Fler spelar Spore än No Man's Sky på Steam

Robot
Fler spelar Spore än No Man's Sky på Steam

Den oändliga galaxen blir allt mer folktom.


Medlem
Fler spelar Spore än No Man's Sky på Steam

Hoppa detta spelet, är väldigt glad för det

Medlem

Åfyfan.
Kan inte va kul att vara spelets utvecklare nu. Säga vad man vill om slutresultatet men det sitter ändå en massa folk bakom som jobbat hårt å han chef-mannen har iaf varit väldigt entusiastisk.
Man får hoppas att de dåliga siffrorna får dem att förbättra spelet istället för att deprimera dom till stopp. Eller så kan de vänta på en supermodd som räddar spelet.

Medlem

skönt att man inte köpte det, roligare att lägga cashen på nästa CoD

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Åfyfan.
Kan inte va kul att vara spelets utvecklare nu. Säga vad man vill om slutresultatet men det sitter ändå en massa folk bakom som jobbat hårt å han chef-mannen har iaf varit väldigt entusiastisk.
Man får hoppas att de dåliga siffrorna får dem att förbättra spelet istället för att deprimera dom till stopp. Eller så kan de vänta på en supermodd som räddar spelet.

Dom har ju tjänat flera miljarder på spelet så jag vet inte vad dom skulle tycka vara så tråkigt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dom måste ge ut mod tools så communityn kan rädda spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Men hade Spore haft lika många spelare om det inte vore för att det rean de hade?

Medlem

Innan alla ropar FAIL så är det värt att notera att NMS spelas av rätt många på PS4.

Medlem

successful trolling is successful


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Nu är det ju 0% MP så ser inte hur relevant spelarantalet är, ur gameplayperspektiv.

Medlem

Spore har felaktigt jämförts med NMS och därför har det byggts upp en mindre hype kring Spore. Det var nog ingen slump att Spore hamnade på startsidan med 75% rea.

MEG
Medlem

Spore verkar intressant, kanske man ska testa det


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av massej:

Innan alla ropar FAIL så är det värt att notera att NMS spelas av rätt många på PS4.

Sen köpte många det på GOG, och det fanns nog vissa som gjorde en refund på Steam när de fick veta att GOG-versionen saknade DRM.

Sen är jag lite fundersam till om spelarantalet har gått ner pga moddar. NMS Extender startas t.ex. genom en egen launcher och kanske därför inte registreras av Steam?

Medlem
Skrivet av MEG:

Spore verkar intressant, kanske man ska testa det

Spore är VÄLDIGT enformigt

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av MEG:

Spore verkar intressant, kanske man ska testa det

Spore är VÄLDIGT enformigt

Det räcker nog inte ens. Det är very väldigt enformigt.

Vill ni ha ett bra rymdspel köp Elite Dangerous.

Medlem

ÄR det bara jag som gillade spore? Hängde inte alls med i diskussionerna kring spelet.

Det enda som sög var slutfasen, helt omöjligt att bli vän med alla och till slut blev man krig med alla istället.

Medlem

Spore är lagom charmigt och avslappnande. Inte värt fullpris, men 75% rea låter inte så dyrt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Åfyfan.
Kan inte va kul att vara spelets utvecklare nu. Säga vad man vill om slutresultatet men det sitter ändå en massa folk bakom som jobbat hårt å han chef-mannen har iaf varit väldigt entusiastisk.
Man får hoppas att de dåliga siffrorna får dem att förbättra spelet istället för att deprimera dom till stopp. Eller så kan de vänta på en supermodd som räddar spelet.

Dom har ju tjänat flera miljarder på spelet så jag vet inte vad dom skulle tycka vara så tråkigt...

Inte alla som tycker att allt annat blir oviktigt bara för att man får cash.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Vill ni ha ett bra rymdspel köp Elite Dangerous.

Håller med. Sure, kan vara enformigt det med men är ändå 100ggr roligare än NMS.

Medlem

Jag förstår inte hur det kunde bli sån hype från första början. Man såg direkt att det inte skulle bli något vidare.

Medlem

Jag tycker det är bra spel... kör fortfarande spelet fast på GOG... Inte bästa spelet, men tekniskt ändå hållbart och stabilt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Njuter verkligen av spelet - PÅ PS4!!!
Tycker rubriken är rätt missvisande. Spelet borde väl egentligen bara släppts på PS4 eftersom de aldrig gjort PC-spel förut vilket ju onekligen har märkts på många sätt.

Vore intressant att se siffrorna för PS4 som jämförelse. Upplever att många bekanta har gillat spelet för vad det är och tyckte att priset - jämfört med andra PS4-titlar - var rimligt i förhållande till vad man fick. Själv har jag spelat det duktigt mycket mer än ex Assassin's Creed-titlarna och andra "storspel" så rent tidsmässigt har jag definitivt fått ut mer av spelet, även om det tveklöst är rätt "innehållsfattigt" och har kvalitetsbrister.

Tyckte det var mycket bättre än jag väntade mig, men jag hade också *väldigt* låga förväntningar vid launch day. Just jämförelsen med Elite Dangerous är onekligen intressant eftersom jag också så himla gärna hoppats på ett bra rymdlir, men att rymddelen var ren transport framstod rätt klart innan launch.

Ska erkännas att nu börjar jag bli lite trött, men det beror mest på att jag tillbringat väldigt, väldigt, väääääldigt lång tid på de senaste två planeterna för att de var rätt um.... udda.

Medlem

No man sky skaparna kan skratta gott ända till banken iaf

Medlem

Spelar det fortfarande.. Gillar det fortfarande..Nästan 60 timmar spelande, så ca 10:- i timmen känns utan tvekan värt det...

Medlem
Skrivet av MEG:

Spore verkar intressant, kanske man ska testa det

Jag gillade början av spelet men det är lite som att de försökte göra ett för stort spel av för få idéer.

Medlem

Har Peter Molyenux rest genom tiden och gjort en plastikoperation?

Medlem
Skrivet av Biggles:

Nu är det ju 0% MP så ser inte hur relevant spelarantalet är, ur gameplayperspektiv.

Utanför väggarna på din lägenhet så finns det många som fullständigt skiter i multiplayer. Statistik över vad som är mest spelat har mer relevans utöver "vilken server har flest spelare".

Skrivet av Bojkott:

Spore har felaktigt jämförts med NMS och därför har det byggts upp en mindre hype kring Spore. Det var nog ingen slump att Spore hamnade på startsidan med 75% rea.

Spore kan mycket väl jämföras med NMS i aspekten av det missnöje som båda spelen har råkat ut för. Spore var vid ett tillfälle världens mest piratkopierade spel. Spore var kul ungefär 2 spelomgångar. Jämför tidiga demon som Will körde och folk var LYRISKA över (inklusive mig) med det barnspel som EA levererade...

Medlem

spore är både bättre och värt mer än NMS som var en rejäl besvikelse. man landar på en planet, går framåt i 5 min, sen har man gjort allt som finns att göra. end of story. spore är iaf ett helt spel, början till slut osv. gamers lirar spore, autister lirar NMS


signatur

//monster

1
Skriv svar