Obsidian-anställda gör snygg kärleksförklaring till Star Wars

Robot
Obsidian-anställda gör snygg kärleksförklaring till Star Wars

Snälla, låt dem få göra ett nytt Knights of the Old Republic.


Medlem
Obsidian-anställda gör snygg kärleksförklaring till Star Wars

Meh.

Medlem

Det här får mitt fläskiga hjärta att dunka!

Medlem

Ge mig en remaster av kotor 1 och 2 så är jag nöjd (självklart med den inofficiella patchen till kotor 2). Om inte, ge dom chansen att göra kotor 3 era pengagiriga Disney, ni skulle tjäna storkovan, och ni älskar pengar. Win/win situation, sluta mesa er och ge obsidian en chans

Medlem

Gud, blaster-skottet vid 2:51 fick mig att hoppa till

Inaktiv

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Medlem

Coolt! Men vart är fräcka fredag!!????!

Medlem

Utveckla ett nytt dark forces nu också, tack!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vill hellre se ett spel som för Star Wars spelen in i nutiden, trött på allt som utspelar sig kring dom äldre filmerna samt den gamla republiken.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Spooner:

Gud, blaster-skottet vid 2:51 fick mig att hoppa till

herregud...

Medlem

Låt mig ba döda oskyldiga i kotor 3 så är jag lycklig

Medlem

Ett nytt Dark Forces-liknande SW-lir, gärna med X-wing-liknande moment, och i VR... Now That's something I'd throw my money and my mum after.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Är väl snarare så att Bioware har varit på stadig nedgång sedan KOTOR, medan Obsidian bara blir bättre och bättre. Obsidian är helt klart bättre på att göra bra rollspel än Bioware idag.

k3m
Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av veckans:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Är väl snarare så att Bioware har varit på stadig nedgång sedan KOTOR, medan Obsidian bara blir bättre och bättre. Obsidian är helt klart bättre på att göra bra rollspel än Bioware idag.

så sant. älskar Obsidians passion

Medlem
Skrivet av magma:

Utveckla ett nytt dark forces nu också, tack!

Ohjh jag köper. Med dlc och allt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Om det finns något spelföretag som jag skulle vilja se göra mer Star Wars-spel så är det Obsidian + Chris Avellone

jag köper till och med spelet om dom gör kotor 3! det säger en del


signatur

New life, New hope

Inaktiv
Skrivet av Tomten:
Skrivet av veckans:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Är väl snarare så att Bioware har varit på stadig nedgång sedan KOTOR, medan Obsidian bara blir bättre och bättre. Obsidian är helt klart bättre på att göra bra rollspel än Bioware idag.

Jag håller med dig om att Bioware har varit på nedgång de senare åren men de har i alla fall bevisat att de kan skapa mästerverk till skillnad från Obsidian. Pillars of Eternity är väl det enda riktigt omtyckta de har gjort men annars är det en massa kalkoner och bortglömda mediokra skapelser i backspegeln.

Medlem

Bästa är att de jobbar på att få det funka i VR!

Medlem

Angående Bioware vs Obsidian. De senare gör bättre spel med rätt resurser just nu, men något jag tycker Bioware alltid har lutat sig mot är hur deras writers skapar de närmaste karaktärerna ens egen. Skulle nog säga att det är det främsta i deras spel, medan Obsidian satsar på ett brett spektrum i sitt berättande.

Det finns iofs glimtar på hur lysande Obsidian skulle kunna bli på det här området om de bara brydde sig mer (eller hade mer tid/resurser), NWN2 Mask of the Betrayer exempelvis. Samtidigt har ju Bioware potentialen att göra helt lysande spel också, så det känns mer att man får ta det spel för spel dem emellan.

Doch har Bioware's spel störst chans att förstöras av DLC-planerande.

Obsidian kassa.. har ni glömt

Pillars of Eternity
South Park: The Stick of Truth
fallout new vagas
Alpha Protocol
Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av anon_319742:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Är väl snarare så att Bioware har varit på stadig nedgång sedan KOTOR, medan Obsidian bara blir bättre och bättre. Obsidian är helt klart bättre på att göra bra rollspel än Bioware idag.

Jag håller med dig om att Bioware har varit på nedgång de senare åren men de har i alla fall bevisat att de kan skapa mästerverk till skillnad från Obsidian. Pillars of Eternity är väl det enda riktigt omtyckta de har gjort men annars är det en massa kalkoner och bortglömda mediokra skapelser i backspegeln.

