Lista – Spelen med Playstation 4 Pro-stöd

Medlem
Lista – Spelen med Playstation 4 Pro-stöd

Kom igen from software och ge oss BB i pro version

Medlem

Pff... Höger upplösning eller mer detaljer. Hoppas man kan välja ingetdera och få stabilare framerate istället!

F-n måste skaffa en ny TV..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

FIFA 17 också väl? Tyckte de nämnde det igår på presskonferensen.

Såg denna tweet nyss. Vet ej hur pass pålitlig källan är dock:

https://twitter.com/GamesRadar/status/773605944131481600

Medlem

Tycker The Last Guardian som snart förhoppningsvis släpps snart borde vara på listan.

Medlem

Åter igen så kommer ni få en mängd spel som inte pallar upp till stabila 60 - även om dom säger det.
Hårdvaran på konsol verkar inte spela någon roll...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Åter igen så kommer ni få en mängd spel som inte pallar upp till stabila 60 - även om dom säger det.
Hårdvaran på konsol verkar inte spela någon roll...

Det är ju en avvägningsfråga, bara att skala ner grafiken för att få högre fps. Men eftersom så få utvecklare väljer stabil fps framför grafiken, finns säkerligen undersökningar som visar att grafik säljer spel bättre än 60 fps.


signatur
Medlem

Battlefront?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hipshot:

Åter igen så kommer ni få en mängd spel som inte pallar upp till stabila 60 - även om dom säger det.
Hårdvaran på konsol verkar inte spela någon roll...

Det är ju en avvägningsfråga, bara att skala ner grafiken för att få högre fps. Men eftersom så få utvecklare väljer stabil fps framför grafiken, finns säkerligen undersökningar som visar att grafik säljer spel bättre än 60 fps.

Tror verkligen grafik alltid kommer sälja bättre än bra fps, fast man använder bra framerate ganska mycket i marknadsföring, det är ingen som vill säga att det ser asbra ut men går i 25 fps - även om så verkar vara fallet ibland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spel i 4k är verkligen något som måste upplevas, lite som när man såg full HD (1920x1080) för första gången. (Spelade då på ett Super Nintendo innan).

Medlem

Inget BF1?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

När kommer Scorpio? Är det julen (holiday?) 2017?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av bent toe:

Inget BF1?

Detta är en lista med de spel som det talades om och visades igår. De flesta lite större spelen som kommer framöver kommer att ha ett läge för Pro.

Rise of the Tomb Raider kommer till exempel ha tre olika lägen för Pro - 4K30FPS, 1080p30FPS med maxade grafikinställningar och 1080p med olåst framerate.

Medlem
Skrivet av bond12:

Spel i 4k är verkligen något som måste upplevas, lite som när man såg full HD (1920x1080) för första gången. (Spelade då på ett Super Nintendo innan).

Full HD var inget speciellt, upplösningsmässigt, när det kom, det som var fett var att det var tunna skärmar med 16:9-format istället för 4:3 eller 5:4.

Runt millennieskiftet hade jag en 21" CRT-skärm som körde 1600x1200 och vägde runt 30kg(!)

Medlem
Skrivet av bond12:

Spel i 4k är verkligen något som måste upplevas, lite som när man såg full HD (1920x1080) för första gången. (Spelade då på ett Super Nintendo innan).

Så är det på PC där du kan skruva upp grafiken rätt mycket i 4K med två eller tre rejäla grafikkort.
I det här fallet med begränsad hårdvara kommer 1080p med högre effekter se snyggare ut än 4K med nedskruvade inställningar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Då jag har en 4k-tv är jag lite sugen på någon av de nya konsolerna. Blir ingen spelpc igen för mig, haft flera och känner mig inte sugen längre men jag skulle gärna se OW i 60fps med PRO, kommer aldrig ske men skulle vara kul.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pretorian24:

När kommer Scorpio? Är det julen (holiday?) 2017?

Hehe ja den kan inte komma fort nog. Känns som om det är där konsollhoppet ligger nu!


signatur

Jump in.

Medlem

Största frångan för mig är inte om det kommer se bättre ut, utan om vi kan få 60fps som standard

Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Pretorian24:

När kommer Scorpio? Är det julen (holiday?) 2017?

Hehe ja den kan inte komma fort nog. Känns som om det är där konsollhoppet ligger nu!

När släpps XBox One S egentligen?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av dafuq:

Största frångan för mig är inte om det kommer se bättre ut, utan om vi kan få 60fps som standard

Varför bry sig, spela på pc i 120/144Hz istället.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Pretorian24:

När kommer Scorpio? Är det julen (holiday?) 2017?

Hehe ja den kan inte komma fort nog. Känns som om det är där konsollhoppet ligger nu!

När släpps XBox One S egentligen?

den 22'a om jag inte minns fel.


signatur

God is dead

Avstängd
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Pretorian24:

När kommer Scorpio? Är det julen (holiday?) 2017?

Hehe ja den kan inte komma fort nog. Känns som om det är där konsollhoppet ligger nu!

När släpps XBox One S egentligen?

Den är redan släppt.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av dafuq:

Största frångan för mig är inte om det kommer se bättre ut, utan om vi kan få 60fps som standard

Varför bry sig, spela på pc i 120/144Hz istället.

Fast PC har inte uncharted, god of war 4 etc.. spelar så klart på PC också. Men vill gärna ha en ps4 för exklusiva spel, fighting spel osv. Men pallar inte 30fps.

Skrivet av Pungvred:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Pretorian24:

När kommer Scorpio? Är det julen (holiday?) 2017?

Hehe ja den kan inte komma fort nog. Känns som om det är där konsollhoppet ligger nu!

När släpps XBox One S egentligen?

Den är redan släppt.

Ok, va inne på Webhallen där står det bara "boka" och release 2016.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar