Star Trek firar 50 år!

Robot
Medlem
Star Trek firar 50 år!

Star Trek Online är min favvo som jag kör nästan dagligen

http://www.arcgames.com/en/games/star-trek-online

Medlem

Spelar Star Trek Online dagligen.
Men min favorite måste ändå vara "Klingon Academy"
Finns inget Star Trek spel före eller efter med sådana episka och inlevelserika rymdstrider!

Medlem

Star Trek: Armada är nog inte så bra med dagens mått mät, men back in the day var det ett jävligt bra spel! Håller det fortfarande bland mina toppspelupplevelser!

Geeks Gaming

Sorry men inget slår Legacy !!!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men inget slår Legacy !!!

https://www.youtube.com/embed/1W-aAs9IMX0

Joho då! Bridge Commander:

Spelet släpptes 2002, och moddas än idag om än i mindre skala än det gjordes förr, ca 2006-2008. Spelet må inte vara det mest grafisk imponerande, hade väl inte bäst singleplayer story eller ens bäst multiplayer. Men det va roligt. Det var givande. Och det var väldigt moddningsbart. Det spelet som du ser som "bäst" (Legacy), använde till viss del modeller (som default) som gjordes av en före detta Bridge Commander moddare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Star Trek 25th Anniversary och Star Trek: Judgment Rites, klart två av mina favoriter back in the day

Medlem

Elite Force II är riktigt bra det också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fanns ett riktigt härligt TNG-spel, kommer inte ihåg om det var på Supernintendo, N64 eller PS1. Man åkte till diverse obskyra planeter och landsteg med ett away team. När man blev träffad fatalt i strid så gick man ner på ett knä i en dramatisk pose. Ibland kunde man missköta sig på nåt sätt så att man var tvungen att ha ett allvarligt snack med Picard inne på hans kontor. Då var det en bild med halva Picards ansikte i ljus och halva ansiktet i skugga. Riktig klump i magen då man var tvungen att ha de där samtalen.

Geeks Gaming
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Jinxswe:

Sorry men inget slår Legacy !!!

https://www.youtube.com/embed/1W-aAs9IMX0

Joho då! Bridge Commander:

https://www.youtube.com/embed/FSSWgJxT6d4

Spelet släpptes 2002, och moddas än idag om än i mindre skala än det gjordes förr, ca 2006-2008. Spelet må inte vara det mest grafisk imponerande, hade väl inte bäst singleplayer story eller ens bäst multiplayer. Men det va roligt. Det var givande. Och det var väldigt moddningsbart. Det spelet som du ser som "bäst" (Legacy), använde till viss del modeller (som default) som gjordes av en före detta Bridge Commander moddare.

Problemet är att det är 2 helt olika spel. Och i mina ögon är Legacy det bättre spelet. Och det släpps fortfarande moddar till spelet.

Medlem

Måste säga Star Trek Online. Har spelat det från och till sedan 2011 men tycker det började bli tristare när de höjde max level till 60 och en massa nerfs hit och dit, speciallt nerfs på credits och dilithium sinks som sög ur lusten att spela som innan.
Bästa tiden i STO för mig var säsong 7: Legacy of Romulus expansionen och fram till innan säsong 10.

Det är fortfarande ett kul spel dock, med massor av missions att gå igenom. Diggar fortfarande Breen och Devidians missions mest. Bonnie kin!
https://www.youtube.com/watch?v=rq4dyIbP6NQ


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Problemet med Star Trek Online är att det inte finns något riktigt endgame.
Nuförtiden finns det bara sådant fruktansvärt power creep att det tagit bort utmaningen från praktist taget... allt.

Tror jag nästan bara spelat adventure-spelen: "25:th Anniversary & Judgement Rites" samt "ST:TNG-A Final Unity" och tyckte väldigt mycket om alla tre.

I övrigt så har jag aldrig hört så himla mycket positivt om något annat "Trek-spel", så det har inte blivit av. Min dröm vore dock att spela ett stort episkt Star Trek-rollspel liknande" Knights of The Old Republic" 1&2, isometrisk stil som "Pillars of Eternity" hade också gått bra.

