En mustig demoskiva följer med Playstation VR

Robot
En mustig demoskiva följer med Playstation VR
Medlem
En mustig demoskiva följer med Playstation VR

Vid första anblick ser ensambeln något vassare ut än vad jag fick till både Riften och Viven.

Medlem

Demoskiva? Det ordet har jag inte hört sen....Hmmmm, när var det nu?

Medlem

Det fanns i gamla playstation magazine till ps1. Alltid demoskivor med då.

Medlem

Känns som om VR fortsätter sakna en riktig "killer". När de säger att jag utan krångel kan köra motorcykel i GTAV med VR kommer jag att dregla. Annars är det mest Elite Dangerous på PC som lockar, men behovet av tangentbord gör att det känns rätt halvtaskigt det också.
PSVR behöver en "Wii Sport" för att lyckas, och VR i allmänhet kan behöva att PSVR "lyckas". Om EVE Valkyrie hade varit ett riktigt single player spel hade det kunnat vara en riktigt grym "medans vi väntar på aldrig färdiga SC, för vi älskade WCIII" fix. (Nej, inte warcraft tre, gissa igen.)

Medlem

PS VR kommer direkt bli herren på täppan.
Det är speltitlar som avgör.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Demoskiva? Det ordet har jag inte hört sen....Hmmmm, när var det nu?

Man blir så pass nostalgisk så man sitter och tjuter


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av mr-mister:

Det fanns i gamla playstation magazine till ps1. Alltid demoskivor med då.

Älskat demoskivor till alla konsoller jag haft!. Fanns ju till xbox360 också minns jag, inte länge sen de slutade med det. Nu skulle det knappt gå ha demoskivor Kanske typ indiedemon då. Kommer inte många demon heller och många har internet. Aja vi får allesammans minnas hur kul det var att köpa speltidningar på 90-talet. Först massa härlig läsning och sen en näve spel att testa på

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Demoskiva? Det ordet har jag inte hört sen....Hmmmm, när var det nu?

För att inte tala om ordet "mustig". Klart underanvänt ord.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Känns som om VR fortsätter sakna en riktig "killer". När de säger att jag utan krångel kan köra motorcykel i GTAV med VR kommer jag att dregla. Annars är det mest Elite Dangerous på PC som lockar, men behovet av tangentbord gör att det känns rätt halvtaskigt det också.
PSVR behöver en "Wii Sport" för att lyckas, och VR i allmänhet kan behöva att PSVR "lyckas". Om EVE Valkyrie hade varit ett riktigt single player spel hade det kunnat vara en riktigt grym "medans vi väntar på aldrig färdiga SC, för vi älskade WCIII" fix. (Nej, inte warcraft tre, gissa igen.)

Mmm jag väntar också på något liknakde GTA V nivå på innan jag spenderar 9papp på hårdvara. WCIII, Wang Commander In Interstellar Intercourse?

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Bojkott:

Demoskiva? Det ordet har jag inte hört sen....Hmmmm, när var det nu?

Man blir så pass nostalgisk så man sitter och tjuter

Känslan att komma hem efter skolan och finna senaste PC Gamer med en skiva fylld med demos var oslagbar Sen kom bredbandet in i huset, och det var på både gott och ont.

Medlem

Vad kostar PSVR?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Efraim:

PS VR kommer direkt bli herren på täppan.
Det är speltitlar som avgör.

Precis som Wii blev herren på täppan kanske. Tyvärr tror jag största risken med PSVR är att ta dö på VR-hypen helt och hållet med tanke på hur usel hårdvaran är, både när det gäller headsetet och PS4 förmågan.

Om man nu inte är ute efter massa gimmick skitlir

Ambassadör
Xbox

Demos på demos? Ok...


signatur

Jump in.

Medlem

"En mustig demoskiva följer med Playstation VR" -- "Mustig"...Petter Von GameReactor's TOP 5 word....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

"En mustig demoskiva följer med Playstation VR" -- "Mustig"...Petter Von GameReactor's TOP 5 word....

Vi förbjöd våra nyhetsskribenter att använda det för 5-6 år sen, efter massiv överanvändning. Men vi var tydligen för långsamma, tidningsmänniskorna hann snappa upp det.


signatur
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad kostar PSVR?

4790:- på komplett.

https://www.komplett.se/product/878747/spel-konsol/playstatio...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Om man nu inte är ute efter massa gimmick skitlir

Fast det är ju snarast där som PSVR har visat sitt starkaste kort jämfört med Rift/Vive. Resident Evil 7, Ace Combat, Rigs, Battlezone, Driveclub, Gran Turismo Sport, mfl. kan knappast anklagas för att vara baserade på gimmicks.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Pretorian24:

Vad kostar PSVR?

4790:- på komplett.

https://www.komplett.se/product/878747/spel-konsol/playstatio...

Ryktesvis ca 5300:- spelbart (om man inte redan äger kameran och två move kontroller)

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Pretorian24:

Vad kostar PSVR?

4790:- på komplett.

https://www.komplett.se/product/878747/spel-konsol/playstatio...

Ryktesvis ca 5300:- spelbart (om man inte redan äger kameran och två move kontroller)

Jag äger inte ens en PS4. Jag har en Bone. Men är jäkligt sugen på EVE och Star Wars VR.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Efraim:

PS VR kommer direkt bli herren på täppan.
Det är speltitlar som avgör.

Precis som Wii blev herren på täppan kanske. Tyvärr tror jag största risken med PSVR är att ta dö på VR-hypen helt och hållet med tanke på hur usel hårdvaran är, både när det gäller headsetet och PS4 förmågan.

Om man nu inte är ute efter massa gimmick skitlir

Fast det är med Ps4 och Ps VR som VR blir lättillgängligt i och med att alla som har en ps4:à kan köpa ett VR. Priset för ett headset är acceptabelt och man behöver inte en monsterdator.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Efraim:

PS VR kommer direkt bli herren på täppan.
Det är speltitlar som avgör.

Precis som Wii blev herren på täppan kanske. Tyvärr tror jag största risken med PSVR är att ta dö på VR-hypen helt och hållet med tanke på hur usel hårdvaran är, både när det gäller headsetet och PS4 förmågan.

Om man nu inte är ute efter massa gimmick skitlir

Fast det är med Ps4 och Ps VR som VR blir lättillgängligt i och med att alla som har en ps4:à kan köpa ett VR. Priset för ett headset är acceptabelt och man behöver inte en monsterdator.

Att lägga 4500-5000kr extra på något som kanske inte ens kommer funka vettigt, är nog rätt mycket pengar för många. Jag gissar att man kommer behöva skaffa en Neo för att ens få en halvbra upplevelse, men då måste man lägga ut flera tusen extra för något som många inte trodde man behövde.

Dvs flera kommer kanske spendra 7-8tusen på enbart hårdvara (PSVR, Move, Kameran och Neo-uppgradering) men ändå kanske bara få ut en halvbra VR-upplevelse. 9-10tusen för de som köper allt från grunden. Sen ska man även lägga till flera tusen för alla spel.

Medlem

Räkna med att flertalet vr titlar kommer kräva nya ps4 pro. Alternativt ha problem med fps/eller se ut som ett mobilspel.

Vad jag är mest rädd för är move kontrollerna, de har aldrig varit någon höjdare när det kommer till precision.

Med vive kontrollerna kan man jonglera i vr.

1
Skriv svar