Antar att du är onykter... South Park, New Vegas och Mask of the betrayer talar för att du yrar.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av veckans:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av veckans:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Är väl snarare så att Bioware har varit på stadig nedgång sedan KOTOR, medan Obsidian bara blir bättre och bättre. Obsidian är helt klart bättre på att göra bra rollspel än Bioware idag.

Jag håller med dig om att Bioware har varit på nedgång de senare åren men de har i alla fall bevisat att de kan skapa mästerverk till skillnad från Obsidian. Pillars of Eternity är väl det enda riktigt omtyckta de har gjort men annars är det en massa kalkoner och bortglömda mediokra skapelser i backspegeln.

Antar att du är onykter... South Park, New Vegas och Mask of the betrayer talar för att du yrar.

New Vegas är det sämsta i hela Fallout-serien, det säger ganska mycket om skaparna. Obsidians uppföljare på NWN tog död på "serien" så det är ju verkligen en flopp. NWN2 gick att spela och dög i brist på annat men det är verkligen så mycket sämre än 1'an skapat. Stick of the Truth har jag inte kört men det är garanterat inget mästerverk, om det ens är bra. Skulle personligen inte röra ett spel baserat på South Park.
Med tanke på spelen du listade så är det jag som undrar om du är nykter, det verkar inte så i alla fall

Skrivet av kalle.lindestrom:

Obsidian kassa.. har ni glömt

Pillars of Eternity
South Park: The Stick of Truth
fallout new vagas
Alpha Protocol
Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords

Ja du jag har redan behandlat 3 av spelen du nämner men du nämner en till flopp. Kotor 2, förutom att vara ljusår ifrån Kotor med en ointressant story och karaktärer så var det buggfyllt och många fick helt enkelt börja om p.g.a trasiga saves. Det är inte ett dåligt spel men det är som sagt ljusår ifrån mästerverket Kotor. Det blev inga fler spel efter Obsidians misslyckande.

Förutom att ha "dödat" Neverwinter Nights och Kotor så tog de även död på Dungeon Siege-serien med dúnderfloppen Dungeon Siege 3. Det är sågat av både kritiker och spelare.
Sedan har vi Skyforge som förutom ha varit behäftat med enormt mycket buggar dukade under för kraftig P2W. Inte bara Obsidians fel men ändå.

Obsidians trademark är att ta mästerverk eller bra spelserier och göra en medioker eller halvtaskig uppföljare för att sälja på varumärket.

Bioware å andra sidan är ansvariga för 3-4 av de bästa spelen genom tiderna. Baldurs Gate, Neverwinter Nights och Kotor.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Bioware följde ju upp med SWTOR och vi vet ju hur det gick...

k3m
Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av anon_319742:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Är väl snarare så att Bioware har varit på stadig nedgång sedan KOTOR, medan Obsidian bara blir bättre och bättre. Obsidian är helt klart bättre på att göra bra rollspel än Bioware idag.

Jag håller med dig om att Bioware har varit på nedgång de senare åren men de har i alla fall bevisat att de kan skapa mästerverk till skillnad från Obsidian. Pillars of Eternity är väl det enda riktigt omtyckta de har gjort men annars är det en massa kalkoner och bortglömda mediokra skapelser i backspegeln.

Antar att du är onykter... South Park, New Vegas och Mask of the betrayer talar för att du yrar.

New Vegas är det sämsta i hela Fallout-serien, det säger ganska mycket om skaparna. Obsidians uppföljare på NWN tog död på "serien" så det är ju verkligen en flopp. NWN2 gick att spela och dög i brist på annat men det är verkligen så mycket sämre än 1'an skapat. Stick of the Truth har jag inte kört men det är garanterat inget mästerverk, om det ens är bra. Skulle personligen inte röra ett spel baserat på South Park.
Med tanke på spelen du listade så är det jag som undrar om du är nykter, det verkar inte så i alla fall

Skrivet av kalle.lindestrom:

Obsidian kassa.. har ni glömt

Pillars of Eternity
South Park: The Stick of Truth
fallout new vagas
Alpha Protocol
Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords

Ja du jag har redan behandlat 3 av spelen du nämner men du nämner en till flopp. Kotor 2, förutom att vara ljusår ifrån Kotor med en ointressant story och karaktärer så var det buggfyllt och många fick helt enkelt börja om p.g.a trasiga saves. Det är inte ett dåligt spel men det är som sagt ljusår ifrån mästerverket Kotor. Det blev inga fler spel efter Obsidians misslyckande.

