Konkurrensen från PC drev fram Playstation 4 Pro

Robot
Konkurrensen från PC drev fram Playstation 4 Pro
Medlem
Konkurrensen från PC drev fram Playstation 4 Pro
Medlem

"snyggare grafik samt högre bilduppdatering" (?)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Citat:

Detta specifikt från folk som vill ha den bästa grafiska upplevelsen, och Playstation 4 Pro är alltså ett sätt att försöka hålla dem kvar inom Sonys ekosystem.

Genom att hämta prestanda liknande en 3-4000kr gpu från 2012?

Kanske dags att sluta jaga den där rosa draken och koncentrera sig på att göra nya intressanta och bra spel istället som inte segar i 25-45fps.

Medlem

Jag säger bull. Man köper en ps4 för spelen som bara finns till ps4, och då pro inte har en suck mot pc grafiskt eller fps med dom speccen så har dom i så fall failat ganska gravt.

Medlem

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Sen ska man aldrig jämföra konsol med PC på det sättet, då konsoller oftast kan kräma ur mer prestanda ur hårdvara.

Blir nog ingen Pro för mig. Klarar mig bra med min PS4 och PCn.

Medlem

Är ganska troligt att dom inte kollade på Xbox, då jag kan tänka mig att dom började utveckla sina "Plus"-utgåvor ungefär samtidigt... Troligare är att båda företagen kollade på samma siffror som Andrew House nämner samt hur det funkar med mobiler och kom till ungefär samma slutsats.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

kunde man ju aldrig trott.

Medlem

Nu är det väl olika bland spel men det man läst är ju att dom prioriterar fetare grafik å högre upplösning och att det fortsatt kommer tugga på i 30fps. Så med andra ord, tack men nej tack.

Inaktiv

På vilket sätt driver PC på kravet på 4k upplösning i spel på Playstation? 1080p är den absolut vanligaste upplösningen på PC och duger gott än idag. Det är en högre framerate som konsolspelare vill ha, 30fps är inte ok.
Så tyvärr Sony, er nya konsolsatsning kunde inte vara mer felriktad.

Medlem

Jag har helt lagt ner mitt spelande på min PS4 och Xbox One, sedan jag i början på maj i år, köpte min speldator som krossar konsolerna. Sedan köper jag spelen för halva summan mot vad konsolspelen kostar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Det har siats en hel del kring denna konsolgeneration. Det är lite lustigt att PS4 och Xbone titulerats "den sista konsolgenerationen" och så kommer det nya maskiner efter bara 3 år typ.
Jag ser det här som ett experiment med att försöka hålla jämna steg med PC (duh) samt en konsekvens av att Generation 8-konsolerna i princip tvingades fram trots att det ej skett något massivt tekniskt språng som motiverade för hårdvaruutvecklarna att släppa nya maskiner just då.
Spelarna var griniga över att PC-spelen var så pass mycket snyggare och ville ha fräsigare konsoler medan MS och Sony egentligen ville vänta - och det här blir resultatet. Nästan alla spel som är exklusiva för gen 8 hade lätt kunnat spelas på gen 7-hårdvara om bara visst grafiskt godis skalades bort.
Det är snarare PS4 och XBONE som var generation 7.5 än dessa nya värstingar som är 8.5

Dock är det så här i en bransch som är så känslig för spelarnas önskemål och där prognoser slår fel hela tiden.
Nintendo har högt och tydligt proklamerat att de inte är intresserade av mobilspel.
MS och Sony sa att deras konsoler skulle hålla i 10 år innan de blev utbytta.
Crytek sa att de skulle fokusera 100 % på F2P-spel.

Phil Fish sa att han aldrig skulle porta Fez till andra format än Xbox 360

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Playstation 5.......

Intressant hur allt ska jämföras med Scorpio som trots allt är över ett år tills den släpps.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Det enda sony har är konsolexklusiva spel och trångsynta fans, annars skulle konsolen dött för längesen. Tanke på förändringarna och deras nuvarande vision borde folk veta bättre än att köpa ps4 pro.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Påskmust:

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Playstation 5.......

Intressant hur allt ska jämföras med Scorpio som trots allt är över ett år tills den släpps.

Det är väl ändå ytterst relevant att jämföra Playstation 4 pro med Scorpio då de i stor utsträckning konkurrerar om samma konsumenter.

Medlem
Skrivet av Millen:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Påskmust:

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Playstation 5.......

Intressant hur allt ska jämföras med Scorpio som trots allt är över ett år tills den släpps.

Det är väl ändå ytterst relevant att jämföra Playstation 4 pro med Scorpio då de i stor utsträckning konkurrerar om samma konsumenter.

Skulle säga Xbox One S just för att båda slåss om julhandeln i år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Sen ska man aldrig jämföra konsol med PC på det sättet, då konsoller oftast kan kräma ur mer prestanda ur hårdvara.

Blir nog ingen Pro för mig. Klarar mig bra med min PS4 och PCn.

Mja jag tror inte man kan enbart kolla på teraflops då ett geforce 1060 (~4.4tflops) är markant bättre än tex ett radeon 470 (~4 9tflops) som fortfarande verkar bättre än vad som kommer sitta i Pro.

Sen gällande det här med att konsoler kan kräma ur mer än PC. Tja kanske det om det är rätt förutsättningar. Sällan det verkar hända, för kollar man på merparten av spelen som släpps till PS4 senaste åren så kan en lite kraftfullare PC nästan alltid få ut lika bra eller bättre resultat.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQbCPWtOQp0FoY_-7GwWSE...

Risken nu är väl snarare att prestandan på konsolerna kommer bli ännu mer lik den på PC då den ska anpassas till flera olika versionen, PS4 vanilla, PS4 Pro 1080p, PS4 Pro "4K". Sen måste allt fortfarande anpassas till en väldigt svag CPU, troligtvis just pga av den många spel fastnar i 30fps träsket.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Påskmust:

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Sen ska man aldrig jämföra konsol med PC på det sättet, då konsoller oftast kan kräma ur mer prestanda ur hårdvara.

Blir nog ingen Pro för mig. Klarar mig bra med min PS4 och PCn.

Mja jag tror inte man kan enbart kolla på teraflops då ett geforce 1060 är markant bättre än tex ett radeon 470 som fortfarande verkar bättre än vad som kommer sitta i Pro.
[info]http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/11958?key=c129be4b...[/info]

Sen gällande det här med att konsoler kan kräma ur mer än PC. Tja kanske det om det är rätt förutsättningar. Sällan det verkar hända, för kollar man på merparten av spelen som släpps till PS4 senaste åren så kan en lite kraftfullare PC nästan alltid få ut lika bra eller bättre resultat.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQbCPWtOQp0FoY_-7GwWSE...

Man kan optimera oerhört mycket mer när man utvecklar mot fasta specs. "Problemet" med detta idag är att spelen är multiplattform vilket innebär att de flesta spelen portas och inte utvecklas från grunden mot de specsen.

Man måste oftast gå tillbaka flera år i tiden för hitta en tid där optimerade spel på konsol var vanligt. Ta t.ex. Rallisport Challenge 2 till Xbox. Förmodligen det snyggaste spelet den generationen och ändå rullar det på i stabila 60fps. Verkligen imponerande att de kramade ur så mycket prestanda ur Xboxen. Metroid Prime är ett annat bra exempel trots att det var tidigt i konsolens livstid.

Bästa exemplet idag är nog iOS. Säga vad man vill om Apple, men de kodar mot mycket färre enheter än någon annan och därför kan de toppa benchmarksen trots svagare hårdvara än konkurrenterna.

Medlem
Skrivet av anon_319742:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Påskmust:

Ska man räkna teraflops så hamnar den på nivå som ett 1060 ungefär, vilket är en klar förbättring men inte så jätteimponerande , framför allt inte om man ska jämföra med Scorpio.

Sen ska man aldrig jämföra konsol med PC på det sättet, då konsoller oftast kan kräma ur mer prestanda ur hårdvara.

Blir nog ingen Pro för mig. Klarar mig bra med min PS4 och PCn.

Mja jag tror inte man kan enbart kolla på teraflops då ett geforce 1060 är markant bättre än tex ett radeon 470 som fortfarande verkar bättre än vad som kommer sitta i Pro.
[info]http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/11958?key=c129be4b...[/info]

Sen gällande det här med att konsoler kan kräma ur mer än PC. Tja kanske det om det är rätt förutsättningar. Sällan det verkar hända, för kollar man på merparten av spelen som släpps till PS4 senaste åren så kan en lite kraftfullare PC nästan alltid få ut lika bra eller bättre resultat.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQbCPWtOQp0FoY_-7GwWSE...

