PETA vill se brutal grisslakt i Farming Simulator 17

Robot
PETA vill se brutal grisslakt i Farming Simulator 17
Redaktör
PETA vill se brutal grisslakt i Farming Simulator 17

Diskutera gärna PETA, grisuppfödning, bästa Farming Sim-versionen och annat relaterat till den här nyheten – men gör det utan påhopp och vredesutbrott. Tack på förhand!

/Moderatorns lata klickfinger


signatur
Medlem

Varför inte föregå med gott exempel och visa hur grisuppfödning borde gå till istället?

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Varför inte föregå med gott exempel och visa hur grisuppfödning borde gå till istället?

Eftersom vegant leverne (heter det så?) förespråkas i brevet, vill man sannolikt inte se grisuppfödning alls.


signatur
Medlem

Är det okej att använda spel för att framföra politiska budskap?

Ja. Total kreativ frihet.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Varför inte föregå med gott exempel och visa hur grisuppfödning borde gå till istället?

Kanske det men då kan man ju lätt få för sig att alla amerikanska grisar har det bra och det vor ju ganska sorgligt det också.

Medlem

Ja, alltid betyder naturligtvis inte att ALLA spel måste vara politiska utan att spel, i en demokrati är ok att använda precis som böcker, tavlor och alla andra kulturyttringar som politisk yttring.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bennii:

Varför inte föregå med gott exempel och visa hur grisuppfödning borde gå till istället?

Eftersom vegant leverne (heter det så?) förespråkas i brevet, vill man sannolikt inte se grisuppfödning alls.

Veganskt leverne, skulle jag nog säga.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Varför inte föregå med gott exempel och visa hur grisuppfödning borde gå till istället?

Av vad jag märkt av med PETA så är dom rätt mycket extremist veganer som tycker alla ska göra på deras sätt, gör man inte det så är man dum i huvudet och borde försvinna från planeten.

Men jag håller med dig helt och hållet, man ska inte tvinga folk att bli något. Men man kan visa hur saker och ting bör fungera

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Bennii:

Varför inte föregå med gott exempel och visa hur grisuppfödning borde gå till istället?

Kanske det men då kan man ju lätt få för sig att alla amerikanska grisar har det bra och det vor ju ganska sorgligt det också.

Det är ju inte precis så att våra djur har det så mycket bättre under slakt här i sverige, nästan mer humant att sätta en kula direkt i skallen på ett djur än att föra in kycklingar som ett exempel genom ett nät som el går igenom.

till och med slaktmask är för ohumant och det används ännu, det finns bättre metoder. Men jag tror inte på att världen blir bättre för alla blir veganer som PETA verkar påstå. Finns en baksida med exakt allt.

Medlem

PETA - organisationen som behandlar djuren värre än de anklagade... är det någon som tar dessa veganextremister på allvar längre?

PETA: People Eating Tasty Animals.

Medlem

Varför skulle det inte vara okey med politiska budskap i spel?
Gillar man inte budskapet så behöver man inte bruka spelet.
Lite som med all annan media.

Medlem

kött e gött. bryr mig inte en massa om dom gör så.

Medlem

PETA kan ju göra ett eget spel istället

Releasehästryttare

Så länge djuren inte plågas i onödan.

Medlem

Gillar att dom bli arga när EN råtta dör under bf3 kampanjen. Men nu vill dom slakta grisar för glatta livet?

Medlem

Men om spelet redan hade visat grisslakt hade PETA klagat på det istället.

Inget annat än en PR kupp som kanske lyckats eller misslyckats, vad vet jag annat än att min egen åsikt inte förändrats av detta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alltså, om moralen inte är ensidig så är det ok med mig. Många spel tvingar dig att överväga alternativ och om inte annat så får det folk att tänka till lite.

Dock är PETA inte så noga med att poängtera att precis med så många andra verksamheter så sköter sig majoriteten. Klart som korvspad att det inte är ok med vanskötsel av djur, men här kommer det att framstå som om alla bönder är psykopater som stympar och lemlästar till höger och vänster.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag förstår inte... jag trodde man odlade bacon?

grisar dödas genom att hängas upp och ner, knivhuggas och bli nedsläppta i skållhett vatten".??

jag är själv född som bonde..I sverige i alla all bedövas grisarna (man skjuter dom i skallen med en bult =stendöd ) sedan hängs dom man skär upp halsen för att blodet ska ut..sedan skållar man dom i hett vatten för att få bort alla borst
om peta skriker på detta spelet borde dom skrika på hallal slakt..samma som i sverige men inte fan skjuter man grisen först man låter den drunkna i sitt eget blod

PETA uppmanar alla som tycker bilder av grisslakt är för hemskt att inkludera i ett simulatorspel att rensa sina IRL-tallrikar från djurkroppar och byta till grymhets-befriad vegankost. trodde aldrig jag skulle säga detta..men här håller jag med..kan man ej se döda djur som slaktas..ska man ej äta kött

offtopic...fan jag har ju gått blitt veteran ju! grattis till mig


signatur

New life, New hope

Medlem

Sen det faktum att PETA avlivar ca 95% utav alla de djur de "omhändertar" är inget som någon verkar bry sig om. PETA har dödat fler djur än vad alla vi här i kommentatorsfältet har gjort tillsammans..

PETA är inget annat än ett gäng hycklare med proteinbrist..

Medlem

PETA som avlivar nästan alla husdjur de "tar hand om"? Fastän många skulle vara lätta att adoptera?
Hmm, undrar varför just grisar är så viktiga.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Som någon som är uppväxt på en bondgård så känns slakt lika naturligt som att äta och andas, maten måste ju komma någonstans ifrån. Känns som att många människor har tappat den länken i dagens samhälle.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Att hugga en råtta i BF3 var inte okej men brutal grisslakt okey.

Medlem

Mycket gnäll från sånahär organisationer. Om dom verkligen vill göra något åt saken så tycker jag att dom borde fokusera på att stödja forskningen som kan fasa ut slakt och grisuppfödande.

http://www.globalmeatnews.com/Industry-Markets/3D-printed-mea...

Medlem

Är ju bara att dom gör ett eget spel med en massa djurslakt och annat som dom är intresserade av.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Istället för att sluta äta kött, borde dom fokusera på att få igenom lagar och kontroller på hur slakt ska gå till.

Medlem
Skrivet av werme:

Sen det faktum att PETA avlivar ca 95% utav alla de djur de "omhändertar" är inget som någon verkar bry sig om. PETA har dödat fler djur än vad alla vi här i kommentatorsfältet har gjort tillsammans..

PETA är inget annat än ett gäng hycklare med proteinbrist..

I ett Simulator spel borde saker och ting gå till så nära verkligheten man kan komma. Annars är det inte en simulator.

PS:
Att veganer har proteinbrist är en ren kunskapsbrist.
Det finns gott om veganska saker att äta för att man ska få i sig allt protein och mer därtill man behöver.

*Nej, jag är inte vegan snarare karnivor*

Inaktiv
Skrivet av Senjinone:

Att veganer har proteinbrist är en ren kunskapsbrist.

Jag tror det var ett skämt, inte kunskapsbrist.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Istället för att sluta äta kött, borde dom fokusera på att få igenom lagar och kontroller på hur slakt ska gå till.

Som organisation har de inget intresse av att få till bättre slakt. De vill inte att någon slakt ska förekomma, alls.
Det skulle ju vara som att Amnesty skulle lägga kraft på att ta fram humanare tortyrmetoder

123
Skriv svar