Dual Universe kanske blir spelet No Man's Sky lovade

Robot
Dual Universe kanske blir spelet No Man's Sky lovade

Ett massivt onlinespel där alla delar samma värld.

#no-mans-sky


Releasehästryttare
Dual Universe kanske blir spelet No Man's Sky lovade

Nope, alla som spelat space enginners vet att detta ej kommer funka i MP, det blir för mycket lagg.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nope, alla som spelat space enginners vet att detta ej kommer funka i MP, det blir för mycket lagg.

Fast "alla som" är pålästa vet hur extremt dåliga utvecklarna utav just Space Engineers är. Så skulle inte hålla deras produkt som en måttstock av vad som är möjligt och inte.

Medlem

Kommer en sån här kickstarter funka?
Dels erfarenheten från No Man Sky och samtidigt hur lång tid de andra rymdspelet som jag glömt namnet på hållt på och utvecklas och fortsätter i all evighet.

Medlem

Ser intressant ut men med en redig summa i SC redan och förhoppningsvis 3.0 vid årsskiftet så ser jag inte mig själv spendera så mycket tid på ett nytt Space MMO som dessutom har prenumerations och game shop som modell.

Medlem

Aldrig mer Kickstarter för spel för min del efter Armikrog- och Broken Age-fiaskona.

Releasehästryttare
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Devan:

Nope, alla som spelat space enginners vet att detta ej kommer funka i MP, det blir för mycket lagg.

Fast "alla som" är pålästa vet hur extremt dåliga utvecklarna utav just Space Engineers är. Så skulle inte hålla deras produkt som en måttstock av vad som är möjligt och inte.

Håller med dig , det är ett bedrövlig spel.

Ser fram emot detta spel när de väl släpps, är i tidig alpha nu.

Medlem

Ser ut att ha potential, men även om NMS hade varit spelet vi såg på E3 så hade det här varit i en helt annan kategori. Det här känns mer som en konkurrent för Space Engineers.

Skribent

Mja. Inte riktigt det jag söker efter, ärligt talat. Mer mmo var inte vad jag ville att No Man's Sky skulle vara.

Medlem

Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.

Empyrion
Space Engineers
Elite Dangerous
X3
...

Medlem
Skrivet av Devan:

Nope, alla som spelat space enginners vet att detta ej kommer funka i MP, det blir för mycket lagg.

Tror inte att för att någon misslyckas med något så går det inte att göra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Problemet är att de inte begränsar sig, space engineers är roligt men helt plötsligt fanns det planeter osv där. Istället för att göra klart produkten och skapa möjligheten att modda hamnar man i en evig loop av nya features som sätter in nya buggar...

Medlem

Mycket intressant och roligt att se det är fler som försöker hoppa på tåget så vi får lite mer Space Sims igen! Hoppas de lyckas få till sin budget så de kan fortsätta och bli något av det.

Quake-konnässsör
Skrivet av Devan:

Nope, alla som spelat space enginners vet att detta ej kommer funka i MP, det blir för mycket lagg.

Vi byggde ett skepp i Space Engineers, vi kraschade det, sen tyckte servern att den skulle kraschade den med. Tycker inte om när skeppet blir liiiite för stora.

Medlem

Känns som att Space Engineers haft samlag med Star Citizen. Tänker inte bygga upp någon hype inför detta pga No Man's Sky

Medlem

Jakten efter spirituella uppföljare till spel man aldrig fick påminner mig om ett särskilt avsnitt av South Park.

Har ni sett det avsnittet då de jagar Britney Spears och får henne att skjuta sig själv i ansiktet så hon bara en halv mun kvar i ansiktet? Sen lyckas de döda henne och påstår att det har gjort skörden mer levande och det slutar med de upptäcker en ny popidol som de kan hata och förnedra till nästa gång...

Jag tycker det är lite fånigt att sätta hype och därmed stora förväntningar på indie-spelutvecklare som aldrig efterlyste det. Känns som man bäddar för besvikelser

Medlem

Jag tror på det först när jag har det i mina egna händer

Avstängd

Är FZ redaktionen helt butthurt över no mans sky eller?

Mängden nyheter helt orelaterade till nms som ändå måste nämna nms på ett negativt sätt bara för att det ska framstå som sämsta spelet någonsin börjar bli oroväckande.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Här är lite från när de testar sin pre-alpha nätkod. Bara sisådär 1200 klienter samtidigt, i samma område.

1
Skriv svar