Man kan optimera oerhört mycket mer när man utvecklar mot fasta specs. "Problemet" med detta idag är att spelen är multiplattform vilket innebär att de flesta spelen portas och inte utvecklas från grunden mot de specsen.

Man måste oftast gå tillbaka flera år i tiden för hitta en tid där optimerade spel på konsol var vanligt. Ta t.ex. Rallisport Challenge 2 till Xbox. Förmodligen det snyggaste spelet den generationen och ändå rullar det på i stabila 60fps. Verkligen imponerande att de kramade ur så mycket prestanda ur Xboxen. Metroid Prime är ett annat bra exempel trots att det var tidigt i konsolens livstid.

Bästa exemplet idag är nog iOS. Säga vad man vill om Apple, men de kodar mot mycket färre enheter än någon annan och därför kan de toppa benchmarksen trots svagare hårdvara än konkurrenterna.

Aldrig sett bevis på att det är så oerhört mycket mer dock, tror också det är något av en myt. Ganska svårt att jämnföra rakt av också, inte som att ett relativt simpelt rally spel kan direkt jämnföras med tex Battlefield 1942 som släpptes samma år. Speciellt med tanke på att alla konsolspel då fortfarande kördes i sämre upplösning än vad Quake från 1996 klarade av.

Det som snarare sticker ut är hur man använder tekniken. Shadow of Colossus tex har fortfarande imponerande animationer. Half Life 2 har fortfarande bättre ansiktsanimationer och mer trovärdiga npc:er än många moderna AAA-spel och dess fysik är fortfarande mycket mer imponerande tack vare hur den används i spelet, allt ifrån ljuddesign, fiendedesign, vapendesign, leveldesign osv.

Det här är dock något jag nästan aldrig ser i dagens spel. Trots all teknik känns många av dagens spel mer plastiga och falska än förr. Saknar känsla, ingen närvarå, kass mekanik och response, allt för mycket push x to continue. Myckte pga av just den här fixeringen med att uppnå "cinematic experince". ala 30fps bloomblurrfiltertint bs, där allt ska skötas åt dig när du sitter och slöar på soffan.

Medlem

Alla ni PC-spelare gnäller på att konsollerna är så sega och drar ner utvecklingen. Och nu kommer några nya uppdaterade konsoller och då gnäller ni på det också. Blev ni alla bortglömda som barn?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Känns som att pc-spelare skiter fullständigt i hur konsollmarknaden ser ut. (Mig själv intäknad). Det enda jag sett är kritik mot själva reklamen och mot fanboys.

Däremot är det intressant för dem som använder både pc och konsol.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Alla ni PC-spelare gnäller på att konsollerna är så sega och drar ner utvecklingen. Och nu kommer några nya uppdaterade konsoller och då gnäller ni på det också. Blev ni alla bortglömda som barn?

Om vi snackar Scorpio så har du en poäng då det faktiskt finns rejält med kraft i i den burken på pappret, men vad gäller PS4 Pro så känns det som mer av samma som innan, grafik motsvarande medium inställningar fast i "4k", ingen PC gamer blir impad av det.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Pretorian24:

Alla ni PC-spelare gnäller på att konsollerna är så sega och drar ner utvecklingen. Och nu kommer några nya uppdaterade konsoller och då gnäller ni på det också. Blev ni alla bortglömda som barn?

Om vi snackar Scorpio så har du en poäng då det faktiskt finns rejält med kraft i i den burken på pappret, men vad gäller PS4 Pro så känns det som mer av samma som innan, grafik motsvarande medium inställningar fast i "4k", ingen PC gamer blir impad av det.

Nej. om den har typ rx480 prestanda så är den bättre än de flesta PC, dessutom så kodas spel till konsol närmare arkitekturen så det kan vara grymt effektivt.

"PS4 boasts a 1.84 teraflop GPU that's based on AMD's Radeon technology. The Xbox One graphics chip, also with an AMD Radeon GPU, has a pipeline for 1.31 teraflops."

PS4 pro ryktas bli ca 4tflop, det är rejält snabbare än nuvarande.

Scorpio har nog ca 1tflop till, men den kommer iofs mycket senare också.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Pretorian24:

Alla ni PC-spelare gnäller på att konsollerna är så sega och drar ner utvecklingen. Och nu kommer några nya uppdaterade konsoller och då gnäller ni på det också. Blev ni alla bortglömda som barn?

Om vi snackar Scorpio så har du en poäng då det faktiskt finns rejält med kraft i i den burken på pappret, men vad gäller PS4 Pro så känns det som mer av samma som innan, grafik motsvarande medium inställningar fast i "4k", ingen PC gamer blir impad av det.

Nej. om den har typ rx480 prestanda så är den bättre än de flesta PC, dessutom så kodas spel till konsol närmare arkitekturen så det kan vara grymt effektivt.

"PS4 boasts a 1.84 teraflop GPU that's based on AMD's Radeon technology. The Xbox One graphics chip, also with an AMD Radeon GPU, has a pipeline for 1.31 teraflops."

PS4 pro ryktas bli ca 4tflop, det är rejält snabbare än nuvarande.

Scorpio har nog ca 1tflop till, men den kommer iofs mycket senare också.

Det är väl bekräftat att PS4 Pro har en AMD baserad polaris grafikdel på runt 4.2tflops, vilket är en ganska bra bit ifrån en rx480 (5.8tflops). Alla som har en 5-7år gammal sketen i5:a med ett geforce 1060, radeon 480 eller liknande kommer troligtvis få allmänt mycket bättre prestanda jämnfört med PS4 Pro.

Inget av det Sony visade upp är speciellt imponerande. Uppskalad 4K i 30fps med medium/high settings har inte varit svårt att uppnå de senaste åren, även på medelbra speldatorer.

Sen igen, att allt kan vara så grymt effektivt till konsol, tja kanske men i praktiken har det inte visat sig stämma
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQbCPWtOQp0FoY_-7GwWSE...
Så det argumentet håller ju inte.

Dessutom kan även dagens PC spel med Vulcan och DX12 också kodas mycket effektivare och visst görs det rätt kan man se en markant ökning, typ 40% men inga mirakel som många verkar tro det fungerar.

Det man annars främst gör på konsol för att "optimera" och hålla uppe livslängden är att bara ta bort en massa detaljer, göra det mer linjärt, försimpla AI och fysik, sänka upplösningen och fps:en etc.

Scorpio rycktas om en grafikdel som kommer få runt 6tflops, dock kan den möjligtvis få en AMD Zen processor vilket i så fall vore en rejäl skillnad mot dagens Jaguar som sitter i båda konsolerna. Speciellt potentialen att få ut stabila 60fps i krävande AAA-spel.

Sen kan mycket hända på ett år, 6tflops är nog inte är lika märkvärdigt då och om de ändå blir fast med Jaguar CPU:n kommer den flaskhalsa en hel del, precis som den kommer fortsätta göra på PS4 Pro.

Gnällkuk

Har otroligt svårt att se att det blir ett stort avbräck på konsolsidan för att de vill ha bättre grafik och därför väljer PC. Nu berättar ju inte Steam hela sanningen men ser man till vanligaste hårdvaran då tror jag knappast att majoriteten spelar samma eller PC-exklusiva titlar med högre grafikinställningar och/eller upplösning.

Andelen intressanta titlar som framför allt inte finns på PC är den stora skillnaden. GTA V lär ha sålt många spelstationer t ex. men att de sen flytt till PC känns tveksamt. Antagligen spelade de redan t ex. wow, cs:go, dota eller lol tidigare och tröttnade helt enkelt på utbudet och återvände till något kärt.

PRO pushar 4k och HDR, men vi har fortfarande en försvinnande liten del spel i 60fps. Må hända att 60fps är svårare att sälja in än 4k rent visuellt, men hur vanligt är set att MSN har en 4k-tv idag eller har råd att köpa en på ett internationellt snitt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Endast sony fanboys går på dessa bedrägeri sony håller på med.

Medlem

Förmodligen sant men ändå ljugerier. Dom ansåg att dom inte tjänade så bra på en så klen konsol så fort som tekniken rörde sig.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Pretorian24:

Alla ni PC-spelare gnäller på att konsollerna är så sega och drar ner utvecklingen. Och nu kommer några nya uppdaterade konsoller och då gnäller ni på det också. Blev ni alla bortglömda som barn?

Om vi snackar Scorpio så har du en poäng då det faktiskt finns rejält med kraft i i den burken på pappret, men vad gäller PS4 Pro så känns det som mer av samma som innan, grafik motsvarande medium inställningar fast i "4k", ingen PC gamer blir impad av det.

Nej. om den har typ rx480 prestanda så är den bättre än de flesta PC, dessutom så kodas spel till konsol närmare arkitekturen så det kan vara grymt effektivt.

"PS4 boasts a 1.84 teraflop GPU that's based on AMD's Radeon technology. The Xbox One graphics chip, also with an AMD Radeon GPU, has a pipeline for 1.31 teraflops."

PS4 pro ryktas bli ca 4tflop, det är rejält snabbare än nuvarande.

Scorpio har nog ca 1tflop till, men den kommer iofs mycket senare också.

Det är väl bekräftat att PS4 Pro har en AMD baserad polaris grafikdel på runt 4.2tflops, vilket är en ganska bra bit ifrån en rx480 (5.8tflops). Alla som har en 5-7år gammal sketen i5:a med ett geforce 1060, radeon 480 eller liknande kommer troligtvis få allmänt mycket bättre prestanda jämnfört med PS4 Pro.

Inget av det Sony visade upp är speciellt imponerande. Uppskalad 4K i 30fps med medium/high settings har inte varit svårt att uppnå de senaste åren, även på medelbra speldatorer.

Sen igen, att allt kan vara så grymt effektivt till konsol, tja kanske men i praktiken har det inte visat sig stämma
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQbCPWtOQp0FoY_-7GwWSE...
Så det argumentet håller ju inte.

Dessutom kan även dagens PC spel med Vulcan och DX12 också kodas mycket effektivare och visst görs det rätt kan man se en markant ökning, typ 40% men inga mirakel som många verkar tro det fungerar.

Det man annars främst gör på konsol för att "optimera" och hålla uppe livslängden är att bara ta bort en massa detaljer, göra det mer linjärt, försimpla AI och fysik, sänka upplösningen och fps:en etc.

Scorpio rycktas om en grafikdel som kommer få runt 6tflops, dock kan den möjligtvis få en AMD Zen processor vilket i så fall vore en rejäl skillnad mot dagens Jaguar som sitter i båda konsolerna. Speciellt potentialen att få ut stabila 60fps i krävande AAA-spel.

Sen kan mycket hända på ett år, 6tflops är nog inte är lika märkvärdigt då och om de ändå blir fast med Jaguar CPU:n kommer den flaskhalsa en hel del, precis som den kommer fortsätta göra på PS4 Pro.

Mycket liten del till PC kodas "close to metal" men det är som sagt mer vanligt till konsoler, dessutom så blir optimeringsjobbet enklare med ett fåtal maskiner att koda till. Att de fortfarande inte klarar hög FPS är ett resultat av att försöka göra en liten maskin som inte äter för mycket energi, annars så blir de ju snabbt överhettade. Så visst, konsoler är sega men de har inte på lång tid varit så nära PCs standard som nu. När PS3 kom så var den så kraftfull för att användas militärt enligt nyheter men fortfarande så var det en vanlig PAL/NTSC upplösningsmaskin som inte hade en chans mot PC, men nu är de som sagt närmare än någonsin, speciellt eftersom MS och Sony ser till att uppdatera maskinerna oftare.

Att det sedan inte räcker till 4k är inte någon överraskning för det gör ju knappt 1080 heller, tyvärr så är det så marknaden fungerar, stora siffror låter imponerande och då är det precis det man marknadsför. Min 480 8GB är inte särkilt VR duglig heller, men förstås så marknadsförs det som ett VR kort.

Den genomsnittliga PCn är som sagt inte särkilt snabb: http://www.digitaltrends.com/computing/average-gaming-pc/
När pro kommer ut så har den snabbare GPU än de flesta har till sin PC. CPU:t är fortfarande dåligt och risken är fortfarande stor att man hos spelutvecklarna satsar på snygga bilder iställer för 60fps i rörelse, men det är inte maskinens fel utan spelutvecklarnas fokus.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

PRO pushar 4k och HDR, men vi har fortfarande en försvinnande liten del spel i 60fps. Må hända att 60fps är svårare att sälja in än 4k rent visuellt, men hur vanligt är set att MSN har en 4k-tv idag eller har råd att köpa en på ett internationellt snitt?

Med tanke på att du får en 40-50" 4k TV för runt 5000 spänn idag, så är det inte så ovanligt att folk har råd med det.

Medlem

"Ekosystem" - makes sense för att det växer vilda fikon i tv-soffan, som också huserar tre fridlysta blommor och en försurad regnskog.

12
Skriv svar