The Last Guardian försenas – igen

Robot
Medlem
The Last Guardian försenas – igen

Tror det försöker göra sig själva till ett jävla meme

Medlem

Känns snart som ett duke nukem forever. Ett spel man så gärna vill ha, men när det väl kommer så önskar man att det aldrig hade gjorts.

Medlem

Har man väntat så här länge på ett spel, kan man utan problem vänta lite till...släpp det när ni är nöjda med det så är jag glad!

Releasehästryttare

CEO Kaz Hirai ‏@KazHiraiCEO 1 hour ago
The Last Guardian development is going brilliantly: this is the shortest release delay in the history of the game!

https://twitter.com/KazHiraiCEO/status/775307021054840832

Medlem
Skrivet av massej:

Känns snart som ett duke nukem forever. Ett spel man så gärna vill ha, men när det väl kommer så önskar man att det aldrig hade gjorts.

Ugh, säg inte så. Funderat på att skaffa ett PS4 just pga det här spelet.

Medlem

För er som inte verkar läst artikeln handlar det alltså om 1 månad, vilket inte känns som någon skräll, den typen av justerande förseningar är ju rätt vanliga och inte speciellt märkvärda. Sen även om produktionen minst sagt knappast gått som dom tänkt så har dom väl aldrig tidigare satt ett konkret datum?

I hur jag ser på det så har det inte försenats förns ett konkret datum brutits, vilket då borde göra detta till den första officiella förseningen?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

PS4 Pro troligtvis...

Medlem

Jag gissar på att det blir försenat senare i år för att det ska vara mer anpassat för Pro.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

får samma känsla för The Last Guardian som jag fick för Submerged.
Fantastiskt vackert... men fruktansvärt tråigt.

Medlem

" A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad." -Shigeru Miyamoto.

Jag hoppas verkligen att han har sant med detta spel.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

Hellre försening än NMS

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av massej:

Känns snart som ett duke nukem forever. Ett spel man så gärna vill ha, men när det väl kommer så önskar man att det aldrig hade gjorts.

Ugh, säg inte så. Funderat på att skaffa ett PS4 just pga det här spelet.

Håll i dina pengar tills recensionerna kommer ut. Jag är också skeptisk.

Medlem
Skrivet av Cortex:

PS4 Pro troligtvis...

Skrivet av Tapiwen:

Jag gissar på att det blir försenat senare i år för att det ska vara mer anpassat för Pro.

Tveksamt.
Dels för att även om man kan specialoptimera extra så bör det inte vara mycket mer än att trycka på 1080p enabled = true, 60 fps enabled = true, osv.

Dels för att även om -vi- nyss fått reda på att PS4 Pro finns så har utvecklarna av The Last Guardian vetat om det och ungefär vilka specs det kommer ha säkert minst ett halvår.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av mill:

Hellre försening än NMS

well... tyvärr va ju NMS försenat några gånger med så det kanske är ett dåligt omen. :-/

Medlem

Snart borde dom kalla det The Last Guardian 2 eller nått.

Medlem

Ser väldigt mediokert ut, vad är så speciellt med spelet?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sony har haft ett par bra veckor

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

" A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad." -Shigeru Miyamoto.
Jag hoppas verkligen att han har sant med detta spel.

http://9gag.com/gag/a9Yy9PD


signatur

autograph

zlo
Medlem

The very very last guardian.

Medlem

Jag hade ändå inte hunnit med det i höst. Det släpps så mycket bra nu och jag har inte ens satt tänderna i Deus Ex än.

Gen
Medlem

Varför sätter utgivare ens datum, ingen håller ju dem ändå -.-

Gnällkuk

Med tanke på att man såg första dagsljuset av spelet 2009 och PS4 släpptes först fyra(!) år senare är det tveksamt om man kan kalla det den mest hypeade ps4-titeln.

Spelet måste vara på nivå med A link to the past, vilket jag har oerhört svårt att se att det ens kommer i närheten av. Folk kommer ha högre förväntningar på spelet än en sockerstinn 10-åring på julafton. Gissar på att Team ICO kommer gå i graven efter detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kollade trailer. Skeptisk. Alltid så svårt att identifiera sig med ett barn, som det känns som att karaktären är. Särskilt nån "Mowgli"-typ, ser ut att vara utklippt från en tecknad film dessutom.

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

" A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad." -Shigeru Miyamoto.

Jag hoppas verkligen att han har sant med detta spel.

Det där citatet kanske var korrekt när utvecklare inte kunde patcha. Finns många exempel på försenare spel som inte är bra (NMS, DNF) och spel som ett tag efter release blivit bättre (BF4, Destiny)

Medlem

Kanske borde kalla det "en av Sonys mest hajpade Playstation-titlar", med tanke på att det påbörjades för Playstation 3, nu för Playstation 4, men om det ska hålla på så här så lär det nog bli Playstation "5" istället


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar