BBC: al Qaeda Does Not Exist

Medlem
BBC: al Qaeda Does Not Exist

Bra dokumentär om vad Al Qaeda är på riktigt.

http://www.youtube.com/watch?v=mztfFdpd1Rk


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Mycket intressant!

MFC
Medlem

Alla som läst dokumentet som beskriver CIAs agenda för mellanöstern förstår att det är något fuffens bakom Al Quaida.. om jag bara kunde hitta det jävla dokumentet.. har själv läst det men sparade aldrig länken

Ska tillägga att dokumentet är ett dokument från CIA och inget bloggskit.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det jag läst in om ämnet är att Al Quida mer eller mindre upphört att existera som en effektiv organisation.
Istället funderar det numera mer som en "konsultfirma", ett gäng som andra terrorister vänder sig till för att få träning och utbildning.

Man har ett mycket starkt varumärke men en mycket begränsad förmåga att genomföra egna operationer.

Mycket tyder på att Talibanerna och Al Quida underskattade kraften i attacken mot Afghanistan 2001. Talibanerna gjorde misstaget att tro att de kunde gömma sig i sina grottor och oländliga bergskedjor, samt att de tunnelsystem som fanns kunde motstå amerikanska bombattacker.

Den felbedömneingen gjorde att Al Quida mer eller mindre mosades.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

...

Skrivet av Times Online:

Is little Mikey really a terrorist? That is the question America is asking after it emerged that the eight-year-old Cub Scout from New Jersey is frisked every time he flies because his name is on a US terror watchlist.

Michael “Mikey” Hicks, whose father is a US Navy veteran and mother a photojournalist who has flown with the US vice-president, has been the target of extra security measures at airports since he was 2. “Why would a kid be a terrorist?” he asks.

Källa:
[http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/a...]

Jakten på terrorister överträffar jakten på kommunister på 60-70-talet. En hel industri nu är beroende av att jakten intensifieras vilket ger inskränkningar i allt som har med mänskliga rättigheter att göra.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

... Jakten på terrorister överträffar jakten på kommunister på 60-70-talet.

Menar du inte 50-talet? Senast jag kollade var det då McCarthy var aktiv och senatsförhören ägde rum.

MFC
Medlem
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av MFC:

... Jakten på terrorister överträffar jakten på kommunister på 60-70-talet.

Menar du inte 50-talet? Senast jag kollade var det då McCarthy var aktiv och senatsförhören ägde rum.

Nu syftar jag iofs mer på kalla krigets kommunism där folk med andra åsikter i Europa jagades/registrerades.
50-talet var mer .. jakten på kommunister i USA. Kanske lite förvirrande inlägg från början avmig.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler

Det där är ett citat som ofta används men det är egentligen bara felcitering (stor sådan) på nedanstående citat :

"The great masses of the people will more easily fall victim to a big lie than to a small one."

-Adolf Hitler


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Hardboiled15:

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler

Det där är ett citat som ofta används men det är egentligen bara felcitering (stor sådan) på nedanstående citat :

"The great masses of the people will more easily fall victim to a big lie than to a small one."

-Adolf Hitler

Här finns båda med som separata quotes.

http://www.brainyquote.com/quotes/authors/a/adolf_hitler_2.ht...

Men annars har vi ju den här

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.

Adolf Hitler


signatur

I got a Goldenshower.

MFC
Medlem

Låter som varje politikers standard-verktyg


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Hardboiled15:

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler

Det där är ett citat som ofta används men det är egentligen bara felcitering (stor sådan) på nedanstående citat :

"The great masses of the people will more easily fall victim to a big lie than to a small one."

-Adolf Hitler

Här finns båda med som separata quotes.

http://www.brainyquote.com/quotes/authors/a/adolf_hitler_2.ht...

Men annars har vi ju den här

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.

Adolf Hitler

Jag sökte efter lite mer information och jag verkar ha haft fel i mitt första påstående, det är faktiskt Joseph Goebbels som ligger bakom ditt citat ;

“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.”
-Joseph Goebbels.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

säga vad man vill, men Nazisterna var experter på det där området.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Greger:
Skrivet av Hardboiled15:

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler

Det där är ett citat som ofta används men det är egentligen bara felcitering (stor sådan) på nedanstående citat :

"The great masses of the people will more easily fall victim to a big lie than to a small one."

-Adolf Hitler

Här finns båda med som separata quotes.

http://www.brainyquote.com/quotes/authors/a/adolf_hitler_2.ht...

Men annars har vi ju den här

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.

Adolf Hitler

Jag sökte efter lite mer information och jag verkar ha haft fel i mitt första påstående, det är faktiskt Joseph Goebbels som ligger bakom ditt citat ;

?If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.?
-Joseph Goebbels.

K då hade båda fel helt enkelt:)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av IceMan:

säga vad man vill, men Nazisterna var experter på det där området.

Hoppas du inte var ironisk nu för de var verkligen experter på att veta hur man skulle ljuga för befolkningen och komma iväg med det.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Ni lever alla i en lögn. Afghanistan finns inte i verkligheten och har inga bevis för att ha existerat innan 2001. Ett bild bevis från FBI arkiv har läkt ut.

Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Greger:

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler

Wise men make proverbs,
but fools repeat them.
/Samuel Palmer

FAIL på er! Endast fånigt att hålla på att memorera översatta citat.
/TheHarmlessWarrior

Dessutom var det Lenin som sa "En lögn sagd tillräckligt ofta blir en sanning"

Det är inte på orginal språk men det är på modersmål vilket iaf är bättre än engelska.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag såg hela den här dokumentären för ett tag sen. Helt klart intressant.

Edit: Btw, om nån är intresserad så är klippet taget från "Shadows in The Cave", tredje och sista delen i en dokumentärserie som heter "The Power of Nightmares", gjord av Adam Curtis.

Curtis får dessutom bonuspoäng för att han använder musik av John Carpenter från filmerna "Prince of Darkness" och "Halloween" hehe. Awsome sauce.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.

Hitler

A lie told often enough becomes truth- V. Lenin

1
Skriv svar