Blizzard balanserar arenan i Hearthstone

Robot
Medlem
Blizzard balanserar arenan i Hearthstone

Kan ju passa på att nerfa andra kort rent allmänt.
Kan tycka spelet blivit lite enformigt på senare tid med ungefär samma uppbyggnad av decks. Priests nu kör ju res å res å res å res tex

Medlem

Jag var ner på rank 8 sen sket det sig. Då insåg jag att jag aldrig kommer nå Legend rankning en gång i mitt liv. Men men. Man kan ha roligt ändå.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hahaha "Paladin - No changes"

Medlem

Mage
Forgotten Torch
Snowchugger
Faceless Summoner

Inte för att jag spelar mycket Hearthstone, men är inte dessa riktigt bra kort?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Mage
Forgotten Torch
Snowchugger
Faceless Summoner

Inte för att jag spelar mycket Hearthstone, men är inte dessa riktigt bra kort?

Jo, det är precis de dem är speciellt i arena så är det kort som har högt värde. Lika så med korten för rogue.

D.v.s att vissa common kort som du oftast får välja på som antingen är för bra eller som de andra klassernas alldeles för dåliga/combo beroende tas bort för att försöka utjämna balansen mellan klasserna i arena.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Mage
Forgotten Torch
Snowchugger
Faceless Summoner

Inte för att jag spelar mycket Hearthstone, men är inte dessa riktigt bra kort?

Torch och faceless är bra kort, snowchugger är meh i vanliga fall, men countrar helt warriors som var farliga för mages i arena. Korten är dessutom vanliga.
Mages har tillsammans med rogues högst winrate i arenan pga heropower som tillåter dom att trada uppåt (använda ett billigare kort för att spöa ett dyrare) eller ta ut 1hp-kort utan att spendera något kort. Samt god tillgång till common-kort som är över snittet i stryrka. Därför förlorar dessa två klasser ett par starka commons medans andra klasser som har haft det svårt förlorar väldigt svårspelade eller situationella kort.

Tror detta blir bra jag!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Mage
Forgotten Torch
Snowchugger
Faceless Summoner

Inte för att jag spelar mycket Hearthstone, men är inte dessa riktigt bra kort?

Det de har gjort är att ta bort bra kort för de överlägsna klasserna och tagit bort dåliga kort för de sämre.
Så för mage blev det lite av en nerf

Releasehästryttare

Blev så jävla sur när jag hörde om detta igår, förstå mig inte fel, gillar att de tar bort kort som är värdelösa i arena för nu svaga klasser, men att de tar bort bra kort från mage som är den enda klassen jag gillar och spela kommer få mig att inte spela arena.

Medlem
Skrivet av Devan:

Blev så jävla sur när jag hörde om detta igår, förstå mig inte fel, gillar att de tar bort kort som är värdelösa i arena för nu svaga klasser, men att de tar bort bra kort från mage som är den enda klassen jag gillar och spela kommer få mig att inte spela arena.

http://www.literaturereviewhq.com/wp-content/uploads/2013/01/...

Förstår att du gillar mage då den har högst win-rate Nu tvingas du tävla på mer lika villkor och blir kinkig? Världen snurrar vidare

Medlem

Vad trist, en av de roligare sakerna med arenan är ju att det är så pass slumpmässigt. Man blev ju jäkligt glad när det där förbannade prästdecket man fick ihop som såg så dåligt ut att man bara ville pensionera det direkt på något magiskt vis lyckades gå 10 wins.

1
Skriv svar