Raskare Overwatch-servrar für alle!

Robot
Raskare Overwatch-servrar für alle!

Nätkoden på spelets servrar har fått en efterlängtad turbofix.

#overwatch


Releasehästryttare
Raskare Overwatch-servrar für alle!

Om de nu bara kan låta PC användare testa spelet också, va ju gratis och testa på xbone och ps4 i helgen som va.

Medlem

Det de imho borde fixa nu är att ta bort downtimern mellan matcherna, ganska tråkigt spel att behöva sitta och vänta så ofta och så länge.

Medlem
Medlem

Märkte av detta för ett par veckor sen men kunde inte sätta fingret på varför de gånger man dog när man var bakom ett hörn nästan helt försvunnit. När de släppte denna video så känns det ganska självklart.

KoP
Medlem
Skrivet av Devan:

Om de nu bara kan låta PC användare testa spelet också, va ju gratis och testa på xbone och ps4 i helgen som va.

Pc-spelare testar väl spel "gratis" hela tiden så som jag har förstått det.

Medlem

Förstår inte varför jag får blåruta efter 4-5 games. Får inte det av ngt annat spel. Provat installera om windows samt uppdaterat drivrutiner men inget hjälper

Medlem
Skrivet av Schakal:

Förstår inte varför jag får blåruta efter 4-5 games. Får inte det av ngt annat spel. Provat installera om windows samt uppdaterat drivrutiner men inget hjälper

Sätt igång så du kan se fps, temperatur etc (Går göra i options), se om grafikkortet blir för varmt om du inte redan gjort det

Medlem
Skrivet av Schakal:

Förstår inte varför jag får blåruta efter 4-5 games. Får inte det av ngt annat spel. Provat installera om windows samt uppdaterat drivrutiner men inget hjälper

Ofta kan det vara hårdvaran som fallerar vid hög temperatur. Har du haft grafikkortet länge och hårdkört det? Kan vara värt att köra GPU benchmarks som verkligen maxar det för att se om det händer även då.

Medlem

Vilken helomvändning blizz har gjort från "Ne det kommer inte göra någon skillnad överhuvud".


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Stresstestat datorn utan att det hänt ngt. Kör ett gtx 960. Blir inte särskilt varmt. Bytt fläkt på processorn. Blir lur på nätagget, fast den tar 750w

Medlem
Skrivet av Devan:

Om de nu bara kan låta PC användare testa spelet också, va ju gratis och testa på xbone och ps4 i helgen som va.

Innan release så hade de 2 veckor om jag inte minns fel då det var gratis att testa. (open Beta)

Medlem
Skrivet av Devan:

Om de nu bara kan låta PC användare testa spelet också, va ju gratis och testa på xbone och ps4 i helgen som va.

Nej, tack. Antalet fuskare skulle skjuta i höjden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Schakal:

Stresstestat datorn utan att det hänt ngt. Kör ett gtx 960. Blir inte särskilt varmt. Bytt fläkt på processorn. Blir lur på nätagget, fast den tar 750w

Prova med ram test i typ 24h, minnesfel kan ge oväntade blåskärmar.

Prova med en sticka i, i taget. Prova med olika portar. Och se ifall det kraschar då med.

Spekulerar lite men det skulle kunna vara minnesläcka, att prova med en annan version av drivrutinen kan fungera.

Kommer inte på nåt mer just nu men det finns mycket man kan göra som dock är lite jobbigt.
Typ låna ett nätaggregat av en polare eller ett annat nätverkskort. Ljudkort kan till exempel överbelastas med.

Inaktiv

Det fanns en open beta innan releasen där även PC-spelare kunde testa spelet. Det gjorde jag och slapp slänga en 400-500kr i sjön. Spelet verkar alla tiders men lider dessvärre av ett input-lag inbyggt i spelmotorn.
Det är främst FPS-veteraner och competetive spelare som känner av det, inte den stora massan.
Blizzard bekräftade detta problem redan under closed beta. Ser dock inte ut som de kommer att fixa det heller.
Overwatch riktar sig inte mot competetive scenen vilket är lite trist om ni frågar mig.

EDIT: Blizzard rekommenderade en workaround i form av att cappa FPS-en lågt och sätta inställningarna på minimum. Det ska enligt rapporter fungera men det känns inte ok när man inte får maxa ut spelet när man satsat så mycket pengar på en rejäl gaming-PC

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Schakal:

Stresstestat datorn utan att det hänt ngt. Kör ett gtx 960. Blir inte särskilt varmt. Bytt fläkt på processorn. Blir lur på nätagget, fast den tar 750w

Prova med ram test i typ 24h, minnesfel kan ge oväntade blåskärmar.

Prova med en sticka i, i taget. Prova med olika portar. Och se ifall det kraschar då med.

Spekulerar lite men det skulle kunna vara minnesläcka, att prova med en annan version av drivrutinen kan fungera.

Kommer inte på nåt mer just nu men det finns mycket man kan göra som dock är lite jobbigt.
Typ låna ett nätaggregat av en polare eller ett annat nätverkskort. Ljudkort kan till exempel överbelastas med.

Ok. Tack. Skall prova å byta minnen idag. Drar mig för nätagget

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det de imho borde fixa nu är att ta bort downtimern mellan matcherna, ganska tråkigt spel att behöva sitta och vänta så ofta och så länge.

Vilken rank är du? Jag behöver sällan vänta 30 sekunder ens (rank 3400-ish)

1
Skriv svar