden: "jävla skitspel" i mina tankar. Vissa kanske gillar att springa runt med pissiga skitvapen som du inte ens kan träffa marken med och där allt går i temat brunt, men jag är inte imponerad. Extremt otydliga menyer gör att det känns svårt att överhuvudtaget hoppa in i ett spel.
Första intrycket var att det här är det sämsta BF hittills.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

...

Ja animationerna är riktigt jobbiga. VARFÖR måste man se när man byter skott i de stationära kanonerna? Vad är vitsen med det? Det är inte ett dugg häftigt, det är bara irriterande då man förlorar fokus på målet. Isåfall borde det vara så i alla vapen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Stängde just av med orden: "jävla skitspel" i mina tankar. Vissa kanske gillar att springa runt med pissiga skitvapen som du inte ens kan träffa marken med och där allt går i temat brunt, men jag är inte imponerad. Extremt otydliga menyer gör att det känns svårt att överhuvudtaget hoppa in i ett spel.
Första intrycket var att det här är det sämsta BF hittills.

Öööhm ok..... simplaste menyerna jag sett i ett BF spel iaf.
Mycket lättare att hitta en server och komma igång och spela utan att behöva logga in på Battlelog först genom en webbläsare för att sen starta spelet bara för att få veta att servern tyvärr blev full precis innan du han trycka på knappen.

Dessutom behöver inte banan laddas om efter varje runda. Vapnen är ju riktigt bra, för tillbaka känslan från BF1942 där du inte kunde träffa skit med en BAR eller STG så länge du inte låg ner och sköt korta "bursts" eller enstaka skott.

Jag är över rank 60 på ca 24 timmar speltid. Rädd för att jag kommer lyckas nå max rank på en vecka. Körde battlefront på vpn på amerikanska servrar och var max rank i det spelet innan europa releasen. Hoppas dom gör ranking processen långsammare och att det tar längre tid att låsa upp vapen! Alldeles för snabbt imo!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hipshot:

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

...

Ja animationerna är riktigt jobbiga. VARFÖR måste man se när man byter skott i de stationära kanonerna? Vad är vitsen med det? Det är inte ett dugg häftigt, det är bara irriterande då man förlorar fokus på målet. Isåfall borde det vara så i alla vapen.

Det är just detta jag gillar mest med BF1! Inlevelsen ökar rejält för mig när jag får se mer animationer när det kommer till omladdningar och instigningar av fordon. Älskar det.
Utöver det så är nog tyvärr inte World War 1 temat något för mig, men hoppas ni som gillar det får en riktigt härlig spelupplevelse!

Medlem
Skrivet av ezakimak91:

Ett ord, Beta.
Sen är det antagligen inte ens den senaste versionen av spelet vi får se just nu.

Meeen jag kan ha fel med då man aldrig vet då förläggare gillar att pressa ut ofärdiga produkter.

Det sa folk om Battlefield 4 betan också... det vet vi hur det blev.

Skulle till och med säga att spelbranchen som helhet har missbrukat ord som "beta" och "early access" så hårt att de inte har någon mening längre alls. De fungerar mer som skydd mot kritik än de gör något annat idag.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Jag är över rank 60 på ca 24 timmar speltid. Rädd för att jag kommer lyckas nå max rank på en vecka. Körde battlefront på vpn på amerikanska servrar och var max rank i det spelet innan europa releasen. Hoppas dom gör ranking processen långsammare och att det tar längre tid att låsa upp vapen! Alldeles för snabbt imo!

Tror dom balanserar xp efter normalspelaren och inte 24/7 gamern. Det här brukar vara ett vanligt problem för många som spelar mycket. Tex Division så vart man ju max rank på 2 dagar.

Personligen fick jag intrycket av att BF1 kommer ha samma effekt på mig som Battlefront, spelar i en vecka och sen rör jag det inte igen. Hoppar BF1 pga att jag inte tycker det är kul helt enkelt samt att jag tycker det inte är värt att behöva ställa om aim fram och tillbaka. Det är skitsnyggt det håller jag med om, men det är inte kul helt enkelt.

Medlem
Skrivet av ezakimak91:
Skrivet av Hipshot:

text

Ett ord, Beta.
Sen är det antagligen inte ens den senaste versionen av spelet vi får se just nu.

Meeen jag kan ha fel med då man aldrig vet då förläggare gillar att pressa ut ofärdiga produkter.

Det är ju inte för att det är beta och det har inget med någon förläggare att göra heller - det är bara såhär det är. Dom kommer ju inte ta bort dom här animationerna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om ni vill rappotera buggar för betan så finns denna sida https://www.bftracker.com/my_view_page.php

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hipshot:

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

...

Ja animationerna är riktigt jobbiga. VARFÖR måste man se när man byter skott i de stationära kanonerna? Vad är vitsen med det? Det är inte ett dugg häftigt, det är bara irriterande då man förlorar fokus på målet. Isåfall borde det vara så i alla vapen.

För modligen för det ser bra ut samt att balancera upp det. Vad har du haft hälddre? Du står där och ser en bar blir klar eller ser att du ladda om?

