Deus Ex Mankind och Stean Controller

Medlem
Deus Ex Mankind och Stean Controller

Är inte duktig på FPS men tycker ändå att man skulle klara av Deus Ex Mankind på det lättaste och det med Steamkontroller. Men man få ju endast 4 skott när man smugit på sig ett vapen och det där turtial mode är ju värdelöst när man bara får göra det en gång även om man väljer resert (ingen mer guide när man når den gröna gubben). Glömde faktiskt vad man skulle trycka på för att gå in i cover mode och utan det och ammunition har jag bara kommit till första striden sedan är det kört.

Är det ett ovanligt svårt spel eller är jag dunig i huvudet? Kommer testa igen med en Xbox One kontroller för med Steams kontroller vispar man lite väl för mycket.


signatur

Det var detta...

Medlem

Deus Ex går att spela på flera sätt, men är inte ett renodlat FPS. Testa smyga, försök bevara ammunition, spela taktiskt.

Jag spelar med mus och tangentbord, så vilken knapp som göra vad på Steamkontrollen vet jag inte.

Medlem

Hittade hur man gör cover. Right stick down. Försöker smyga mig fram men det är svårt även på lättaste nivån.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av ruva:

Hittade hur man gör cover. Right stick down. Försöker smyga mig fram men det är svårt även på lättaste nivån.

Deus Ex har alltid favoriserat stealth. Nu vet jag inte varför man skulle göra det svårare än nödvändigt och spela med kontroller.. men..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Spelar alltid med kontroller. Mina fingrar tål inte finliret med TB+mus. Får se om jag fortsätter spela efter att varit i bokaffären. Lite Half Life och lite Masseffect känns som en konstig blandning av stilar.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar