Här har du specifikationerna för PS4 och PS4 Pro

Robot
Här har du specifikationerna för PS4 och PS4 Pro
Medlem
Här har du specifikationerna för PS4 och PS4 Pro
Medlem

Tyckte inte om designen i början men ju mer jag kollar på den ju mer gillar jag den

Medlem

Jag fattar inte varför dom gjort denna konsol. Dom eftertänkta kommer ju aldrig köpa denna konsol. Är ju inte ens 4k blu ray.

Vad är poängen med denna konsol? den kommer ju garanterat inte klara något spel alls i 4k/60fps, inte ens 30 fps.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag fattar inte varför dom gjort denna konsol. Dom eftertänkta kommer ju aldrig köpa denna konsol. Är ju inte ens 4k blu ray.

Vad är poängen med denna konsol? den kommer ju garanterat inte klara något spel alls i 4k/60fps, inte ens 30 fps.

Menare, borde ju satsat på att maxa spel i 60fps först..

Medlem

Hmmm... Xbox Scorpio spöar PS4 pro på grafikfronten. :-/
Scorpio kommer ha 6 TFLOPS medan PS4 Pro har 4,2. Läste nåt (rykte?) om att Scorpio skulle ha 12gb minne,

Ja, ja... scorpio kanske blir betydligt dyrare? Sen kanske Sony försöker kontra med något bättre längre fram


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Om man inte redan äger en ps4 och funderar på att skaffa en kanske det är värt att köpa en pro. Men att uppgradera från en standard till pro känns ju rätt ovärt.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag fattar inte varför dom gjort denna konsol. Dom eftertänkta kommer ju aldrig köpa denna konsol. Är ju inte ens 4k blu ray.

Vad är poängen med denna konsol? den kommer ju garanterat inte klara något spel alls i 4k/60fps, inte ens 30 fps.

folk köper ju PS4 1080p i 20-30fps varför skulle folk inte köpa PS4 Pro 4k 20-30fps också.
sen tror jag inte ps4pro kommer köra något spel 4k native /60fps , de demos dom visade droppade ner till under 20fps .

Avstängd

Och ingen 4K-spelare i någon av dem. Jävligt konstigt beslut.

Medlem

Bokad. Its a ps thaaaaang!

Medlem

Skönt att PS4 äntligen kan köra stabila 60 fps

Eller?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kommer nog inte uppgradera min vanliga PS4, kanske om någon polare vill köpa min konsol, annars skiter jag i det.

Vad var det där HDR skiten de sa att alla PS4or skulle få? Läste något på twitter.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Kommer nog inte uppgradera min vanliga PS4, kanske om någon polare vill köpa min konsol, annars skiter jag i det.

Vad var det där HDR skiten de sa att alla PS4or skulle få? Läste något på twitter.

HDR är enkelt sagt ett sätt att få ljus och färger i bilder/film att hamna mer på en nivå som våra ögon klara av att se dvs bilderna upplevs mer som livfulla. Dock måste man ha en tv som stödjer det och för mig som köpte en förra året så tänker jag inte lägga 12k till bara för den funktionen.

EDIT: Glömde att det just nu finns ett par olika standars för HDR så vem vet vilken PS4an kommer stödja

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av LARRYLUKE:

Kommer nog inte uppgradera min vanliga PS4, kanske om någon polare vill köpa min konsol, annars skiter jag i det.

Vad var det där HDR skiten de sa att alla PS4or skulle få? Läste något på twitter.

HDR är enkelt sagt ett sätt att få ljus och färger i bilder/film att hamna mer på en nivå som våra ögon klara av att se dvs bilderna upplevs mer som livfulla. Dock måste man ha en tv som stödjer det och för mig som köpte en förra året så tänker jag inte lägga 12k till bara för den funktionen.

EDIT: Glömde att det just nu finns ett par olika standars för HDR så vem vet vilken PS4an kommer stödja

Jaha, och jag som sitter på vanlig monitor kommer alltså knappast märka av det?

Medlem

Jag fick ingen direkt klarhet i det jag lyssnade på... PS4 Pro har ju mer kräm under huven, men kommer man kunna köra spel i 1080p med högre fps (t.ex. att man lyckas komma upp i 60 istället för 30 som dagens konsol klarar), eller tvingas man in på automatisk 4K-uppskalning så man ändå kanske hamnar på 30 fps?

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av LARRYLUKE:

Kommer nog inte uppgradera min vanliga PS4, kanske om någon polare vill köpa min konsol, annars skiter jag i det.

Vad var det där HDR skiten de sa att alla PS4or skulle få? Läste något på twitter.

HDR är enkelt sagt ett sätt att få ljus och färger i bilder/film att hamna mer på en nivå som våra ögon klara av att se dvs bilderna upplevs mer som livfulla. Dock måste man ha en tv som stödjer det och för mig som köpte en förra året så tänker jag inte lägga 12k till bara för den funktionen.

EDIT: Glömde att det just nu finns ett par olika standars för HDR så vem vet vilken PS4an kommer stödja

Jaha, och jag som sitter på vanlig monitor kommer alltså knappast märka av det?

Vissa skärmar kan stödja det genom firmware uppdatering. Finns inga skärmar till PC som har det och kanske några Tv från 2015 får det. Kortsagt nej

Skrivet av Pungvred:

Och ingen 4K-spelare i någon av dem. Jävligt konstigt beslut.

