Robot
NHL 17

EA Sports fortsätter att slipa på sin allt mer blanka is.

#nhl-15, #ea-sports, #nhl-16, #nhl-17, #theme-park, #nhl-18


Medlem
NHL 17

Längtar, spelar i princip endast EASHL dock

Skribent
Skrivet av TheConsul:

Längtar, spelar i princip endast EASHL dock

Det verkar vara mångas favorit. Gillar det också, men jag uppskattar att ha full kontroll över allting och då är Franchiseläget det jag oftast spelar.

Medlem

Varför fortsätta göra spel i denna serie när den nådde perfektion redan 1995 på Megadrive?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Varför fortsätta göra spel i denna serie när den nådde perfektion redan 1995 på Megadrive?

Den där kommentaren läser man varje gång.
Det är ju inte så.(enligt mej) Har spelat serien sedan 94 på megadrive, för att sedan spela det på PC 95, och sen xbox kom, på den. Tycker dock det var roligast 2006 (tror jag) när 2k blandade sej i leken och gjorde det bättre ett par år där. Håller dock med om att det varit stiltje några år nu.

Medlem

Äntligen riktiga landslagsdressar som jag saknat något enormt mycket. Illa i de senaste NHL spelen när man körde med landslag var ju att tröjorna inte var äkta som de faktiskt fanns med i spelen för typ 10 år sedan. Även möjligheten att spela på de mindre NHL rinkarna togs också bort vilket sög. Roligare att spela på mindre rink i spelen, imo. Nu är den funktionen tillbaka iaf. Spelat hockey själv i 14 år så licenser är mycket viktigt för egen del...

World Cup läget är det jag mest ser fram emot i årets "NHL 17".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Helvete hoppas fortfarande på en ett nytt nhl 94

Medlem

Jag och en polare brukar lira be a gm med låsta offensiva positioner. Ens egna AI backar är totalt tappade bakom flötet i nhl 16. Knappt någon förbättring från Nhl 12 alls och jag tror knappast att dom arbetat något på det till den här versionen.
Skulle vara kul om dom fixade spelet på isen innan dom lägger in en massa krimskrams.

Medlem

Inte pc
Nästa år kanske....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hårdkaliber:

Helvete hoppas fortfarande på en ett nytt nhl 94

Jag hade NHL legacy edition på ps3 och där fanns det ett NHL 94-läge. Med blå is, ingen puckkontroll med spakarna osv. Var rätt skoj. I princip ett NHL 94 med modern grafik.

Medlem

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Det var ännu mer kommedi med arne hägerfors och ankan parmström än vad det är med dessa amerikanska som är nu för tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Skrivet av Molotov:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Det var ännu mer kommedi med arne hägerfors och ankan parmström än vad det är med dessa amerikanska som är nu för tiden.

Ha ha, ja. Men det hade en viss charm i all sin likstelhet.

Medlem

Slagsmål - det är fortfarande så i hockey alltså?

Det var sjysst i Blades of Steel, men man trodde att det hade försvunnit vid detta laget...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Skrivet av Molotov:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Det var ännu mer kommedi med arne hägerfors och ankan parmström än vad det är med dessa amerikanska som är nu för tiden.

Ha ha, ja. Men det hade en viss charm i all sin likstelhet.

Ja när Arne skulle säga Phoenix Coyotes inför matchen höll man ju på att dö av skratt. Så förlorade man alla mot Coyotes också för det gick inte att hitta fokuset igen...

Medlem

Har inte spelat ett enda av dem då det inte är inom mitt intresseområde, men blir det inte knepit att släppa spel årligen där innehållet är exakt likadant varje gång, och den den enda variationen kan ligga i små finesser och förbättrade animationer?
Känns som att man borde kunna köpa detta spel lika ofta som man köper grafikkort för att få uppleva lite riktig "oooh"-känsla.

Medlem

NHL 2015 var ju bra men jag har inte spelat så många NHL så...

Skribent
Skrivet av beastN:

NHL 2015 var ju bra men jag har inte spelat så många NHL så...

Spelmässigt var det ju helt okej. Men bland fansen är det utan tvekan ett svart får på grund av allt som saknades i det.

Skrivet av Ender:

Har inte spelat ett enda av dem då det inte är inom mitt intresseområde, men blir det inte knepit att släppa spel årligen där innehållet är exakt likadant varje gång, och den den enda variationen kan ligga i små finesser och förbättrade animationer?
Känns som att man borde kunna köpa detta spel lika ofta som man köper grafikkort för att få uppleva lite riktig "oooh"-känsla.

Ja, det är ju problemet med de här årliga serierna. NHL 17 är ett väldigt bra spel, men det är svårt att bedöma det som ett eget, fristående spel när det är så himla likt förra årets utgåva.

Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Skrivet av Molotov:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Det var ännu mer kommedi med arne hägerfors och ankan parmström än vad det är med dessa amerikanska som är nu för tiden.

Ha ha, ja. Men det hade en viss charm i all sin likstelhet.

Ja när Arne skulle säga Phoenix Coyotes inför matchen höll man ju på att dö av skratt. Så förlorade man alla mot Coyotes också för det gick inte att hitta fokuset igen...

Ha ha ha! Precis så.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av beastN:

NHL 2015 var ju bra men jag har inte spelat så många NHL så...

Spelmässigt var det ju helt okej. Men bland fansen är det utan tvekan ett svart får på grund av allt som saknades i det.

Skrivet av Ender:

Har inte spelat ett enda av dem då det inte är inom mitt intresseområde, men blir det inte knepit att släppa spel årligen där innehållet är exakt likadant varje gång, och den den enda variationen kan ligga i små finesser och förbättrade animationer?
Känns som att man borde kunna köpa detta spel lika ofta som man köper grafikkort för att få uppleva lite riktig "oooh"-känsla.

Ja, det är ju problemet med de här årliga serierna. NHL 17 är ett väldigt bra spel, men det är svårt att bedöma det som ett eget, fristående spel när det är så himla likt förra årets utgåva.

Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Skrivet av Molotov:
Skrivet av xverminator:

Önskar det kunde finnas Svenska kommentatorer igen, varför slutade dom med det?

Det var ännu mer kommedi med arne hägerfors och ankan parmström än vad det är med dessa amerikanska som är nu för tiden.

Ha ha, ja. Men det hade en viss charm i all sin likstelhet.

Ja när Arne skulle säga Phoenix Coyotes inför matchen höll man ju på att dö av skratt. Så förlorade man alla mot Coyotes också för det gick inte att hitta fokuset igen...

Ha ha ha! Precis så.

Jag är nöjd sålänge man kan spela 1 mot 1 på delad skärm så är inte så kräsen

Medlem

Köpte NHL 16 nyligen på ps store för 150 kr :). Så ska testa det framöver. Sist spelade jag NHL 11.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Ändrar något på vad jag sa innan åskådning. Nhl 17 ser riktigt likt ut nhl 94 och de är snabbt. Klart de finns nog förbättringar.

Inaktiv

har nu sett 5on5 matcher de har lång delay. om grafikkortet bara håller 60fps och påtryckningar från nätverkskortet blir de inte bra.
Det ser mindre bättre ut. De kan till och med vara så att dom som spelar har dålig uppkoppling. Hur man löser de? Ja se till ett ordentligt grafikkort i xboxen så spelar de ingen roll för dig som spelar.

Inaktiv

alternativt en tung processor.

Inaktiv

hade nog hellre sett tyngre grafikkort.

Inaktiv

hehe kanske inte ska gå för långt men tänk er nhl matcher i 144/240hz

1
Skriv svar