Förutom att ha "dödat" Neverwinter Nights och Kotor så tog de även död på Dungeon Siege-serien med dúnderfloppen Dungeon Siege 3. Det är sågat av både kritiker och spelare.
Sedan har vi Skyforge som förutom ha varit behäftat med enormt mycket buggar dukade under för kraftig P2W. Inte bara Obsidians fel men ändå.

Obsidians trademark är att ta mästerverk eller bra spelserier och göra en medioker eller halvtaskig uppföljare för att sälja på varumärket.

Bioware å andra sidan är ansvariga för 3-4 av de bästa spelen genom tiderna. Baldurs Gate, Neverwinter Nights och Kotor.

Bioware har varit rollspelskungen. men det var länge sedan. Obsidian o Cdpr är rollspelskungarna nu.

Medlem

"Tech Demo 2020" Er jeg redd for

Eneste jeg bryr meg om er spillmekanikk for nye spill.

Hvis jeg ville se bra grafikk, kunne jeg laget det selv.

Selv om videoen her viser pen Star Wars grafikk, så syntes jeg dette var uten skjel.

Skrivet av anon_319742:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Hahahah are you for real? Bortsett från buggarna så är Obsidian-uppföljarna typ alltid mycket bättre än originalen.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

e fan någon måste ju säga det....

MATA INTE TROLLEN


signatur

New life, New hope

Inaktiv
Skrivet av TheRiktigaJesus:
Skrivet av veckans:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Hahahah are you for real? Bortsett från buggarna så är Obsidian-uppföljarna typ alltid mycket bättre än originalen.

Här trollas det friskt ser jag. Finns ingen som någonsin skulle säga det på allvar
Fast det finns ju de som är helt och hållet verklighetsfrånvända.

Metacritic:
Star Wars: Knights of the Old Republic - 94
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords - 86 (Obsidian)

Neverwinter Nights - 91
Neverwinter Nights 2 - 82 (Obsidian)

Dungeon Siege - 86
Dungeon Siege II - 80
Dungeon Siege III - 72 (Obsidian)

Fallout - 89
Fallout 2 - 86
Fallout 3 - 91
Fallout: New Vegas - 84 (Obsidian)

Sedan kan vi jämföra andra topptitlar från företagen:
Mass Effect 2 - 96
Baldur's Gate II: Shadows of Amn - 95
Pillars of Eternity - 89 (Obsidian)
South Park: The Stick of Truth - 85 (Obsidian)

TLDR: Bíoware = Kanon, Obsidian = Kalkon

Skrivet av anon_319742:
Skrivet av TheRiktigaJesus:
Skrivet av anon_319742:

Nej tack! Obsidian är nog det värsta som kan hända en franchise. De medelmåttorna har dödat nog många utomordentliga spelserier vid det här laget.
Ska någon göra ett kotor 3 så ska det vara Bioware och ingen annan.

Hahahah are you for real? Bortsett från buggarna så är Obsidian-uppföljarna typ alltid mycket bättre än originalen.

Här trollas det friskt ser jag. Finns ingen som någonsin skulle säga det på allvar
Fast det finns ju de som är helt och hållet verklighetsfrånvända.

Metacritic:
Star Wars: Knights of the Old Republic - 94
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords - 86 (Obsidian)

Neverwinter Nights - 91
Neverwinter Nights 2 - 82 (Obsidian)

Dungeon Siege - 86
Dungeon Siege II - 80
Dungeon Siege III - 72 (Obsidian)

Fallout - 89
Fallout 2 - 86
Fallout 3 - 91
Fallout: New Vegas - 84 (Obsidian)

Sedan kan vi jämföra andra topptitlar från företagen:
Mass Effect 2 - 96
Baldur's Gate II: Shadows of Amn - 95
Pillars of Eternity - 89 (Obsidian)
South Park: The Stick of Truth - 85 (Obsidian)

TLDR: Bíoware = Kanon, Obsidian = Kalkon

>tycker inte som metacritic
>trollar
oh boy

Kan inte yttra mig om Dungeon Siege eller Neverwinter Nights, men både New Vegas och KoToR 2 var MYCKET bättre än originalen imo. Både storymässigt och gameplaymässigt.
Gillade första KoToR, men storyn var pretty damn weak i jämförelse med tvåan, och Malak var pretty much en saturday-morning cartoonskurk.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

1
Skriv svar