Det finns bra pop utanför Göteborg

Skribent
Det finns bra pop utanför Göteborg

Otaliga utekvällar har avslutats med att man står med knuten näve i luften och skrålar "shoreline" med de andra, gamla, indiekidsen. Det är något speciellt med pop från Göteborg. Kanske för att den, precis som vi, vägrar växa upp och gå hem. Nu när Håkan blivit folklig och Broder Daniel lagt ner, är det dock Stockholm som står för den sylvassa popen. Hurula är en nyfunnen kärlek och jag längtar efter att få gå* hem i morgonsolen med "om jag tänker alls"* på högsta volym.

*vingla.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Det finns bra pop utanför Göteborg

Mycket bra. Se även: Masshysteri (https://www.youtube.com/watch?v=EjIl4jLCgvM)

Skribent
Skrivet av RiddarKatig:

Mycket bra. Se även: Masshysteri (https://www.youtube.com/watch?v=EjIl4jLCgvM)

Det ska jag allt ta och spana in. Tack, hade glömt dom.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Men risk för att state the obvious så var det ju Robert Hurula som sjöng i Masshysteri. Glömde säga det.

Medlem

Alltid lika kul att hitta folk som gillar Hurula.

Klippet du delade är grymt, var för övrigt på just den konserten, vilket jävla ös alltså! Känslan att få stå längst fram kan inte beskrivas alltså.

Skribent
Skrivet av RiddarKatig:

Men risk för att state the obvious så var det ju Robert Hurula som sjöng i Masshysteri. Glömde säga det.

Jag försökte klämma in ett "jag vet", utan att verka dryg

Skrivet av Partillen:

Alltid lika kul att hitta folk som gillar Hurula.

Klippet du delade är grymt, var för övrigt på just den konserten, vilket jävla ös alltså! Känslan att få stå längst fram kan inte beskrivas alltså.

Jag såg Hurula på Way Out West för första gången i år. Det gav jävligt mycket mersmak. Tog dock ett tag för mig att faktiskt förstå storheten med Hurula.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Finn ett fel i följande fras:
-"som står för den sylvassa poppen"


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar