World of Warcraft: Legion säljer bra, plötsligt snackar Blizzard spelarantal igen

Robot
Medlem
World of Warcraft: Legion säljer bra, plötsligt snackar Blizzard spelarantal igen

Självklart. Allt som låter bra skyfflas inte över mattan. Hade det varit en stadig nedgång hade siffror inte betytt något. Ingen är egentligen förvånad. Är inte direkt förvånad över antalet spelare ligger i linje med tidigare heller. Bästa mått att mäta hade varit hur många som spelar cirka 3 månader efter varje expansion.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Grymt bra expansion imo! Bästa sedan TBC/Lich

Medlem

Bra mycket bättre än WoD.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Synd att jag inte har nog med cash för både expansionen och en prenumeration just nu, annars hade dom kunnat räknat in mig i statsen. Är väldigt sugen på WoW nu för det ser fantastiskt ut med Legion.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Kändes verkligen som de har lärt sig efter allt piss med MoP och WoD.

Spelet känns betydligt bättre.

Medlem

Älskar LEGION!!!

Medlem

När kommer del två i recensionen?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av vuze2143:

När kommer del två i recensionen?

Till jul.


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa exp evah!!! Så här borde det vara efter vanilia


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Jag ska inte försvara Blizzard, för de har serverat massa skit även om varje expansion har haftr sina ljusglimt.. Men spelet känns omarbetat på riktigt nu, inte bara sönderbrytning av kontinent för at förnya miljön, och heller inte införande av nytt som bryter med gamla loren,(pandaria) och heller inte förvanskande genom at klasserna tilförs en massa nya ännu mer kompliserade mekanismer.. Man har putsat på det folk upskattar med Wow, infört en agil och snabbspelad klass som ändå kräver lite av dig för att optimera ditt spelande. Man har gjort professions lite interessant at farma för, och en känsla av at figurerna är inte samma skit i nytt gear och skadepoäng.. En ny kontinent som känns ny men ändå omgivning som man haft i tankarna eftersom det händer saker där som är omtalad tidigare. En gammal ärkefiende i Sargeras, som varit med från början, och den missförstådda Ilidan som vi bekämpat i tron at han förrådde oss genom sin väg at skaffa sig krafterna som behövs för at bekämpa sargeras.. Ja kort sagt, allt är nytt men ändå något som vi som spelat sen betan av vanilla känner igen i varje aspekt, och hittar nya små detaljer från hela tiden, fast verkligjord nu på et vis.. Kadgar kom fram från skuggan i Draenor, och intar sin större viktigare roll nu.. Och Alliance och Horde tvingas samarbeta igen, och ger möjlighet för fler intriger..

Medlem
Skrivet av politicalgipsy:

Jag ska inte försvara Blizzard, för de har serverat massa skit även om varje expansion har haftr sina ljusglimt.. Men spelet känns omarbetat på riktigt nu, inte bara sönderbrytning av kontinent för at förnya miljön, och heller inte införande av nytt som bryter med gamla loren,(pandaria) och heller inte förvanskande genom at klasserna tilförs en massa nya ännu mer kompliserade mekanismer.. Man har putsat på det folk upskattar med Wow, infört en agil och snabbspelad klass som ändå kräver lite av dig för att optimera ditt spelande. Man har gjort professions lite interessant at farma för, och en känsla av at figurerna är inte samma skit i nytt gear och skadepoäng.. En ny kontinent som känns ny men ändå omgivning som man haft i tankarna eftersom det händer saker där som är omtalad tidigare. En gammal ärkefiende i Sargeras, som varit med från början, och den missförstådda Ilidan som vi bekämpat i tron at han förrådde oss genom sin väg at skaffa sig krafterna som behövs för at bekämpa sargeras.. Ja kort sagt, allt är nytt men ändå något som vi som spelat sen betan av vanilla känner igen i varje aspekt, och hittar nya små detaljer från hela tiden, fast verkligjord nu på et vis.. Kadgar kom fram från skuggan i Draenor, och intar sin större viktigare roll nu.. Och Alliance och Horde tvingas samarbeta igen, och ger möjlighet för fler intriger..

Riktigt bra beskrivning!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag loggade in.
Körde några scenarion.
Dingade 101 och hamnade i min class hall. Fick uppgift att skicka ut followers/companions ala Garnison.
Loggade ut.
Tänkte, aldrig mer.

Medlem
Skrivet av newlander:

Jag loggade in.
Körde några scenarion.
Dingade 101 och hamnade i min class hall. Fick uppgift att skicka ut followers/companions ala Garnison.
Loggade ut.
Tänkte, aldrig mer.

Du missar en fantastisk expansion om du låter en sådan liten sak stå i vägen

Medlem

Jag har spelat varenda vaken timme sedan launch. Totalt älskar Legion. Hatat Cataclysm, MoP och WoD och slutat spela efter första raiden direkt, men då har jag varit väldigt inaktiv. Nu har jag spelat som en galning alltså.

Medlem
Skrivet av newlander:

Jag loggade in.
Körde några scenarion.
Dingade 101 och hamnade i min class hall. Fick uppgift att skicka ut followers/companions ala Garnison.
Loggade ut.
Tänkte, aldrig mer.

Wow... followers är en minimal del av spelet och nästan helt skipp bar om man inte vill hålla på med det.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Du missar en fantastisk expansion om du låter en sådan liten sak stå i vägen

För mig hade räckt med att någon hade gått med en "Follower" t-shirt i Dalaran

Jag har gått in i väggen med WoW helt enkelt, trodde in min enfald att jag skulle få upp suget med ny expansion, men istället sjönk det ännu mer. Skönt på ett sätt, för nu kan jag lägga den eran bakom mig.

Ni som gillar expansion, hoppas ni får många roliga timmar, själv har jag tusen spel på Steam som jag inte har rört ännu....

Medlem

Utan tvekan den bästa launchen någonsin för en WoW-expansion, i mitt tycke. Men de har aldrig varit dåliga där (inte ens WoD), utan det är mer att man hoppas att patcherna håller måttet.

Medlem

Legion har de absolut vackraste zonerna någonsin i WoW enligt mig. Ljussättningen, designen, grafiken är prefekt i ett flertal områden.

Legion är det bästa som hänt WoW på flera år. Förhoppningsvis så håller de kvalitén genom hela expansionens livstid eller att det blir ännu bättre.

Medlem

Legion känns väldigt WoW samtidigt som de har skruvat till klasserna till något nytt. Och en ny snabb klass som även erfarna spelare kan ha något att bita i. Tror Legion tilltalar de flesta.

Miljöerna är de snyggaste hittills men jag tycker dock faktiskt kartorna i Draenor var mysigare att spela.

Medlem

Jag är väldigt nöjd med Legion. Nu verkar det som att allt inte serveras på silverfat längre. Bara en enkel grej som att fixa recept för sina professions är ju heltidsarbete numer. Reputations ramlar heller inte in för lätt. Det är bara små exempel på vad som håller liv i längden för min del. Vi får bara hoppas att det blir fina raids också


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

sjukt sugen på att testa men får nog nästan starta om från lvl 1 för att lära om klasserna igen xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

sjukt sugen på att testa men får nog nästan starta om från lvl 1 för att lära om klasserna igen xD

Du kan faktiskt köra på något som nu för tiden kallas "Class-Trial". Här skapar du en karaktär i level 100 som du kan spela med i åtta timmar. Det är gjort för att du ska få en känsla och lära dig klassen. Karaktären går sedan att låsa upp genom att köpa ett 100-boost token.
Levelingen är ju alltid trevlig, men känner du att tiden inte finns till så är detta är bra alternativ.

Röstskådespeleriet i questlines gör världen mer levande, vilket ger mer immersion. Sen tittar man på klockan och inser att man suttit några timmar

Medlem

World of Warcraft: Legion säljer bra, plötsligt snackar FZ inte om påhittade "WOW döende" dumheter igen

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:
Skrivet av cute_ninja:

sjukt sugen på att testa men får nog nästan starta om från lvl 1 för att lära om klasserna igen xD

Du kan faktiskt köra på något som nu för tiden kallas "Class-Trial". Här skapar du en karaktär i level 100 som du kan spela med i åtta timmar. Det är gjort för att du ska få en känsla och lära dig klassen. Karaktären går sedan att låsa upp genom att köpa ett 100-boost token.
Levelingen är ju alltid trevlig, men känner du att tiden inte finns till så är detta är bra alternativ.

lär nog köra om från lvl1 ändå, jag menar det e ju bara cata,bc å wrath questen jag fortfarand ekommer ihåg helt utantill trots flera års frånvaro xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Medlem

Dags att ändra eran recension? Ni hade fel om att det går dåligt för WoW och att dess storhetstid var förbi, vilket jag påpekade i en kommentar till den recensionen.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag är väldigt nöjd med Legion. Nu verkar det som att allt inte serveras på silverfat längre. Bara en enkel grej som att fixa recept för sina professions är ju heltidsarbete numer. Reputations ramlar heller inte in för lätt. Det är bara små exempel på vad som håller liv i längden för min del. Vi får bara hoppas att det blir fina raids också

Spelar vi samma spel? tycker allting serveras på silverfat i wow nuförtiden, Håller med dom flesta om att det är en fantastisk exp, förmodligen deras bästa arbete på många år. Men spelet är ju lika lätt som det alltid varit. heroics och mythics är pissenkla, menar folk kör mythic pickups vilket förklarar hur simpelt det är. World quests ger dig gratis gear utan att du behöver anstränga dig nånting. döda 10 katter o få 840 item. world quests kommer ju även att scala upp med att du får bättre gear. Men ja tycker de det är svårt att behöva leta lite efter recept s¨har vi väl olika definitoner på vad som är lätt och svårt. . .

Skrivet av Senjinone:
Skrivet av newlander:

Jag loggade in.
Körde några scenarion.
Dingade 101 och hamnade i min class hall. Fick uppgift att skicka ut followers/companions ala Garnison.
Loggade ut.
Tänkte, aldrig mer.

Wow... followers är en minimal del av spelet och nästan helt skipp bar om man inte vill hålla på med det.

Förutom ditt klassqust som kräver att du gör uppdrag

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ariath:

Jag är väldigt nöjd med Legion. Nu verkar det som att allt inte serveras på silverfat längre. Bara en enkel grej som att fixa recept för sina professions är ju heltidsarbete numer. Reputations ramlar heller inte in för lätt. Det är bara små exempel på vad som håller liv i längden för min del. Vi får bara hoppas att det blir fina raids också

Spelar vi samma spel? tycker allting serveras på silverfat i wow nuförtiden, Håller med dom flesta om att det är en fantastisk exp, förmodligen deras bästa arbete på många år. Men spelet är ju lika lätt som det alltid varit. heroics och mythics är pissenkla, menar folk kör mythic pickups vilket förklarar hur simpelt det är. World quests ger dig gratis gear utan att du behöver anstränga dig nånting. döda 10 katter o få 840 item. world quests kommer ju även att scala upp med att du får bättre gear. Men ja tycker de det är svårt att behöva leta lite efter recept s¨har vi väl olika definitoner på vad som är lätt och svårt. . .

Skrivet av Senjinone:
Skrivet av newlander:

Jag loggade in.
Körde några scenarion.
Dingade 101 och hamnade i min class hall. Fick uppgift att skicka ut followers/companions ala Garnison.
Loggade ut.
Tänkte, aldrig mer.

Wow... followers är en minimal del av spelet och nästan helt skipp bar om man inte vill hålla på med det.

Förutom ditt klassqust som kräver att du gör uppdrag

Ja, precis, nästan.
har du en poäng eller är du bara en messersmith?

12
Skriv svar