Nylansering av Geeks Gaming – vi söker admins och spelsugna

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Man slipper det bloatade skräpet som Discord är.

"Bloatade skräpet", vad menar du nu? Vad har jag missat, jag har kört Discord nu ett bra tag. Stort sett varje dag sen lite innan sommaren. Har inte sett något eller märkt något bloat.

Medlem

Att få det lite lättare att hitta folk att spela med låter helt klart intressant

Kan eventuellt bli ett test av det här sen när BF1 släpps.
Om det finns folk som redan nu är intresserade av att hitta andra de kan spela Battlefield 1 med så let me know.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrStrange:

Att få det lite lättare att hitta folk att spela med låter helt klart intressant

Kan eventuellt bli ett test av det här sen när BF1 släpps.
Om det finns folk som redan nu är intresserade av att hitta andra de kan spela Battlefield 1 med så let me know.

BF1 kommer garanterat att bli en stor grej med egna servrar och spelkvällar.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av MrStrange:

Att få det lite lättare att hitta folk att spela med låter helt klart intressant

Kan eventuellt bli ett test av det här sen när BF1 släpps.
Om det finns folk som redan nu är intresserade av att hitta andra de kan spela Battlefield 1 med så let me know.

Klart det blir lättare, bara in på TS och kika runt. Vi har varit igång sedan fem år tillbaka med BF3 och BF4 servers, finns 50-60 pers inne varje kväll som lirar något spel. Vi har hållit evenemang med upptåg, tävlingar och allsköns påhitt i BF serien tidigare så pass på i höst.

Ju fler admins vi får innan BF1, ju fler servers och spelkvällar för just det spelet kan vi drifta.

Så häng på tåget och ha kul i höst! Vi har mycket på gång!


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ni skrev att programmering är nyttiga kunskaper och en följdfråga på det: kan ni vara lite mer specifik? Gäller det bottar till spel, hemsidor, script m.m?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Geeks Gaming
Skrivet av joffjoff:

Ni skrev att programmering är nyttiga kunskaper och en följdfråga på det: kan ni vara lite mer specifik? Gäller det bottar till spel, hemsidor, script m.m?

Vi har många saker på gång, allt ifrån twitchbottar, scripts gentemot twitchapi, OBS plugins, overlays som hämtar lite custominfo, hemsida (dels kort men också långsiktig utveckling av många funktioner - se Cohhcarnage på twitch som exempel på vad man kan göra), serverkonfig, egensnickrade tävlingsscript, avläsning/lagra av matchdata av BF1 (tveksamt att vi får procon igen) plus lite annat som vi håller hemligt för allmänheten tills vidare. Måste ha några överraskningar.

Var det utförligt nog?


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem
Skrivet av redruM:

Aldrig hört om Discord innan. Börjar bli gammal kanske.

Ser ut som Slack, vilket man promptar för på jobbet. Hatar det också, fast det är riktigt riktigt bra. Jag är inte bara gammal utan grinig också

Medlem

Får man bidra med en ARMA 3 EXILE-server?

http://www.fz.se/forum/pc/eos-island-of-the-dead-arma-3-dayz-...


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Lannovar:

Tjena StrongBad!

Fördelarna är att TS är mer etablerat idag, fler spelare använder det, utvecklarna integrerar TS bättre i spel, man kan ha en struktur med kanaler på ett annat sätt än Discord.

Dock är Discord på stark frammarsch så det kan mycket väl bli framtiden. Finns många lovande features på deras lista. Vi lämnade Mumble för TS och längre fram så kanske Discord blir aktuellt?

Väldigt intressant med ny spel community. Men TS är rätt 90-tal.
Byt till Discord så är jag på och gibbar lite.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Det är klumpigt för att kanalstrukturen just nu inte är det bästa utan är stor och tar mycket plats till skillnad från TS. Själv vill jag byta till Discord någon gång i framtiden men saknar fortfarande saker som subkanaler, kollapsbar kanal lista, möjligheten att få en privat chat för den voice kanalen man sitter i.
Och ser inte vad min dator har med saken att göra? Använder Discord dagligen men bara för chat. Ska jag voipa i större grupp så håller jag mig till TS eller mumble. Men hoppas som sagt på att Discord en dag ska får en bättre struktur på kanaler.

Tack så förstår jag bättre. Det jag kan hålla med om är att det vore smidigt med subkanaler och en bra översikt på dessa. Men vad gäller att Discord skulle ta mer plats än TS låter rätt okunnigt. På min hårddisk tar TS upp ca 100 MB, Discord upp 114 MB. Är de där extra 14 MB verkligen så avgörande?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jinxswe:

Det är klumpigt för att kanalstrukturen just nu inte är det bästa utan är stor och tar mycket plats till skillnad från TS. Själv vill jag byta till Discord någon gång i framtiden men saknar fortfarande saker som subkanaler, kollapsbar kanal lista, möjligheten att få en privat chat för den voice kanalen man sitter i.
Och ser inte vad min dator har med saken att göra? Använder Discord dagligen men bara för chat. Ska jag voipa i större grupp så håller jag mig till TS eller mumble. Men hoppas som sagt på att Discord en dag ska får en bättre struktur på kanaler.

Tack så förstår jag bättre. Det jag kan hålla med om är att det vore smidigt med subkanaler och en bra översikt på dessa. Men vad gäller att Discord skulle ta mer plats än TS låter rätt okunnigt. På min hårddisk tar TS upp ca 100 MB, Discord upp 114 MB. Är de där extra 14 MB verkligen så avgörande?

Jag tror att Jinx avser utrymme på skärmen.

Geeks Gaming
Skrivet av Azlan1:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jinxswe:

Det är klumpigt för att kanalstrukturen just nu inte är det bästa utan är stor och tar mycket plats till skillnad från TS. Själv vill jag byta till Discord någon gång i framtiden men saknar fortfarande saker som subkanaler, kollapsbar kanal lista, möjligheten att få en privat chat för den voice kanalen man sitter i.
Och ser inte vad min dator har med saken att göra? Använder Discord dagligen men bara för chat. Ska jag voipa i större grupp så håller jag mig till TS eller mumble. Men hoppas som sagt på att Discord en dag ska får en bättre struktur på kanaler.

Tack så förstår jag bättre. Det jag kan hålla med om är att det vore smidigt med subkanaler och en bra översikt på dessa. Men vad gäller att Discord skulle ta mer plats än TS låter rätt okunnigt. På min hårddisk tar TS upp ca 100 MB, Discord upp 114 MB. Är de där extra 14 MB verkligen så avgörande?

Jag tror att Jinx avser utrymme på skärmen.

Exakt detta jag mena

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Därför att TS har en bra öppen API som man kan använda sig av. Ex Arma 3 har en mod med radiosystem som använder sig av TS som backbone. Dessutom finns det hundratusentals fria TS-servrar och man kan även hyra sin egen för några kronor, bokstavligen talat.

Enough?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Får man bidra med en ARMA 3 EXILE-server?

http://www.fz.se/forum/pc/eos-island-of-the-dead-arma-3-dayz-...

30 Euro för en halvfärdig produkt? Tror inte det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Geeks Gaming

Väldigt vilken diskussion det blev om Discord, kul att se att det finns entusiaster på båda sidorna!

Ikväll kör vi en till Unreal Tournament spelkväll - alla är varmt välkomna in!

Och känner någon för att ansöka som admin så är ni varmt välkomna, finns ingen sluttid på ansökningarna. Är ni nyfikna på att hjälpa till så haka på, det enda som behövs är spelglädje och vilja att lägga lite tid!


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Sitter med en xbox jag, just startat igång ghost recon wildlands och skulle gärna ha någon att spela med. ☺️ Finns det något sätt på fz att hitta xbox-folk?

Är 70-talist, så en viss nivå av mognad har jag uppnått, vill helt enkelt inte spela med en skrikande rysk 15-åring.

12
Skriv svar