Pokémon Go Plus ute snart – jaga utan att stirra på telefonen

Robot
Pokémon Go Plus ute snart – jaga utan att stirra på telefonen
Medlem
Pokémon Go Plus ute snart – jaga utan att stirra på telefonen

Ska man bara spela så så fungerar ju en attrapp-knapp med slump vib/lys (+ en psykiatriker) lika bra.
(Finns nog motsvarande billigare på leksaksbutiken).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Verkar inte riktigt vara värt priset/ogenomtänkt.
När du använder grejen måste du ha igång spelet utan låst skärm i fickan samtidigt (hur smidigt är det?), att det bara fungerar med pokemons du har hittat tidigare och att den bara kan kasta vanliga bollar.

Jag är dock glad för det. Vi behöver inte ett "ultimat pokemon-verktyg" som man måste köpa för att kunna spela spelet.

Medlem

men alltså vadå kommer man bara kunna trycka på knappen och monstret blir automatiskt fångat eller?

Medlem

För 500 kr ska jag iallafall ha den blåa skjortan också! Nä så dum är jag inte och går på denna lätta.

KoP
Medlem

Dummaste grejen jag sett på länge.

Medlem

Hmm, min första tanke är att batteriet spenderas friskt redan som det är, och nu vill man koppla på ständig bluetooth också? I samband med detta måste batteriet avbelastas på något sätt, då det i min mening redan är kritiskt.

Sen kan man ju undra lite vad meningen med det hela blir om man inte ens längre "spelar" spelet utan bara klickar på en knapp så fort bandet vibrerar. Är lite skeptisk, men man har ju haft fel förut

Medlem

Lätt sätt att få in snabba pengar på lätt blåsta pokémon spelare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Som jag skrev på sweclockers igår. Detta blir ingen utmaning alls, bara monotont trycka på en knapp som blinkar. Blir ett hjärndött spel, förlåt betraktar det inte som ett spel längre. Samtidigt är det gynnsamt för de personer som använder apparaten eftersom det leder till mer xp.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Hmm, min första tanke är att batteriet spenderas friskt redan som det är, och nu vill man koppla på ständig bluetooth också? I samband med detta måste batteriet avbelastas på något sätt, då det i min mening redan är kritiskt.

Sen kan man ju undra lite vad meningen med det hela blir om man inte ens längre "spelar" spelet utan bara klickar på en knapp så fort bandet vibrerar. Är lite skeptisk, men man har ju haft fel förut

Folk verkar skita i att läsa vad det står... Spelet körs i bakgrunden.
Detta kommer alltså att spara batteri.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av ClockWise:

Hmm, min första tanke är att batteriet spenderas friskt redan som det är, och nu vill man koppla på ständig bluetooth också? I samband med detta måste batteriet avbelastas på något sätt, då det i min mening redan är kritiskt.

Sen kan man ju undra lite vad meningen med det hela blir om man inte ens längre "spelar" spelet utan bara klickar på en knapp så fort bandet vibrerar. Är lite skeptisk, men man har ju haft fel förut

Folk verkar skita i att läsa vad det står... Spelet körs i bakgrunden.
Detta kommer alltså att spara batteri.

Det verkar vara du som skiter i att läsa vad som står:

https://www.nintendo.com.au/goplus

**Pokémon GO does not track distance walked when running in the background

Hur lönt att det att köra i bakgrunden om sträckan man går inte räknas till äggkläckningen (och förmodligen inte buddy-systemet som "snart" kommer).

Medlem

Undra hur lång tid det tar innan någon spoofar detta och kopplar mot egen app på annan mobil via BT som automatiskt trycker på knappen.

eller helt enkelt kopplar ett relä som trycker/kortsluter knappen när den vibrerar/lyser upp...

Medlem

JÄKLAR va frän! Lätt köp!!!

...

Jag svär, inte ironisk alls!

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av ClockWise:

Hmm, min första tanke är att batteriet spenderas friskt redan som det är, och nu vill man koppla på ständig bluetooth också? I samband med detta måste batteriet avbelastas på något sätt, då det i min mening redan är kritiskt.

Sen kan man ju undra lite vad meningen med det hela blir om man inte ens längre "spelar" spelet utan bara klickar på en knapp så fort bandet vibrerar. Är lite skeptisk, men man har ju haft fel förut

Folk verkar skita i att läsa vad det står... Spelet körs i bakgrunden.
Detta kommer alltså att spara batteri.

Hmm, jag såg inte citatet tidigare i nyheten, kanske missade eller så har nyheten uppdaterats om det. Då är det så klart en helt annan sak! Dock är man fortfarande kanske inte så sugen på att köpa ett armband för 500 för att spela ett spel som ändå bara ligger i fickan med släckt skärm. Är fortfarande skeptisk!

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av ClockWise:

Hmm, min första tanke är att batteriet spenderas friskt redan som det är, och nu vill man koppla på ständig bluetooth också? I samband med detta måste batteriet avbelastas på något sätt, då det i min mening redan är kritiskt.

Sen kan man ju undra lite vad meningen med det hela blir om man inte ens längre "spelar" spelet utan bara klickar på en knapp så fort bandet vibrerar. Är lite skeptisk, men man har ju haft fel förut

Folk verkar skita i att läsa vad det står... Spelet körs i bakgrunden.
Detta kommer alltså att spara batteri.

Det verkar vara du som skiter i att läsa vad som står:

https://www.nintendo.com.au/goplus

**Pokémon GO does not track distance walked when running in the background

Hur lönt att det att köra i bakgrunden om sträckan man går inte räknas till äggkläckningen (och förmodligen inte buddy-systemet som "snart" kommer).

Nepp, enligt artikeln har jag rätt, och de verkar strunta i att ange källor.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

Jaga utan att stirra? Va?? Finns Pokemon på riktigt??? Jag måste ut och kolla. Hörs!

1
Skriv svar