Billigaste Blue-ray 4K UHD spelaren idag kostar 4200:-


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Pungvred:

Och ingen 4K-spelare i någon av dem. Jävligt konstigt beslut.

Billigaste Blue-ray 4K UHD spelaren idag kostar 4200:-

Xbox One S finns för under det priset.

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Pungvred:

Och ingen 4K-spelare i någon av dem. Jävligt konstigt beslut.

Billigaste Blue-ray 4K UHD spelaren idag kostar 4200:-

Xbox One S finns för under det priset.

Sant, tänkte inte på den.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Grafik i all aära men hur är det med ljudet? Dags för spel med okomprimerat DTS HD Master Audio... eller kanske Atmos.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Jag fattar inte varför dom gjort denna konsol. Dom eftertänkta kommer ju aldrig köpa denna konsol. Är ju inte ens 4k blu ray.

Vad är poängen med denna konsol? den kommer ju garanterat inte klara något spel alls i 4k/60fps, inte ens 30 fps.

Det blir en självklar julklapp till mig själv i år, så där har du fel lilla gubben.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

1,843 TFLOPS vs 4,2 TFLOPS är cirka x2.8 högre beräkningskraft. Så, teoretiskt ligger ps4 pro runt 470-prestanda.

http://www.amd.com/en-us/products/graphics/radeon-rx-series/r...

Dagens ps4 klarar ju 30 fps i de flesta AAA-titlar runt 720p till 1080p med en del ögonkonfektyr avslaget. Ps4 pro borde teoretiskt klara runt 60 fps med samma settings. Tänk nu vad som skulle kunna uppnås om samma optimering gjordes även för alla olika kombinationer av hårdvara som folk sitter med.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av T.Mani:

Hmmm... Xbox Scorpio spöar PS4 pro på grafikfronten. :-/
Scorpio kommer ha 6 TFLOPS medan PS4 Pro har 4,2. Läste nåt (rykte?) om att Scorpio skulle ha 12gb minne,

Ja, ja... scorpio kanske blir betydligt dyrare? Sen kanske Sony försöker kontra med något bättre längre fram

Scorpio spöar ingenting i dagsläget. Original ps4 spöar x1 och x1s och har gjort det sedan release. Ps4pro kommer att spöa alla dessa ovannämnda i över 1 års tid.

Scorpio kommer dock att vara kraftigare än ps4pro när den släpps.. Alltså om ca 1,5 år.

Ps5 kommer troligen att se dagens ljus ca 1, max 2 år efter Scorpio släpps och Microsoft har då återigen den svagare konsolen på marknaden.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Svårt att se men har den inte lite ny PS4 design i sig.. Skall kanske stå/passa under nya PS4?
"The first prototype of Sony Ultra HD Blu-ray player has been spotted at IFA 2016, and although Sony wouldn't divulge how close it is to a finished product, we're hoping it will be available before April 2017."

Edit: Kanske det som är problemet, Sony har ingen UHD 4k spelare ännu.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av T.Mani:

Hmmm... Xbox Scorpio spöar PS4 pro på grafikfronten. :-/
Scorpio kommer ha 6 TFLOPS medan PS4 Pro har 4,2. Läste nåt (rykte?) om att Scorpio skulle ha 12gb minne,

Ja, ja... scorpio kanske blir betydligt dyrare? Sen kanske Sony försöker kontra med något bättre längre fram

Scorpio spöar ingenting i dagsläget. Original ps4 spöar x1 och x1s och har gjort det sedan release. Ps4pro kommer att spöa alla dessa ovannämnda i över 1 års tid.

Scorpio kommer dock att vara kraftigare än ps4pro när den släpps.. Alltså om ca 1,5 år.

Ps5 kommer troligen att se dagens ljus ca 1, max 2 år efter Scorpio släpps och Microsoft har då återigen den svagare konsolen på marknaden.

Är ju som med all annan hårdvara med andra ord. Inget att bry sig om egentligen. Själv köper jag det jag är intresserad utav och inte vad andra tycker att man skall köpa.

Är lite som bilar egentligen, folk köper precis vad fan de vill.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ps4 Pro får mig att tänka på Gillette Rakhyvlar.. undra varför

Ambassadör
Xbox

Gladast är nog Microsoft.


signatur

Jump in.

Medlem

Ser man det som ett stort släpp blir man nog besviken. Denna produkt verkar vara anpassad till en väldigt liten marknad just nu, alltså 4k streamare och vr entusiaster.

Jag tycker inte den är så intressant för den vanliga användaren. Det är fortfarande låg fps, det är fortfarande långa laddningstider och det är fortfarande samma spel.

Skulle dom lägga till 60fps1080p läge, ssd eller i all fall sata 3 och 4k blu-Ray så hade jag köpt den. Då skulle jag ha en framtids säker 4k blu-Ray med lagom fps (över 60 är nice men 60 borde vara minimum 2016) och väldigt mycket mindre väntetider. Ps4 med dom specifikationerna hade nog inte behövt kosta mer än 500kr extra och hade gjort stor skillnad i användning och livstid på konsolen.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Hmmm... Xbox Scorpio spöar PS4 pro på grafikfronten. :-/
Scorpio kommer ha 6 TFLOPS medan PS4 Pro har 4,2. Läste nåt (rykte?) om att Scorpio skulle ha 12gb minne,

Ja, ja... scorpio kanske blir betydligt dyrare? Sen kanske Sony försöker kontra med något bättre längre fram

Ja, det kommer en till PS4 senare med fyra lager!

12
Skriv svar