Därför har Playstation 4 Pro ingen skivläsare för 4K

Robot
Därför har Playstation 4 Pro ingen skivläsare för 4K

Sony förklarar varför den nya konsolen inte kan spela upp högupplösta bluray-skivor.


Medlem
Därför har Playstation 4 Pro ingen skivläsare för 4K

Ganska så entydliga svar. Lär ju knappast stiga heller när det kommer till optiska skivor. Dock så vet jag inte hur bra mitt internet kommer att må att streama i 4k

Medlem

Jäkligt synd detta.! Detta får mig att eventuellt emigrera mot "Scorpio". Var hundra på att PS4 Pro skulle innehålla en 4K BluRay spelare faktiskt...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Sanningen är nog närmare att de inte vill att ps4pro ska konkurrera mot deras 4k-spelare.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jäkligt synd detta.! Detta får mig att eventuellt emigrera mot "Scorpio". Var hundra på att PS4 Pro skulle innehålla en 4K BluRay spelare faktiskt...

Samma här

Medlem

Ni måste nog uppdatera frågorna, det krävs att man svarar på fråga två för att den skall acceptera svaret och eftersom jag inte tittar via ett Optiskt format så skall jag inte svara på fråga 2.

moment 22

Releasehästryttare
Skrivet av Cowmine:

Ni måste nog uppdatera frågorna, det krävs att man svarar på fråga två för att den skall acceptera svaret och eftersom jag inte tittar via ett Optiskt format så skall jag inte svara på fråga 2.

moment 22

Och man borde få fylla i fler än ett alternativ i fråga ett.

Medlem

Håller med, bort med skivor.

Medlem

Tur att jag köpte en one s då och inte väntade på denna.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Pistagen:

Håller med, bort med skivor.

Det gäller att de först fixar någon vettig ersättning innan de plockar bort skivorna.
Långt ifrån alla filmer finns tillgängliga via streaming.

Skägg.
10 Chambers

Har uppdaterat omröstningen, vilket tyvärr nollställd den. Rösta igen om ni känner för det

Skrivet av Tobias Solem:

Sanningen är nog närmare att de inte vill att ps4pro ska konkurrera mot deras 4k-spelare.

Du menar att de resonerar annorlunda än med PS2 och 3? Som båda var bland de billigaste alternativen för att spela upp dvd och bluray när de släpptes?


signatur
Medlem

Kör film 100% från bluray och PS4, så jag hoppades ju på inbyggd uhd-spelare. Streamat funkar till tvserier men har helt enkelt, tyvärr, för dålig kvalitet än så länge för fintittande för mig.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Cowmine:

Ni måste nog uppdatera frågorna, det krävs att man svarar på fråga två för att den skall acceptera svaret och eftersom jag inte tittar via ett Optiskt format så skall jag inte svara på fråga 2.

moment 22

Och man borde få fylla i fler än ett alternativ i fråga ett.

Förstår vad du menar, men med primärt så verkar de bara vilja veta vilket folk oftast använder. Men med mer frågor skulle man kunna få en tydligare bild av behovet men det kanske inte behövs för artikeln.

Medlem

Tråkigt. Idag är det bara Samsung och Panasonic som har UHD-spelare. Satte mina förhoppningar till Sony då PS4 har varit kanon som BluRay-spelare.
Xbone S missar ju på att de inte har bitstreaming på ljudet. Som vanligt tyvärr.

Sony's första UHD spelare visades på IFA i år som en prototyp, dom har ingen i produktion ännu. Först nästa år kanske den släpps.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av LongKalsing:

Tråkigt. Idag är det bara Samsung och Panasonic som har UHD-spelare. Satte mina förhoppningar till Sony då PS4 har varit kanon som BluRay-spelare.
Xbone S missar ju på att de inte har bitstreaming på ljudet. Som vanligt tyvärr.

Men va? Jag har en vanlig Xbone, och den kan skicka bitstream. Då borde rimligtvis S också kunna?

Medlem

I och med att jag är cineast eller vad man nu kallar det så ser jag ju fram emot den dagen jag har en fantastisk filmsamling. Så denna nyhet fick mig att luta mer mot Xbone bara för att slippa ha en extra enhet för 4k filmer sittandes i tv möbeln.

Avstängd
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av LongKalsing:

Tråkigt. Idag är det bara Samsung och Panasonic som har UHD-spelare. Satte mina förhoppningar till Sony då PS4 har varit kanon som BluRay-spelare.
Xbone S missar ju på att de inte har bitstreaming på ljudet. Som vanligt tyvärr.

Men va? Jag har en vanlig Xbone, och den kan skicka bitstream. Då borde rimligtvis S också kunna?

Det ser ut som att det kan komma i en mjukvaru uppdatering.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1257388

Medlem

Jag kör just främst streaming då jag enbart har Blu-ray idag men flera av mina senaste filmköp har både blu-ray och 4k så då jag har en 4k TV skulle jag verkligen övervägt den nya PS4:an om stöd funnits för de filmerna. Jag funderar på om de tagit med i beräkningen att förra Playstation faktiskt var första Blu-ray spelaren för många, liksom detta kunde öppnat för 4k.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har uppdaterat omröstningen, vilket tyvärr nollställd den. Rösta igen om ni känner för det

Skrivet av Tobias Solem:

Sanningen är nog närmare att de inte vill att ps4pro ska konkurrera mot deras 4k-spelare.

Du menar att de resonerar annorlunda än med PS2 och 3? Som båda var bland de billigaste alternativen för att spela upp dvd och bluray när de släpptes?

Tror dock att de får svårt att göra ps4 pro billigare än en one s.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Då jag använder nästan bara Bluray så var detta tråkigt besked.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av robbis:

Ganska så entydliga svar. Lär ju knappast stiga heller när det kommer till optiska skivor. Dock så vet jag inte hur bra mitt internet kommer att må att streama i 4k

Ja det blir ju bisarra mängder data som ska slussas. I Amerika skickar Netflix ut 37% av all internetdata i hela landet, undrar hur stor den procenten blir när stöd och enheter i 4k är för gemene man.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av robbis:

Ganska så entydliga svar. Lär ju knappast stiga heller när det kommer till optiska skivor. Dock så vet jag inte hur bra mitt internet kommer att må att streama i 4k

Ja det blir ju bisarra mängder data som ska slussas. I Amerika skickar Netflix ut 37% av all internetdata i hela landet, undrar hur stor den procenten blir när stöd och enheter i 4k är för gemene man.

Internet uppgraderas ju dock hela tiden, men jag bor på landet och har bara 30mbit vdsl

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Preed:
Skrivet av robbis:

Ganska så entydliga svar. Lär ju knappast stiga heller när det kommer till optiska skivor. Dock så vet jag inte hur bra mitt internet kommer att må att streama i 4k

Ja det blir ju bisarra mängder data som ska slussas. I Amerika skickar Netflix ut 37% av all internetdata i hela landet, undrar hur stor den procenten blir när stöd och enheter i 4k är för gemene man.

Internet uppgraderas ju dock hela tiden, men jag bor på landet och har bara 30mbit vdsl

Jag höftar lite nu men jag tror att Netflix har 10mbit som någon sorts taget för vad det ska funka (bra) på, så bör väl vara lungt så länge det håller 30 stadigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

För en som inte använt skiva för att se på film på flera år så kvittar det då för mig och om även prisat kan sänkas pga detta så är det bara ett plus.

Medlem
Skrivet av Sippil:

För en som inte använt skiva för att se på film på flera år så kvittar det då för mig och om även prisat kan sänkas pga detta så är det bara ett plus.

Aa! Känns som lite ryggrads-reaktionen på en sån här nyhet att säga typ "Ingen skivläsare?! Vad fan ska det betyda?? snart får man väl inte ens fira jul i det här landet!" - även om man typ inte bryr sig. Börjar kännas som det blir mer och mer nyanserade kommentarer på saker och ting på det här forumet, trevligt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Åh nej, ingen skivspelare, va synd... Och ingen kasettspelare heller...

Nä det här går ju bara inte. Vad ska vi ta oss till!?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Man kan ju alltid streama house of cardsi 4k och ehh???????

Ambassadör
Xbox

Naturligtvis konsumeras huvuddelen av ens filmtittande via streaming, däremot så de få filmer man köper fysiskt för att de är speciella/bra/vadmanuharföranledning så vill man ju ha dem i det bästa tillgängliga formatet. Stor miss av Sony.

Sonys resonemang hade varit mer trovärdigt om de helt skippat skivläsare.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av LongKalsing:

Tråkigt. Idag är det bara Samsung och Panasonic som har UHD-spelare. Satte mina förhoppningar till Sony då PS4 har varit kanon som BluRay-spelare.
Xbone S missar ju på att de inte har bitstreaming på ljudet. Som vanligt tyvärr.

Men va? Jag har en vanlig Xbone, och den kan skicka bitstream. Då borde rimligtvis S också kunna?

Tyvärr inte DTS-HD eller Dolby True-HD. Likadant med de senaste, DTS:X och Dolby Atmos.

12
Skriv svar