Oculus Touch-detaljer läcker ut i förtid – släppdatum och pris

Robot
Oculus Touch-detaljer läcker ut i förtid – släppdatum och pris
Medlem
Oculus Touch-detaljer läcker ut i förtid – släppdatum och pris

Ge mig dom nuuuuuu!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur går de annars för OR rent med leveranser? Strul än?

Medlem
Skrivet av delli:

Hur går de annars för OR rent med leveranser? Strul än?

Nej de ligger bra på det - men jag har inte sett att man kan köpa deras saker i butik (utöver de som fick tidigare)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Medlem
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Njae..en tusenlapp billigare blir det. Men jag är riktigt nöjd med min rift - ser fram emot Touch men det är seated som gäller för mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Njae..en tusenlapp billigare blir det. Men jag är riktigt nöjd med min rift - ser fram emot Touch men det är seated som gäller för mig

Skulle nog kört på en Vive personligen, däremot ser touch kontrollern riktigt trevlig ut. Speciellt med Joysticks och bra layout. Säkert skönt att sitta ner med, lite som Wii kontrollern + nunchuck. Kommer säkert bli folk som köper dem till annat, eller som komplement till andra headsets.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Njae..en tusenlapp billigare blir det. Men jag är riktigt nöjd med min rift - ser fram emot Touch men det är seated som gäller för mig

OC - 599
HTC Vive - 799

Skulle Touch kosta 199 blir det 798$ alltså lika mycket som HTC Vive. Nu är inte skatten eller frakten inräknad men i runda slänger blir det ungefär samma pris.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Njae..en tusenlapp billigare blir det. Men jag är riktigt nöjd med min rift - ser fram emot Touch men det är seated som gäller för mig

OC - 599
HTC Vive - 799

Skulle Touch kosta 199 blir det 798$ alltså lika mycket som HTC Vive. Nu är inte skatten eller frakten inräknad men i runda slänger blir det ungefär samma pris.

Du har en poäng - förövrigt kan du använda den svenska kostnaden på Vive ( 9490 kr på webhallen).

MEN sen vet vi inte hur deras roomscale blir. Jo jag vet att den har färre sensorer, men vi får se hur 2 sensorer (själva Oculus och sen den som följer med touch) kommer bli.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Battlefält:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Njae..en tusenlapp billigare blir det. Men jag är riktigt nöjd med min rift - ser fram emot Touch men det är seated som gäller för mig

Skulle nog kört på en Vive personligen, däremot ser touch kontrollern riktigt trevlig ut. Speciellt med Joysticks och bra layout. Säkert skönt att sitta ner med, lite som Wii kontrollern + nunchuck. Kommer säkert bli folk som köper dem till annat, eller som komplement till andra headsets.

Färre och lättare sladdar till Oculus (enligt mig). Men det är väl en smaksak antar jag.

Personligen ser jag roomscale grejen som en kul grej, men inget jag kommer sysselsätta mig vidare mycket. För min del är det simulatorer som gäller. Men jag kan ju inte förneka att det vore kul att panga lite med Touch i händerna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Någon vet hur de så kallade "gestures" kommer fungera? Det man förstår av bilderna på kontrollerna ser det ju bara ut som knappar och rörelsesensorer?

Medlem
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Alla är inte ute efter room-scaled VR, och för dessa så finns det pengar att spara om de väljer Rift.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Battlefält:

Då blir ju Rift lika dyr som Vive, fanns med sämre roomscale upplevelse. Vilken nitlott för de som köpte Riften, men på den goda sidan kommer till sist motion kontrollers.

Alla är inte ute efter room-scaled VR, och för dessa så finns det pengar att spara om de väljer Rift.

Det är svårt att använda begreppet spara pengar i samband med VR, snarare att det är inte så sjukt dyrt.

Medlem

Haha jäklar va fail hela OR varit fruktansvärt skönt att inte ha gått på den skiten!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha jäklar va fail hela OR varit fruktansvärt skönt att inte ha gått på den skiten!

?


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar