Playstation 4 Pro avtäckt!

Robot
Medlem
Playstation 4 Pro avtäckt!

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

Medlem

Undrar om SATA-kontrollern uppdateras också, det är nu en rejäl flaskhals när man stoppat in en SSD.

Redaktör
Skrivet av Thane:

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

De gör en Jobs: "One more thing..."


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

Presskonferensen håller fortfarande på. Måste ju bygga upp hypen innan de släpper priset, som mest troligt kommer ligga på $499.

Edit: Blev visst $399, jävligt bra pris måste jag säga. Men jag spelar sällan på konsol så vette fan om det kommer vara värt uppgraderingen.

Medlem
Skrivet av timpa:

Undrar om SATA-kontrollern uppdateras också, det är nu en rejäl flaskhals när man stoppat in en SSD.

Eftersom du aldrig kopierar stora filer utan bara använder disken för att starta spel, os och läsa in mindre filer on the fly behöver du inte bry dig mycket om hastigheten på kontrollern.

Till PC är det lite annorlunda och beror på hur du jobbar på datorn och där kan det ha stor betydelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Polaris i 4K är ju inte menat direkt.

Måste innebära rejäl optimering i 30FPS låst?

Medlem

Den informationen sa egentligen ingenting? PS4Pro är kraftfullare - no shit. Vad annars skulle det vara? Hur pass mycket kraftfullare? Vad kan det jämföras med? (Om jag inte minns fel så jämfördes Xbox Scorpions prestanda med ett GTX1070 eller 1080 t.ex?)

Medlem

En SSD är trevligt. Jag bytte från HDD till SSD i en PS3 och det var en stor skillnad i laddtider för spel.

Medlem

4000:- som stulet

Avstängd
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Thane:

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

Presskonferensen håller fortfarande på. Måste ju bygga upp hypen innan de släpper priset, som mest troligt kommer ligga på $499.

10 November - $399


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av timpa:

Undrar om SATA-kontrollern uppdateras också, det är nu en rejäl flaskhals när man stoppat in en SSD.

Eftersom du aldrig kopierar stora filer utan bara använder disken för att starta spel, os och läsa in mindre filer on the fly behöver du inte bry dig mycket om hastigheten på kontrollern.

Till PC är det lite annorlunda och beror på hur du jobbar på datorn och där kan det ha stor betydelse.

http://media.bestofmicro.com/A/R/323091/original/boottime_win...

Nja, spelen på 50-60 GB på hårddisken innehåller rätt stora filer. Mitt problem skulle handla mer om varför fortsätta med SATA2 när 3 är dagens standard sen 8 år tillbaka.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Thane:

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

Presskonferensen håller fortfarande på. Måste ju bygga upp hypen innan de släpper priset, som mest troligt kommer ligga på $499.

10 November - $399

Inte så farligt ändå. Men känns ändå onödigt att köpa en om man redan har en vanlig.

Medlem

Mitt hjärta är krossat. Hörde ingenting om ett nytt RDR eller liknande.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Avstängd

Kan ju även tilläggas att Ps4 får HDR stöd via en firmware update nästa vecka


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Och hur kommer denna stå emot kommande Xbox Scorpio? Eller kommer Sony kontra med ytterligare en konsol längre fram igen? Playstation Ultimate...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Nää. Jag trodde också det skulle presenteras ett nytt RDR.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Thane:

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

Presskonferensen håller fortfarande på. Måste ju bygga upp hypen innan de släpper priset, som mest troligt kommer ligga på $499.

10 November - $399

Såg det Väldigt bra pris för en maskin som ska klara 4K. Borde få en beräkningskapacitet på runt 4 TFLOPS, vilket gör att den hamnar någonstans mellan ett GTX 1060 och ett GTX 980. Nu tvivlar jag på att många spel kommer renderas i native 4K, utan vi lär få mycket uppskalning eller AA-lösningar, men det är ett steg i rätt riktning i alla fall

Medlem

De fick väl ordentligt med erfarenhet av uppskalning med PS3 där varenda spel skalades från 720p eller lägre. PS4 Pro var ju ett skämt..

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Polaris i 4K är ju inte menat direkt.

Måste innebära rejäl optimering i 30FPS låst?

Går alltid att stänga av eller sänka grafikinställningar som drar mycket men ger väldigt lite. Och sen är ju konsoler kända för att vara lättare att optimera till än PC.

Avstängd

Priset är ganska lockande, skönt att ha väntat med att köpa ps4an

Medlem

Är väl bara en tidsfråga innan det blir titlar exklusiva för PS4 Pro.

Medlem
Skrivet av Johan:

Är väl bara en tidsfråga innan det blir titlar exklusiva för PS4 Pro.

Ungefär som att det bara var en tidsfråga innan det började trilla in exklusiva titlar till New 3DS. Oj, just det; Det kom en och en halv.

Medlem
Skrivet av Johan:

Är väl bara en tidsfråga innan det blir titlar exklusiva för PS4 Pro.

Nej. De sa att samma skiva kommer att användas till båda konsolerna.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

En SSD är trevligt. Jag bytte från HDD till SSD i en PS3 och det var en stor skillnad i laddtider för spel.

Jag kör med SSHD. Nästan lika snabbt som SSD i majoriteten av spelen och har mycket mer utrymme. 1TB SSHD till PS3 och 4TB SSHD till PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ingen konsolgeneration har väll levererats med så undermålig hårdvara som denna?
Oftast har det optimerats i mjukvaran men nu släpper man "nya" konsoler ist, som i sig bara tar ett minimalt kliv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Polaris i 4K är ju inte menat direkt.

Måste innebära rejäl optimering i 30FPS låst?

4k steaming lär den ju klara av.. altså inte spel i 4k..

Medlem

Det positiva med Xbox Scorpio och PS4 Pro är att PC spelen blir ÄNNU snyggare vilket jag alltid uppskattar

4290:- på webhallen


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

4290:- på webhallen

Förbokade för 3999:- på inet

12
Skriv svar