Medlem

Jag har bara spelat 1 star trek spel i mina år och det var "Star Trek: Deep Space Nine: Harbinger" som jag gillade.

Började även gå igenom serien på Netflix igen för ett par dagar sedan.

Märkligt att oavsett hur mycket nytt som släpps i spel-/filmvärlden så återgår man alltid till de gamla spelen/filmerna.

Nostalgin och känslan går inte att ersätta


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Inget kan slå Spelet med världens längsta namn:

Star Trek: Birth of the Federation: The next Generation

Har gjorts på tok för få 4x spel med Star Trek tema

Medlem

star trek blev aldrig lika bra utan leonard nimoy ,och william shatner

Medlem

Jag har inte riktigt något speltips att komma med, men jag kan informera (och skryta lite!) om att jag var på EMP Museet i Seattle förra veckan, där såg jag Star Trek utställningen, det var glorious <3

Skribent

Jag testade ju faktiskt Star Trek VR på Gamescom. Det var rätt kul. Min digitala arm fastnade dock när jag försökte svänga och var tvungen att vifta som en stolle för att få ordning på den igen. Vi höll på att bli massakrerade av klingon-skepp på kuppen.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag gillar ju Flipperspel. Det finns ett Star Trek the Next Generation som flipper. Har många repliker från skådespelarna i TNG.

Jag kör Pinball Arcade som är en app till iPad och android surfplattor. Den emulerar flera kända flipperspel: Star Trek the Next Generation, Theatre of Magic, Terminator mm

Älskar appen!

Medlem

Pinball Arcade Star Trek the Next Generation.

https://www.youtube.com/watch?v=yG73i6U2tSQ

Medlem

Elite force 1 & 2 var faktiskt rätt bra spel på sina egna ben om man säger som så. Just då höll man på och delade sin tid mellan Unreal och Quake, så lite neutralt, som star trek är i grunden, var rätt najs.

Man kollade ju star trek som liten, men spelade inte något av de tidiga spelen vad jag kan minnsas. Klingon Honor guard var nog det första som jag minns iaf.

Star trek: the Fallen, som var DS 9 baserat var fantastiskt, och Star Trek : hidden evil (TNG) var oxo ett väldigt kul spel. Och som sagt, de båda Elite Force spelen var väldigt habila.

Minns inte riktigt i vilken ordning jag spelade grejerna förutom Klingon Honorguard (portade själv (med hjälp av Mangwold/TryNotD[oo]) över en multiplayerbana till UT från det ) som var först. Kan nog faktiskt ha missat en hel del bra grejer eftersom jag på den tiden var väldigt biased mot action artade spel och ignorerade strategi/taktik och i viss mån RPG spel.

Nåja, dom är ju gamla nu, och det finns nya friska grejer att köra.
Som slutkläm vill jag nog säga att "Hidden evil" och "The Fallen" är spel som halvt om halvt tål tidens tand, framförallt för att dom har väldigt bra Star Trek känsla.
Framförallt om man inte pallar med att stå på Enterprice´s brygga och skrika ut orders utan vill ut och fippla med tricorders och phasern!

Fan, jag glömde helt det nya ST spelet baserat på de nya filmerna (med Chris Pine & Zac Quinto). Det var rätt uselt tekniskt, men hade bra coop ideér. Totalt sett var det faktiskt rätt kul att spela i coop, speciellt som det bara kostade en spottstyver.

/Ang

CJ
Medlem
Skrivet av Zerp:

Inget kan slå Spelet med världens längsta namn:

Star Trek: Birth of the Federation: The next Generation

Har gjorts på tok för få 4x spel med Star Trek tema

Riktigt kul var det!

Medlem
Skrivet av PerAstra:

Star Trek: Armada är nog inte så bra med dagens mått mät, men back in the day var det ett jävligt bra spel! Håller det fortfarande bland mina toppspelupplevelser!

Både ettan och tvåan är bra spel tycker jag. Både sp och mp är roligt.

1
Skriv svar