Battlefield 1, vad tycks?

Medlem
Battlefield 1, vad tycks?

Goddag alla FZare.

Nu har betan till detta lir varit ute ett tag, och har själv spelat till lvl 38... Och måste säga att jag älskar detta spel. Fyfan vad roligt det är, grafiken är helt underbar, optimeringen är perfekt. Ljudet är som vanligt, asbra. Gillar hur dom har skruvar upp förstörelsen till max, med kratrar och hus förstörelse!

Skapade även ett montage igår som ni gärna får kolla in


signatur
Medlem

Jo spelet är bra men dom har fortfarade problem med aimbot och ESP hack så som alla andra bf spel dom måste ge folk som använder det hårdare straff ban på 10 min funkar aldrig. Sånt förstör spelet.

sist jag spela sköt sniper ihjäl en från andra sidan kartan eller assult tog machinegun på 1000 m Sedan måste dom skruva ner tank dmg lite för som det är nu är det mycket camping i tanks

Medlem

Tycker det är mer CoD aktigt än tidigare titlar. Mycket mer Run N Gun.
Samma sak alldeles för mycket snipers. Fast åsido sniper är det enda jag tyckt vara kul att köra förutom pilot i BF1.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Snygg video, bra redigerat! Blev sugen på att dra ner betan och testa!

Medlem
Skrivet av PerAstra:

Snygg video, bra redigerat! Blev sugen på att dra ner betan och testa!

Tack! .ja passa på medans du kan och skapa din egna uppfattning, är väldigt bra optimerat och inte alls tungdriven heller vilket är ett plus!


signatur
Medlem

Snipers överallt, Full auto i ryggen point blanc på en snubbe (med träffindikator) han vänder sig om och klubbar ihjäl mig.
INTE en jävel som försöker teamplay:a lite o ge orders då dom e squadleader... Japp, det e Battlefield alright...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Snipers överallt, Full auto i ryggen point blanc på en snubbe (med träffindikator) han vänder sig om och klubbar ihjäl mig.
INTE en jävel som försöker teamplay:a lite o ge orders då dom e squadleader... Japp, det e Battlefield alright...

Tänk att de kan skilja sig så mycket från person till person hur ens upplevelse är! Dock spelar jag alltid med ett gäng polare över Teamspeak, så har aldrig de problemet med Squadleaders som inte ger order. Och vi brukar gå i samlad trupp å samarbeta. Är hands down den bästa spelupplevelsen iår för mig!


signatur
Medlem

Fräsigt montage! Riktigt stiligt med ensamma ökenryttaren på slutet. Så där många kills har inte jag totalt ens

Jag tycker spelet är väldigt kul. I vanlig ordning blir det ännu kuligare när man spelar tillsammans med folk man känner men även på egen hand är det skoj. Vackert, skön känsla. Tror jag ska köpa det faktiskt!

Medlem
Skrivet av returpack:

Oj, det var inte så bra. Hmm undra om det ska va client side i färdiga spelet sen å...

EDIT: Trevlig text om bf1 http://www.pcgamer.com/surprisingly-wwi-is-exactly-where-batt...

Medlem
Skrivet av Davwve:

Goddag alla FZare.

Nu har betan till detta lir varit ute ett tag, och har själv spelat till lvl 38... Och måste säga att jag älskar detta spel. Fyfan vad roligt det är, grafiken är helt underbar, optimeringen är perfekt. Ljudet är som vanligt, asbra. Gillar hur dom har skruvar upp förstörelsen till max, med kratrar och hus förstörelse!

Någonting som jag har noll förståelse för är hur de lyckas skruva in samma problem i alla spel.
Hit lag, hit detection och samma jävla cheats som vi sett sedan BC2.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av returpack:

Läser man lite i kommenterna så visar det sig att det är en bugg, det är inte client side

Medlem

Battlefront med första-världskriget reskin...Nä men allvarligt Dice ha sneglat för mycket på CoD på sista tiden. Vet inte exakt hur det gick till under första världskriget, men är ganska säker på att folk inte sprang omkring som idioter med SMGs och sköt på varandra samtidigt som de hoppade som kaniner xD

Medlem
Skrivet av offy:

Battlefront med första-världskriget reskin...Nä men allvarligt Dice ha sneglat för mycket på CoD på sista tiden. Vet inte exakt hur det gick till under första världskriget, men är ganska säker på att folk inte sprang omkring som idioter med SMGs och sköt på varandra samtidigt som de hoppade som kaniner xD

Jao fast det har väl varit klart kommunicerat att det här ska vara ww1 med en STOR nypa salt...
Med det sagt hade jag nog också sett lite mindre automatvapen men inte p.g.a. realism å grejer, mest för att det skulle ge ett bättre gameplay, i min smak.

Medlem

Spelat är kul men på tok för liten map för 64 players, man liver kanske i 10-20 sek! :/


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Så folk fuskar med hacks under Betaperioden?
Även om vi talar PC så låter det väldigt otroligt att dessa fula fiskar redan har funnit exploits.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Spelat är kul men på tok för liten map för 64 players, man liver kanske i 10-20 sek! :/

Jag har för mig att Sinai är en av de största bf-kartorna någonsin. Det är iofs väldigt mycket öde sand

Medlem

Spelet släppts den 13 oktober för dom som har köpt delux edition och är EA access medlemmar. 18e okt, om man endast har köpt digital delux, annars 21a.

https://www.battlefield.com/news/article/battlefield-1-beta-a...


signatur
Medlem
Skrivet av Flacho:

Så folk fuskar med hacks under Betaperioden?
Även om vi talar PC så låter det väldigt otroligt att dessa fula fiskar redan har funnit exploits.

Dom hyr ju bara hack i mån för viss summa såg många som blev fairfight bannad. Problemet är ea tar för lätt på det dom ska bli av med alla spel på orgin eller nått sånt då det känns för dom. Räcker dom har oneshoot kill på och esp som det heter så dödar dom alla. Man kan se på youtube

Medlem

Riktigt trevligt montage!

Här är mina ointressanta åsikter om BF1.

+Bästa Battlefield sedan Bad Company 2 Vietnam.
+Gillar det nya spawn systemet för fordon.
+Reparera Fordon själv. så slipper man få det stulet
+Spawna som "driver" så man inte kan sno ett fordon för att använda som transportmedel och sedan lämna det.
+Infantary VS Infantary VS HORSE VS Tank VS AT/AIRCRAFT VS AA-GUN Som känns väldigt balanserat.
+Ljudet är ju förbaskat välgjort och självklart grafiken. Men ljudet var verkligen en stor överraskning för mig.
+Gillar det nya (Q) systemet. Där man drar med musen i vad man vill säga.
+Känns mer uppskattat att ge medic, ammo när någon säger thanks automatiskt. Det negativa är att man kan bli avslöjad

/ Ska bli intressant att spela det nya spelläget "Operation" som ska vara en balans emllan Rush / Conquest
/ Det är ju inte WW1 realistisk. Det är ju Battlefield. Jag visste iofs att DICE aldrig skulle göra det realistiskt. Dem har ju helt lämnat det konceptet.

- Det reflekterande ljuset från snipers är något jag hade önskat dem tog bort eller reducerade. Men DICE gillar ju inte snipers så det kommer nog aldrig hända

Det var nog allt jag kunde komma på såhär på rak arm.


signatur

/ Kiwicut

Medlem

Jag som är ett riktigt CoD freak och har alltid förbokat de flesta spelen. Men sen avbokade jag de på grund av nån konstig anledning, Aja skit i detta!

Jag körde BF1 Open beta och de va inte alls som jag väntade mig, för stora banor och vissa tanks osv är lite OP.
Jag avinstallerade betan och avbokade BF1 och förbokade de nya CoD, till 70% för att få lira CoD4 remastered.

Medlem

Det här spelet kommer knäcka allt!!! GJ Dice! Inte sen BF3 har jag varit glad för Dice spel som detta!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Är oxå riktigt taggad. Senast jag nötte bf var det bc2 som jag grindade upp till max rank på typ 700h!? Har grinden varit lika jävlig i bf3 och bf 4?

1
Skriv svar