Deus Ex: Mankind Divided har nu DirectX 12-stöd

Robot
Deus Ex: Mankind Divided har nu DirectX 12-stöd
Medlem
Deus Ex: Mankind Divided har nu DirectX 12-stöd

Fixar det den mediokra storyn också?

Snällt av dem att släppa det gratis och inte som en microtransaction iaf!

Medlem

Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...

Som neocon skrev, stäng av MSAA, kräver en Titan verkar det som Sedan hos mig när jag gick över till triplebuffering på vsync så blev FPS:en mycket stabilare.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?

Jo det är bra, Problemet är att mainstoryn är bra men sidequest är bättre. Dvs det är roligare att lalla omkring och hjälpa random snubbe med något än att åka till TF29 och snacka med chefen.

Medlem

Multigpu stöd vore ju roligt att ha annars..

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?

Mekaniskt så är det bra, men storyn är meh och avslutas med en billig cliffhanger. Human revolution är mycket bättre. Prag är en trist setting också... dessutom den enda hubben.

Medlem
Skrivet av fujim:
Skrivet av Molotov:

Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?

Jo det är bra, Problemet är att mainstoryn är bra men sidequest är bättre. Dvs det är roligare att lalla omkring och hjälpa random snubbe med något än att åka till TF29 och snacka med chefen.

Och med 'snacka med chefen' så menar du 'sno allt som är löst i hela basen'.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?

Får lust att spela igenom Human Revolution igen, den har bättre miljöer och story. Det tristaste med MD är att man tar för mycket referenser från vår nutid, det bör kännas mer unikt och mer fantasifullt, inte direkt så inspirerat med All aug lives matter.

Och precis som HR så fokuserar den sig för mycket på det här med augs, känns nästan som det inte finns andra ämnen att ta upp. Hade även hoppats att man slipper se små videoklipp när man t.ex. väljer att slå ner någon.

Men annars så bjuder det på bra gameplay, bank-nivån t.ex. krävde lite extra tänkande eftersom spelet till skillnad från många andra spel inte berättar hela tiden vad du ska göra. Efter Doom demot så är det här ett thinking man's game.

DX11 rullar på annars suveränt med rx480, ca 50fps i 1440p (MSA avstängd). 30e var det lätt värt genom GMG.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Lard von Bacon:

Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...

Stäng av MSAA! Resten kan du säkert maxa. Det kunde jag med mitt gtx 970 i alla fall.

Skrivet av Sniper_Nr1:
Skrivet av Lard von Bacon:

Det är dock fortfarande helt ospelbart för mig även på lägsta inställningarna, med en dator som klarar alla andra spel utan problem. Fast vad spelar det för roll när spelet ändå inte är bra...

Som neocon skrev, stäng av MSAA, kräver en Titan verkar det som Sedan hos mig när jag gick över till triplebuffering på vsync så blev FPS:en mycket stabilare.

Det är avstängt. Jag är ingen nybörjare. Har testat precis allt som går, spelet laggar röv.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Ger det något "plus" då? Verkar gå trögt att skapa sånt som nyttjar DX12 och verkligen ger den fördel man ansett det kunna ge.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Ger det något "plus" då? Verkar gå trögt att skapa sånt som nyttjar DX12 och verkligen ger den fördel man ansett det kunna ge.

Lite http://www.guru3d.com/articles-pages/deus-ex-mankind-divided-...

Medlem

Det enda som gör mig nyfiken på DX12 är kombinerad VRAM, har två 2GB kort som har kämpat med att spel siktar på 3GB en längre tid, om DX12 kan ge mig 4GB så är jag all for it, dock verkar explicit multi adapter inte vara en prioritet hos dom som implementerar DX12 i sina spel så än så länge har jag inte brytt mig.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det ni säger.
Är inte mankind devided bra?

Jag fullständigt älska det.
jag gillade human revolution också


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag har inte spelat så jag tänker inte uttala mig.
Men jag väntar ett tag med detta, dock ligger det på listan!


signatur

Niet.

Medlem

Testet på Sweclockers är nu live:
Snabbtest: Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12

Implementeringen är inte helt felfri än, så man får ta värdena för vad de är, dvs preliminära, De visar dock läget idag, och det syns att spelmotorn bygger på samma som för Hitman.

Medlem

Jag fick lätt en 60% ökning i prestanda på mitt Titan XP. Hade lagg i mus och WASD nu helt flawless

Medlem
Skrivet av MrKernel:

Jag fick lätt en 60% ökning i prestanda på mitt Titan XP. Hade lagg i mus och WASD nu helt flawless

Tycker också att jag fått en boost med senaste patchen dx11 med mitt 1080 (kan bero på att jag valde att inte köra med exclusive fullscreen i kväll) men stabil 60fps i 1440p med de mesta på max i Golem City,


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar