10 skäl att köpa Xbox One S

Robot
10 skäl att köpa Xbox One S

Sony har ägt konsolmarknaden i tre år. Men med nya versioner av Xbox och Playstation på marknaden kan det vara idé att fundera på ett byte.

#microsoft, #sony, #project-cars


Medlem
10 skäl att köpa Xbox One S

Riktigt bra skrivet Tomas Helenius! det var väldigt intressant

Medlem

Skulle helt klart kunna tänkta mig att köpa det där chassit...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

9 kändes som ett rätt vagt argument. Vaknar inte de flesta nya tv-apparater automatiskt numer? Min gör det iaf så räcker med att jag trycker på handkontrollen för att starta både ps4 och tv.

Känner ändå starkare för den nya ps4:an, men Scorpio känns mer lockande. Blir nog att vänta ett år istället.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När man tittar på utbudet av spel så finns det lite som motiverar ett köp av en Xbone om man har en kompetent gaming PC. PS4 däremot har bättre urval av tittar där många inte hittas i PC världen. Speciellt om du gillar japanska titlar.

Medlem

Finns för mig bara två argument. Krimskrams runt omkring är inte av så stort intresse. Punkt 4 till exempel, jag köper argumentet men för mig är det rent onödigt.

1 vad spelar mina vänner på
2 Spelen

Punkt 2 är väl hyfsat lik mellan ps4 och xbox.

Medlem
Skrivet av tricky:

9 kändes som ett rätt vagt argument. Vaknar inte de flesta nya tv-apparater automatiskt numer? Min gör det iaf så räcker med att jag trycker på handkontrollen för att starta både ps4 och tv.

Känner ändå starkare för den nya ps4:an, men Scorpio känns mer lockande. Blir nog att vänta ett år istället.

Min gör inte det när jag kopplat PS4 till min förstärkare. Kanske finns någon inställning som fixar det i förstärkaren.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Trots att utseendet inte förändrats särskilt mycket tycker jag att den nya modellen är riktigt vacker!

Inaktiv

Jag har redan en Xbone så någon uppgradering är inte aktuell för mig men hade jag inte redan haft en så hade jag varit intresserad. Generellt tycker jag de exklusiva spelen på Xbone har varit roligare än PS4ans erbjudanden, Uncharted 4 undantaget.

Medlem

Bra skrivet. Folk fattar inte att streamat 4k-material är komprimerat och avsevärt sämre kvalitetsmässigt jämfört med UHD. Som sagt bra artikel men jag väntar på Scorpio, trots allt bara ett år bort. Det blir PSVR och en PS4 Pro under tiden. Och NX med ju innan såklart. Det kommer svida i plånboken nu de närmaste 12-16 månaderna, man ska ju ha spel till skiten med....

Medlem

Med tanke på att en Xbone S bara är en pimpad Xbone så är det inte särskilt intressant att köpa en "meh" konsol när dess billigare version fortfarande säljs.
Bättre att vänta till nästa "not a new generation" av konsoler (Xbox scorpio och Playstation neo/PS5)

Propaganda..
Seriöst så är detta ett riktigt bra alternativ för mig som är ute efter en UHD Spelare, som att köpa en UHD spelare med en konsol på köpet.. fattar inte hur dom kan gå runt med det priset.

Verkar inte så lätt att få tag på en idag dock, tillverkningsproblem eller något annat?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Så FZ vill att vi ska byta till Xbox...

Men ett argument som tar död på nästan alla ovanstående argument nämnt i artikeln ovan, är att PS4(pro) har ett mycket bättre spelutbud. De spel som finns till Xbox kan man ju spela på PC. Man köper ju ändå en spelkonsol i första hand för att spela spel och på den fronten har PS4 mer unikt att erbjuda


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Medlem

Det blir varken en skorpion eller en ps4 pro om man inte har möjlighet att få dem till väldigt blygsamma priser om man lämnar in sin gamla konsol.
Den här "uppgraderingen" skulle båda företagen tänkt på innan de lanserade sina konsoler för några år sedan.
Om konsolbranschen ska bli så här att man spottar ut "uppgraderade" konsoler lite hipp som happ så folk ska behöva byta upp sig mest hela tiden kan man skrota det helt och köra PC istället.

Nej, hellre väntar jag tills en riktigt ny konsol dyker upp. Men som sagt om man får ett jäkla bra "uppgraderings erbjudande" om man lämnar in sin nuvarande Krysslåda ett eller lekstation 4 så sure. Och visst äger man inte en ps4 eller Xbox one så klart de här alternativen kan lockas. De verkar ju inte komma kosta mer än nuvarande versioner av dem gör så.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Så FZ vill att vi ska byta till Xbox...

Men ett argument som tar död på nästan alla ovanstående argument nämnt i artikeln ovan, är att PS4(pro) har ett mycket bättre spelutbud. De spel som finns till Xbox kan man ju spela på PC. Man köper ju ändå en spelkonsol i första hand för att spela spel och på den fronten har PS4 mer unikt att erbjuda

Varför byta? Man kan ju ha båda.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Avstängd
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Propaganda..
Seriöst så är detta ett riktigt bra alternativ för mig som är ute efter en UHD Spelare, som att köpa en UHD spelare med en konsol på köpet.. fattar inte hur dom kan gå runt med det priset.

Verkar inte så lätt att få tag på en idag dock, tillverkningsproblem eller något annat?

Det var du som frågade om det i en annan tråd va? Nu minns jag hur det var. Den med 2TB såldes från 2 aug i begränsad upplaga och de med 0,5- och 1TB börjar säljas i slutet av denna månad.

2TB finns fortfarande i vissa butiker, men inte online.

Medlem

Varför köpa en Xbox s om man har en ps4 och kanske köpa en pro då scorpio kommer om ett år, det vore bra dumt för vad har Xbox One som inte Playstation inte har då det kommer till spel som är det primära användningsområdet.

Alla argument utom ett inriktar sig på det som högst irrelevant för en konsol. Visst uhd spelare är fint men då måste man ha en 4k tv med hdr vilket långt från alla har. Konsolen är för spel och just nu ligger Xbox långt efter när deras spel alla kommer till pc och/eller konkurrenterna förutom kanske halo.

Skrivet av Pungvred:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Propaganda..
Seriöst så är detta ett riktigt bra alternativ för mig som är ute efter en UHD Spelare, som att köpa en UHD spelare med en konsol på köpet.. fattar inte hur dom kan gå runt med det priset.

Verkar inte så lätt att få tag på en idag dock, tillverkningsproblem eller något annat?

Det var du som frågade om det i en annan tråd va? Nu minns jag hur det var. Den med 2TB såldes från 2 aug i begränsad upplaga och de med 0,5- och 1TB börjar säljas i slutet av denna månad.

2TB finns fortfarande i vissa butiker, men inte online.

Yepp det var det, tack för feedback!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Är inte det minsta intresserad av varken slim eller scorpio. Har ingen 4k tv och planerar inte att skaffa någon heller. Tycker microsoft prioriterar helt fel. Vill som majoriteten hellre ha 1080 p 60 fps än 4k i låst 30. Den extra processorkraften kunde dessutom ta hand om mer effekter förrutom högre fps. Som en liknelse: köper man en ny bil som både är mer kraftfull och som är snygg att titta på så vill man körasnabbt, inte långsammare och ryckigare. Microsoft tycker tydligen att 4k är ett så bra försäljningsargument att de helt tappat bort omdömmet när det gäller vilken uppsättning av teknik majoriteten av spelarna har hemma.

Redaktör
Skrivet av T.Mani:

Så FZ vill att vi ska byta till Xbox...

Vi vill att ni spelar. På vad bryr vi oss inte om - det bestämmer ni bäst själva. Men den här artikeln berättar om fördelarna hos ett av alternativen.


signatur
Medlem

Det enda vettiga skälet idag är Ultra HD Bluray-spelaren, förutom den och HRD borde det övriga varit självklarheter för 3år sedan.

Fortfarande för svag maskin där merparten av spelen fungerar riktigt dåligt, precis som PS4. Båda saknar också grymma och intressanta exklusiva titlar.

Medlem

Xbox One S och PS4 Pro är bevis på att konsoler i traditionell bemärkelse är påväg bort. Själva grundidén med en konsol är ju att man inte ska behöva bry sig om att uppgradera stup i kvarten, utan istället bara mata in ett spel och köra det på direkten utan tvekan om att det fungerar klanderfritt.

Om den här trenden håller i sig kommer vi att få se nya konsolmodeller mer frekvent, inte helt olikt hur det ser ut på smartphone-marknaden. Både äldre och nyare konsoler kommer att använda samma operativsystem, men generationsskiftena kommer att ske mer odramatiskt i och med att man fasar ut de äldsta konsolerna vartefter kraven på kraftigare hårdvara ökar. Kanske leder det här också till ökad bakåtkompatibilitet på sikt.

Undrar hur länge det räcker innan de har gått "full circle" och gjort konsolerna modulära.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag kan tänka mig uppdatera nästa år när Scorpio kommer ut.

Medlem

Finns bara två saker jag är intresserad av när det gäller konsoler, Priset och spelen och Xbox One S har inte många spel som jag är intresserad av, inte ens de som finns till Windows 10 så då återstår priset och med tanke på att PS4 Pro lanseras om bara två månader så är den betydligt mer intressant.

Men jag ser även film och kanske kan det bli ett köp när den går ner i pris och jag skaffat en TV som stödjer den senaste tekniken.

Medlem

Den ser fortfarande rätt stor ut, synd att de inte gjorde nått med designen. Den ser precis lika dan ut men vit och ett hörn mindre i size.

Redaktör

Den är mycket mindre, plus att du slipper det vulgostora nätagget.


signatur
Avstängd
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Propaganda..
Seriöst så är detta ett riktigt bra alternativ för mig som är ute efter en UHD Spelare, som att köpa en UHD spelare med en konsol på köpet.. fattar inte hur dom kan gå runt med det priset.

Verkar inte så lätt att få tag på en idag dock, tillverkningsproblem eller något annat?

Det var du som frågade om det i en annan tråd va? Nu minns jag hur det var. Den med 2TB såldes från 2 aug i begränsad upplaga och de med 0,5- och 1TB börjar säljas i slutet av denna månad.

2TB finns fortfarande i vissa butiker, men inte online.

Yepp det var det, tack för feedback!

Det var inget. Jag hade sett ordentligt fel. Raderade det jag hade länkat i detta inlägget:)

Avstängd
Skrivet av Tompa:

Den är mycket mindre, plus att du slipper det vulgostora nätagget.

Jag använder min som mediabox. Den står uppe på ena högtalaren och nätenheten hänger vid sidan. Rätt snyggt faktiskt om man gillar den looken

Medlem

Sen kan man ju diskutera att xbox live är bättre än ps+

123
Skriv svar