Nystartad Rust Server ''RustyDay''

Medlem
Nystartad Rust Server ''RustyDay''

Halloj!

Tänkte bara checka läget och se om det finns folk som är intresserade av Rust här?

Jag och en kompis har nyligen startat en ny server (8 sept) och söker spelare!
Vårat mål med servern är att skapa en bra server med aktiva adminer utan använding av något slags fusk. Eftersom jag jobbar hemifrån så har jag tillgång till servern typ 24/7.

Servern är nära till ''Vanilla'', enda skillnaden är att man får 2 gånger mer resources och 2 gånger mer XP, så det går lite fortare att komma igång. Även att man kan stacka vissa saker x2 har lagts till efter request.

Servern har även tillgång till ''live-map'' vilket gör att du och dina vänner kan se vart ni befinner er på kartan utan att behöva fråga ''vart är du!?'' hela tiden
Den hittar du här: http://playrust.io/map/?185.62.206.115:28295

Så här ser reglerna ut (Engelska)

-No Griefing
-No Spamming
-Respect all Players
-No Racist or Sexist Remarks
-No Admin Abuse
-No Cheating (Obviously)

Du hittar servern under ''Modded'' och därifrån så söker du bara på ''RustyDay''.

Let me know, skulle vara sjukt kul med nytt folk!

(Ps. Namnet på servern är egentligen bara en placeholder för tillfället. Men jag tänker att om vi får in tillräckligt med spelare från FZ på servern så kanske vi kan göra det till en o-officiell FZ Server!)

Medlem

Min polare tipsade om servern så jag tänkte hoppa in igår men då verkade det som att den var offline. Kommer den komma upp igen inom den närmsta tiden?

Medlem
Skrivet av borickard:

Min polare tipsade om servern så jag tänkte hoppa in igår men då verkade det som att den var offline. Kommer den komma upp igen inom den närmsta tiden?

Kul att höra!

Hmm, vilken tid försökte du hoppa in på servern? Den ska ha varit online hela dagen igår. Den är online nu iallafall

Medlem
Skrivet av borickard:

Min polare tipsade om servern så jag tänkte hoppa in igår men då verkade det som att den var offline. Kommer den komma upp igen inom den närmsta tiden?

Av någon anledning så har servern varit nere även fast det stått att den varit online... Skumt. Har gjort en restart och allt ska fungera felfritt nu, ni är varmt välkommna

Medlem
Skrivet av Houratronic:
Skrivet av borickard:

Min polare tipsade om servern så jag tänkte hoppa in igår men då verkade det som att den var offline. Kommer den komma upp igen inom den närmsta tiden?

Av någon anledning så har servern varit nere även fast det stått att den varit online... Skumt. Har gjort en restart och allt ska fungera felfritt nu, ni är varmt välkommna

Grymt! Den var nere från igår kväll och hela dagen, men det kanske du upptäckte då.

Hoppar nog in ikväll då!

Medlem

Edit: Vi har nu döpt om servern till RustyDay, och gjort den till EU istället så vi inte begränsar den till EU/SWE. Förhoppningsvis får vi in lite mer spelare med detta I nuläget har vi runt 8-15 spelare dagligen, men skulle vara grymt om fler folk vill hoppa in!

Medlem

I och med att det har varit svårt att få population på våran server och nu när nya komponent systemet har bytt ut XP systemet så har vi ändrat serven en del.

Från i förrgår så tog vi bort alla mods och servern är nu community (Vanilla) samt att servern blev wipad igår.
Vi kommer att wipa servern en gång per månad (nästa wipe blir 2016-12-01)

Servern bannar automatiskt personer som har VAC ban på sitt konto.
Decay är avstängt
Map Size 3500

Sker det problem eller om man har en fråga så får man tag på admins genom att skriva just admin på servern, så får vi popup om det!

Vore kul att få lite nytt folk på servern
Trevlig helg!

1
Skriv svar