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Jag är över rank 60 på ca 24 timmar speltid. Rädd för att jag kommer lyckas nå max rank på en vecka. Körde battlefront på vpn på amerikanska servrar och var max rank i det spelet innan europa releasen. Hoppas dom gör ranking processen långsammare och att det tar längre tid att låsa upp vapen! Alldeles för snabbt imo!

Det borde inte finnas rang (svenska). Spelet borde vara fokuserat helt på skicklighet och lagspel. Alternativt att det enbart rörde sig om kosmetiska upplåsningar. Eller som sagt rent av skrota rangsystemet och lägga utvecklartid på att utveckla lagspelet.

Jag har alltid haft lite problem i BF med att vinna/förlora inte spelar någon roll. Det kommer förmodligen sig av att 64 pers ska samarbeta. BF3 CQ med endast 1-2 squads mot varandra - det var däremot kanon!

Medlem
Skrivet av Ender:

Stängde just av med orden: "jävla skitspel" i mina tankar. Vissa kanske gillar att springa runt med pissiga skitvapen som du inte ens kan träffa marken med och där allt går i temat brunt, men jag är inte imponerad. Extremt otydliga menyer gör att det känns svårt att överhuvudtaget hoppa in i ett spel.
Första intrycket var att det här är det sämsta BF hittills.

Det bästa med BF1 (tycker jag) är att alla dessa Holo/IRNV/super-duper-sights är borta. Nu måste man lära sig skjuta, istället för att spelet ger dig en massa handikapp.

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hipshot:

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

...

Ja animationerna är riktigt jobbiga. VARFÖR måste man se när man byter skott i de stationära kanonerna? Vad är vitsen med det? Det är inte ett dugg häftigt, det är bara irriterande då man förlorar fokus på målet. Isåfall borde det vara så i alla vapen.

För modligen för det ser bra ut samt att balancera upp det. Vad har du haft hälddre? Du står där och ser en bar blir klar eller ser att du ladda om?

Ja? Det är precis så det funkar med tanksen.

Skrivet av Ender:

Stängde just av med orden: "jävla skitspel" i mina tankar. Vissa kanske gillar att springa runt med pissiga skitvapen som du inte ens kan träffa marken med och där allt går i temat brunt, men jag är inte imponerad. Extremt otydliga menyer gör att det känns svårt att överhuvudtaget hoppa in i ett spel.
Första intrycket var att det här är det sämsta BF hittills.

Gnällputte:) Skämt åt sido. Självklart ska man inte spela ett spel med rosafärgade glasögon.
När kritik är befogad ska man köra på det. Men att döma ut ett spel som "skitspel" vid betastadiet och ha omdömet baserad på en enda spelbar bana är väl lite å ta i? Jag tillhör denna "vissa"-kategori och har med mina vänner haft riktigt roligt några gånger samt svurit lika mycket.
Tack å lov för det öppna demot säger jag bara. Nu hoppas vi att man slipper, om inte alla, men i.a.f de värsta spelförstörande buggar som drabbade både BF3 och 4.
Att inte ens "träffa marken", jösses, varje gång som jag provade på det hade jag 100% träffsäkerhet.:) Dock är det mycket svårare med motståndarna men alla har ju samma problem eller hur? Jag för min del tycker att det ska finnas en viss inlärningskurva desto roligare blir spelandet när man känner att man blir bättre med tiden .

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Hipshot:

Den här grejen när man skall hoppa in och ut ur bilar och om man råkar klicka på E igen, så blir man liksom fast i en liten sådan kul animationsloop, kul!

...

Ja animationerna är riktigt jobbiga. VARFÖR måste man se när man byter skott i de stationära kanonerna? Vad är vitsen med det? Det är inte ett dugg häftigt, det är bara irriterande då man förlorar fokus på målet. Isåfall borde det vara så i alla vapen.

För modligen för det ser bra ut samt att balancera upp det. Vad har du haft hälddre? Du står där och ser en bar blir klar eller ser att du ladda om?

Ja? Det är precis så det funkar med tanksen.

Det hadde set grymt ut att see hur det ser ut att ladda om i en tank!

Bra idea!

Avstängd
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Jag är över rank 60 på ca 24 timmar speltid. Rädd för att jag kommer lyckas nå max rank på en vecka. Körde battlefront på vpn på amerikanska servrar och var max rank i det spelet innan europa releasen. Hoppas dom gör ranking processen långsammare och att det tar längre tid att låsa upp vapen! Alldeles för snabbt imo!

Hoppas det inte blir repris av BF4. 100 Max rank, nej 110, nej 120 nej vänta 130. Eller du vi väljer 140.

Medlem

Hur många banor kommer BF1 ha?

Medlem
Skrivet av 413X:

Hur många banor kommer BF1 ha?

Tror att det finns åtta eller tio vid release.

Medlem

Jag hoppas verkligen att man kommer kunna dra ner volymen på den stressande musiken.

Medlem

Jag har haft skoj med betan, det är rätt beroendeframkallande, ska typ bli skönt att dom stänger ned på torsdag. Såklart att det är massa grejer att fixa (BEEEEEEEEEETA) men jag tycker spelet flyter på ganska bra.

Medlem

varför envisas dom med att kalla det beta, när det bara är marknadsföring och att dom vill spara pengar på att inte ha för många servrar vid releasen

1
Skriv svar